ELS DOFINS I ELS CODIS QR

Durant les setmanes que hem tingut a l’Èric amb nosaltres, hem portat a terme un treball amb la classe dels dofins que formava part de la seva tasca com a estudiant universitari. L’objectiu d’aquest treball ha estat treballar de manera vivencial i cooperativa els diferents temes del pa, tot això mitjançant eines digitals com filmacions amb càmera de vídeo i aplicacions web.  El resultat, són aquests petits fragments on els nens i nenes han treballat molt, s’han divertit i s’han fet experts en un tema del pa per després ensenyar-ho i explicar-ho a la resta. Tota la informació que hem anat recopilant al llarg dels dies, ens ha servit per construir i muntar els diferents vídeos, i gràcies a l’aportació de tots, hem aconseguit tancar el projecte del pa de manera satisfactòria. Com a activitat final, vam aprendre què són els codis QR, quina informació contenen i com es poden llegir, per després fer una recerca per l’aula i trobar codis QR amagats. Finalment, amb els iPad, vam escanejar els codis QR i vam poder veure els vídeos de cadascun dels grups, esperem que us agradin, nosaltres hem rigut molt i estem molt contents de la feina realitzada.

Aquests són els vídeos:

Després d’haver experimentat amb els codis QR a l’aula, els dofins de P4 han portat a l’escola molts productes que contenen aquests codis. És molt emocionant parlar entre nosaltres sobre el producte, en quina situació quotidiana van veure el codi QR, i què ens cal per poder llegir-ho. Una vegada hem parlat una mica, agafem els iPad i escanegem els codis QR per descobrir quin tipus d’informació s’amaga dins, esdevé en un moment màgic i divertit comprovar-ho.

IMG_2693b [1600x1200] IMG_2694b [1600x1200] IMG_2739b [1600x1200] IMG_2745b [1600x1200] IMG_2749b [1600x1200] IMG_2756b [1600x1200] IMG_2759b [1600x1200]

LLENGÜES MATERNES

Aquest curs el dia de les llengües maternes l’hem dedicat a Siberia (Rússia). Hem convidat la mare de l’Alexander que ha acceptat contentísima la invitació i ens ha explicat moltíssimes coses del seu país.

Ha portat moltes fotos i hem vist on està situat. Allà hi fa molta fred, està gairebé tot l’any nevat. Hem vist els vestits típics, les festes i tradicions del país, l’artesania típica i les nines matryoshka que són buides per dins, l’obres i  a l’interior hi ha una altra nina més petita, i així successivament fins que en surt una de molt petita. Estan fetes de fusta i pintades amb molts colors.

Ens ha explicat que per setmana santa decoren ous de pasqua. Els pinten amb moltes sanefes.

Hem vist uns dibuixos animats que aquí també coneixem de “Masha y el oso” però eren en rus i no enteníem el que deien.

I ens ha portat unes galetes típiques de Sibèria que estaven boníssimes.

Moltes gràcies per la teva colaboració

 

IMG_0642 [1600x1200]-COLLAGE

BEE BOTS

Aquests dies hem tingut uns robots a la classe. Els bee bots són unes abelles que fan el que nosaltres els manem.

L’objectiu és fer caminar el bee-bot fins un lloc concret.
Per fer això cal tocar les tecles d’avançar o recular, girar a la dreta o a l’esquerra. Una vegada donada l’ordre o ordres consecutives, cal prémer el botó go perque faci allò que se li ha dit. Si cal continuar el camí hem de tocar la tecla de la creu, que és la que esborra les ordres acumulades per tal no les repeteixi. Si hi ha error, cal pensar què fer per seguir el camí.

Amb aquesta activitat treballem:

– Iniciació al llenguatge de programació.

– Orientació espacial, saber les tecles que cal prémer per fer moure sobre l’espai o plànol.

– L’assaig-error i la reflexió per a resoldre-ho.

– Concentració, reflexió i superació personal.

– Treball cooperatiu: compartir, ajudar-se.

Aquí en teniu algunes  fotos i videos.20170207_161114-COLLAGE