ESCOLA SANT SALVADOR

D’on Som?

Som de la comarca del Berguedà, aprop dels Pirineus, i som al costat del pantà de la Baells.

El riu Llobregat passa pel nostre costat i des de molt aprop de l’escola podem veure’l.

La majoria de nosaltres vivim a Sant Jordi, però alguns viuen a pobles propers com: Sant Corneli, Cercs, la Rodonella, la Nou i Berga.

Aquí dalt els pobles són petits i tenim la natura a tocar de casa.

Sant Corneli antigament era una colònia minera molt important. Actualment hi ha el museu de les mines de Cercs.

Des del pati de l’escola a l’hivern veiem les muntanyes del Pirineu ben nevades i a l’estiu aprofitem l’embassament per anar a pescar i fer-hi esports aquatics.

Arnau, Ricard, Pau, Nèlia i Aina

El nostre poble.

Sant Jordi és un poble petit. Hi ha poques botigues i moltes places, tot i que els dimarts es fa mercat a la plaça.

Tenim una camp de futbol, un pavelló, anb dues piscines i un camp de tenis. En el poble hi ha poques persones; hi ha  més gent gran que  jovent i inens.

També tenim una esglèsia i l’ermita de Sant Jordi,on  cada any hi pugem el dia de la festa i ens ho passem molt bé.

Som a prop del pantà de la Baells i al mig hi ha el monestir de Sant Salvador de la Vedella, quan hi ha molta aigua queda una illa .

L’ermita de Pedret que és pre-romànica, amb unes pintures molt antigues

Ângela, Òscar, Pol, Ferran, Marc Parés.

Com és la nostra escola?

La nostra escola es diu Sant Salvador, els nens que venim a l’escola som de diferents pobles.

L’escola té dos edificis, el d’educació infantil i el de primària.

És una escola petita amb pocs alumnes. Però hi tenim de tot: l’ aula d’informàtica, l’aula de música, l’aula d’anglès, la biblioteca, el laboratori i el gimnàs.

Com que molts som de fora ens quedem a dinar i per això tenim un cuiner i dos menjadors, el dels grans i el dels petits. El menjà està bo.

El nostre pati és molt gran, n’hi ha un pels petits i un pels grans, on hi ha un camp de bàsquet, un camp de futbol, una joguina molt gran de plàstic i dues xerranques.

Sebas, Guiu, Marc C, Gerard, Paula i Miltos.

Les nostres aficions

Tenim aficions diferents, les principals són :

Ens agrada molt el futbol.

El nostre equip es diu Sant Salvador. Fa dos anys vam quedar primers i ens ho passem molt bé.

El patinantge és molt divertit, ho fem molt bé i cada vegada  millor.

L’anglès és una llengua que no la parem d’estudiar.

Però no ens oblidem de jugar amb els amics; tot el dia a la plaça, fins que el sol es pon.

Jordi, David,Anna Oriol Sanchez, Oriol Sabata.

Aquest article ha estat publicat en Alt Llobregat, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.