Tenim cocodrils a la classe d’informàtica

A l’escola  treballem amb robots de lego a partir aquest curs 2014-2015. Per a fer-ho, de moment, hem adquirit 3 paquets educatius de la gamma Lego Education Mindstorms NXT 2.1. L’cocodril1experiència  amb l’alumnat s’ha iniciat aquest curs a sisè, amb la intenció d’estendre el seu ús en un futur proper.

La introducció de la robòtica a les escoles ha demostrat ser una bona estratègia per treballar especialment la creativitat, l’experimentació, el treball en equip i l’aprenentatge a partir de l’error.

Publicat dins de 14/15, General, informàtica, Robòtica, Scratch, Sisè | Envia un comentari

Lego online

tren1

Petits i grans, nens o nenes,tan és, gairebé tothom ha fet construccions amb dels rajols de plàstic de Lego. Ara ja és possible fer-ho a internet gràcies a Build With Chrome(https://www.buildwithchrome.com/), un projecte dut a terme entre Chrome i el Grup Lego, que ha portat aquests rajols al web mitjançant l’ús de la tecnologia WebGL.

Ara ja podeu crear les vostres pròpies construccions i veure les construccions que han realitzat altres usuaris.
Cal iniciar la sessió amb un compte de Google, ” el dels pares”, podeu construir, i també veure les construccions fetes per altres i a més a més, també disposen d’un nou sistema de categorització per a les construccions completades que us ajudarà a classificar i filtrar determinats tipus d’estructures.
A la Build Academy, hi ha una sèrie de petits tutorials i desafiaments amb personatges i estructures que també podem trobar a The Lego Movie (http://www.thelegomovie.com/).

Publicat dins de 14/15, General, informàtica, Robòtica | Envia un comentari

Revista 2015

En aquesta revista hi sortim  Els de sisè”, us diem adéu fins un altre dia, segur que tornarem a  l’escola  per trobar-nos amb tots vosaltres.

Un petó molt fort.

Publicat dins de 14/15, General, Sisè | Envia un comentari

El Nadal ja es aquí, avets i bosses per omplir.

Els alumnes de 6è hem fet una felicitació en forma d’arbre i una bossa decorada amb un Pare Noel, per omplir-la de regals nadalencs.

Bones Festes!!!

unnamed (3)

unnamed (7)

unnamed (2)

unnamed (1)
Equip de mestres de sisè!!

Publicat dins de 14/15, General, Sisè | Envia un comentari

Lighbot

Dona les ordres pertinents per a que un petit robot avanci, salti, encengui llums i arribi finalment al lloc indicat.

Captura de pantalla completa 20102014 151312.bmp

Publicat dins de 14/15, informàtica, Robòtica | Envia un comentari

Blockly Maze

Recordeu quan el curs passat vam començar a fer coses amb l’Scratch? doncs ara podeu experimentar amb un aplicatiu més senzill, veureu que es semblant al que ja havíeu fet, us encantarà Blockly Maze, no sabeu com funciona? el mateix programa us ho explica, cal estar ben atents, aneu fent els nivells sense saltar-ne cap!

Captura de pantalla completa 21102014 153142

Publicat dins de 14/15, Cinquè, General, informàtica, Robòtica | Envia un comentari

Viatge de fi de curs

Mostra un mapa més gran

Publicat dins de 13/14, Excursions, General, Sisè, Viatge | Envia un comentari

L’ASTRONOMIA. Un món fascinant

Taca Solar    Nostra nau descriu la  Terra, la Lluna, el Sol, els planetes, les estrelles, les constel·lacions, les galàxies… amb imatges provinents de l’observació i animacions per ordinador realitzades d’acord amb els models astronòmics i científics més moderns. Cada vídeo -amb acompanyament musical cada dia d’un autor diferent- convida a descobrir i a disfrutar l’espectacle de l’Univers; el conjunt de vídeos constitueix una variada aproximació a l’astronomia.

Publicat dins de 13/14, Ciències naturals, Coneixement del medi, General | Envia un comentari

Pluja d’estels

La matinada del dissabte al diumenge, just abans de la sortida del sol s’anuncia una espectacular pluja d’estels, serà difícil de veure des de Barcelona degut a la contaminació lumínica i l’hora no és gaire apropiada, però si teniu ganes de matinar…

pluja-estels2