SISTEMES D’EQUACIONS LINEALS

Aquest article és el projecte de final de curs Recursos TAC a l’aula de secundària.

Està destinat als nivell de 3r d’ESO, encara que els alumnes de cursos superiors també el poden consultar per recordar coneixements.

Aquí teniu un document per recordar els conceptes teòrics explicat a classe sobre els sistemes d’equacions lineals

MÈTODE DE SUBSTITUCIÓ

Consisteix en aïllar una incògnita d’una equació i substituir l’expressió en l’altra equació, quedant així una equació amb una incògnita. Al resoldre-la, podrem determinar el valor de l’altra incògnita.

Podeu recordar el que hem explicat a classe amb aquest vídeo:

Aquí teniu un full d’exercicis senzills per practicar el  mètode de substitució

MÈTODE D’IGUALACIÓ

Consisteix en aïllar la mateixa incògnita de les dues equacions i després igualar les expressions, quedant així una equació amb una incògnita. Al resoldre-la, podrem determinar el valor de l’altra incògnita.

Podeu recordar el que hem explicat a classe amb aquest vídeo:

Aquí teniu un full d’exercicis senzills per practicar el mètode d’igualació

MÈTODE DE REDUCCIÓ

Consisteix en multiplicar les equacions per coeficients, de manera que desprès d’haver-les multiplicat, si sumem terme a terme desapareix una de les incògnites, quedant així una equació amb una incògnita. Al resoldre-la, podrem determinar el valor de l’altra incògnita.

Podeu recordar el que hem explicat a classe amb aquest vídeo:

Aquí teniu un full d’exercicis senzills per practicar el mètode de reducció

Per practicar més, aquí teniu un document amb més exercicis i problemes que es resolen plantejant sistemes d’equacions lineals. SISTEMES EQUACIONS LINEALS

Si teniu dubtes podeu consultar aquest document de lEDU365 amb explicació teòrica i exemples de resolució de sistemes en aquest enllaç.

En aquest altre enllaç teniu una presentació amb més exemples de resolució de sistemes: presentació

Podeu comprovar les solucions de forma gràfica en algun d’aquestes pàgines que permeten dibuixar els gràfics Function Grapher

o en aquest altre Graficador de funcions MAFA

Publicat dins de Algebra | Deixa un comentari

Funció examen

Aquí teniu la correcció de la funció proposada a l’examen.

representaci de funcio

Aquest document ha estat creat amb open sankoré.

Representació de funcions

Estudi de funcions.

Activitat pensada per als alumnes de 2n de batxillerat.

En la imatge de sota teniu enllaços a diferents pàgines per poder practicar i ampliar els continguts del tema de representació de funcions.

ACTIVITAT

Aquesta activitat està pensada per a realitzar-la en parelles.

De la llista d’exercicis del document REPRESENTACIÓ DE FUNCIONS  heu de triar una funció per a fer un estudi complet i representar-la.

Per organitzar-nos millor i per saber qui fa cada funció, feu un doble clic a la pissarra de sota i indiqueu el vostre nom i la funció triada.

L’avaluació d’aquesta activitat es farà a classe.

Cada parella haurà de lliurar un document amb l’estudi complet de la funció, amb tots els càlculs, així com una i explicació a la resta de la classe, justificant els resultats que ens ha donat el programari amb els que heu obtingut vosaltres fent els càlculs.

Es valorarà la presentació, la rigorositat del càlcul, les explicacions davant els companys i la resolució dels possibles dubtes.

Prova article algebra

Article d’algebra

Publicat dins de Algebra | Deixa un comentari

Prova article anàlisi.

Prova d’article per veure si apareix la categoria.

Benvinguda!

Benvingut/da al bloc matescalafell.

Aquest bloc està pensat per ser una eina útil en l’aprenentatge de les matemàtiques, especialment per als alumnes de batxillerat.

Apart de trobar els materials fet servir a classe, trobaràs enllaços útils amb informació i curiositats matemàtiques, que et serviran per  consolidar el que has aprés.

lenguajeMatematicas1Font: elmundoderafalillo.blogspot.com

Les matemàtiques són un idioma universal.

I útils

Font: Youtube. Ins castell d’estela Amer