Operació implant coclear

Hola sóc l’alumne Miriam Canela de l’I.E.S Miquel Marti Pol.

Fa una setmana i mitja que hem van implantar. I us explico una mica això.

Quan tenia 1 any hem van posar els dos audífons, fins ara, però fa una setmana i mitja hem van implantar a l’orella dreta perquè escoltava molt poc.
Abans de operar-te hem van fer proves, una era de logopèdia, un altre em van treure sang per saber si tenia alguna malaltia o alguna cos, també hem van fer radiografies per saber si hem podien implantar, i va resultar positiu, i finalment una prova de psicologia, per accedir finalment a l’operació.
Just abans de l’operació tenia molta por i no volia entrar, però allà et dormien sense donar-te compte. Lo que et fan es posar-te elèctrodes a la Coclé, que aquest elèctrodes estan junts amb un imant de ferro, i va enganxat al cap però per dins, llavors amb la part externa el imant s’enganxa amb la part de dins, i quan t’arriba el so sents.
Quan et despertes estàs en una sala de recuperació i et pregunten com et dius, quants anys tens i com et trobes. Al cap d’una estona et pugen a la habitació.
Després has d’estar una setmana a casa, amb mareig i dolors de panxa.
Però després estàs genial!!!!
Quan em posi l’implant sentiré molt diferent i millor però m’hauré d’acostumar. Al més s’hem aniran obrint canals, i trobaré més freqüències

Les meves vacances d’Estiu, per Nasiha

boda20marroquiEl dia 28 de juny vaig anar al Marroc. Vaig netejar tota la meva casa, desprès jo vaig anar a casa dels meus avis, les meves cosins i tietes.

El dia 29 de juliol vaig celebrar meu aniversari, vaig fer 15 anys.

El dia 30 de juliol el meu germà es va casar amb la seva que es diu Salua. Jo estava molt contenta, però vaig estar malalta tenia mal de panxa i un feia mal el cap.

Jo vaig buscar la casa de la Nàdia però no estava.

Desprès jo, el meu germà, la meva mare i la Salua vam anar al mercat de DRUICH.

Jo vaig trobar el pare de la Nàdia i em va dir on estava la Nàdia a casa teva. Desprès jo vaig trobar la Nàdia i va venir a la meva casa a dormir durant 4 dies. Jo i la Nàdia vam anar a la casa de la meva tieta.

El dia 5 d’Agost vaig tornar a Espanya. Vaig netejar tota la meva casa. El dia 22 d’Agost va començar el Ramadà i no menjava. El dia 11 de Setembre va vaig anar a la fira. El dia 14 de Setembre vaig començar a l’Institut.

Nasiha

Continue reading

VACANCES, per Nàdia

foto de Nasiha i Nadia al Marroc

Dilluns 15 Juliol, jo i el meu pare a les  9:15h vam agafar l’autobús i  vam arribar a les 12:30h de la nit a Algesires. A l’1:30 de la nit vam agafar el vaixell cap a Ceuta i vam  dormir. Vam arribar al mati a les 6:15h i vam agafar un taxí fins a Druich. Després vaig anar a casa de la meva família , cosins , oncles i avis.

Jo a casa vaig  netejar i ordenar .

Jo amb els meus cosins vam anar amb cotxe a la platja i em vaig  banyar al mar.

Jo vaig anar a casa de la meva avia  dos dies,  vaig netejar i ordenar.

Un  altre dia vaig anar a casa dels meus avis.

La Nasiha va venir a la meva casa.  Després, vaig anar a casa de la Nasiha a dormir 4 dies.

Dilluns 17 agost, Jo i la meu pare vam tornar  amb el  vaixell a  les 5:00h , Després vam anar amb autobús fins Martorell a casa meva i del meu pare.

Nàdia

LA PÀGINA DE LA PATRÍCIA

Sóc la Patrícia González.Tinc tretze anys i visc a Sant Boi de Llobregat.

Aquest és el parc de Marianao que está en el barri de Marianao. imagen3

Jo visc en aquest barri. És molt bonic.imagen2

Estudio a l’escola Barrufet on faig 6è curs de Primària. M’agrada estudiar Coneixement del Medi Natural i practicar Educació Física.imagen4

El curs vinent aniré a l’I.E.S. Miquel Martí i Pol de Cornellà.

M’agradaria estudiar i aprendre francès, perquè jo voldria donar una sorpresa a la meva mare i  ensenyar-li aquesta llengua, perquè ella va néixer a París (França) i quan tenia vuit anys va anar a viure a Lleó i , ara, només es recorda de quatre paraules en francés.

imagen51

Aquest estiu, al juliol, del 6 al 25 aniré al casal d’estiu que es fa a Barrufet  i amb el casal  també aniré de colònies cinc diesimagen71imagen6

A l’agost, primer aniré a Mayalde(Zamora) que és el poble del meu pare i després aniré a Manzaneda (Lleó) que és el poble de la família de la meva mare.

La pàgina web que he fet i que podeu veure en aquest blog es titula: “Dos pobles”

Jo vaig escollir aquests dos pobles. Un de Catalunya: Sant Climent de Llobregat  perquè jo sóc catalana i , a més,Sant Climent està a prop del meu poble, Sant Boi.

I un altre poble de Castella-Lleó: Mayalde  perquè els meus pares són de Castella-Lleó i el pare va néixer en aquest poble.

UN POBLE DE CATALUNYA I UN POBLE DE CASTELLA-LEÓ

Patrícia González, Sant boi de Llobregat,juny 09

TREBALL CRÈDIT DE SÍNTESI

El dia 30 de març, va començar el crèdit síntesi.Nòmes vaig anar al mati de les 9:15 a 13:45h, a la tarda no  vaig anar a l’institut, vaig anar a la casa.El nostre grup érem jo, la Nàdia, la Yao Lu, la Assiya i la Fatima.Nosaltres vam fer treball de ‘’Catalunya’’.El dia 1 d’Abril, vam anar d’excursió a l’Ajuntament de Barcelona.Vam visitar la catedral, l’Ajuntament de Barcelona, la Ramba i Palau de Generalitat.El dia 2 d’Abril, vam  preparar el dossier amb a l’ordinador ‘’PowerPoint’’.El dia 3 d’Abril, vam explicar al tribunal de professors de Crèdit síntesi ‘’Catalunya’’. Nosaltres estem molt contentes perquè les notes estaven molt bé.

Vaig anar a casa.

Nasiha El Allali

Presentació sobre la Sordesa

Jo (Miriam) i la Laia, hem fet un powerpoint sobre que es la sordesa i també vam explicar quines dificulatats teniem per escoltar, també vam posar que fem per superar aquestes dificultats, i que podien fer els oients per ajudar-nos. Això ho vam explicar a la nostra classe perquè ens coneixin més. Estabam molt contentes, i la Laia estava molt nerviosa, al final quan vam acabar tothom ens van felicitar…

EXCURSIÓ A LA NEU

El dijous 5 de febrer del 2009 a les 7h  vaig anar a la neu amb l’autocar i també esquiadorels alumnes de l’institut. Vair arribar a les 10h i primer vaig esmorzar un entrepà i beguda.Vaig a la neu i era molt bonica.  Tots els alumnes jugaven i no aprendien perquè no feien cas al  mestre de la neu.Vaig esquiar i baixava molt ràpid i tenia una mica de por.Despres  a les 14 h vaig dinar i a les 17h vaig tornar  amb autocar, vaig arribar a les 19h a casa .  M’ha agradat molt però  era cansat! Tony  Rodríguez (El Prat de Ll.)