Ordenar l’art

ursus-wehrli.jpg

Jugar amb l’art, posar una mica d’ordre en els quadres i fer passar una bona estona és el que Ursus Wehrli – showman i artista independent suís- pretén amb els seus llibres. Desmuntar els quadrats de “Quadres de colors” de Paul Klee i ordenar-los com si es tractés d’un gràfic de barres, classificar “L’estruç” de Pablo Picasso per tipus de traç, apilonar tots els mobles de “L’habitació” de Vincent Vang Gogh a sobre i a sota el llit o reduir “La model” de Georges Seurat a una bossa de boletes, són exemples del que podem trobar dins els seus divertits i absurds llibres.

Buscant per la xarxa he trobat aquest vídeo on “l’artista” mostra i explica el per què de les seves transformacions:

I buscant una mica més, m’he trobat una experiència d’una escola alemanya on alumnes de primària també han volgut jugar amb l’art i amb imatges inspirant-se en les propostes d’Ursus Wehrli.

Crec que els llibres encara no s’han editat a casa nostra , he vist edicions en francès i jo en tinc un en alemany, Kunst Aufraümen, i un altre en italià, L’arte a soqquadro, la qual  cosa no suposa cap problema amb l’idioma perquè són totalment visuals.

4 thoughts on “Ordenar l’art

1. Montse B.

Això de descompondre un quadre d’un artista conegut i fer-ne un altre a partir de l'”ordenació” dels elements, ho trobo una proposta molt interessant, molt divertida i molt creativa. En plena era de les competències bàsiques, aquesta proposta ens permet treballar elements de la comp. matemàtica juntament amb els de la comp. artística i un munt d’aspectes perceptius.
    I el video és genial!
    Però trobo especialment interessant l’experiència de l’escola a partir de paper d’embolicar regals. En aquesta època, especialment, ens pot permetre treballar els aspectes de reutilització d’embolcalls. Pot ser un treball interessant molt econòmic, a part de socialment rendible… Ho proposaré a les meves companyes d’escola!

Hola Montse,
    també te’ls poso a la teva disposició.
    Si feu alguna activitat inspirada en les propostes d’Ursus Wehrli m’agradarà veure’n els resultats.
    Una abraçada!