DINOPOLIS

Hem penjat fotos d’altres companys que han anat a Dinopolis. L’Alex ens ensenya com es va divertir! Torneu a mirar l’àlbum de fotos amb les noves aportacions.

__________________________________________________________________________________________

Aquest cap de setmana la família del Sergi ha anat a Dinópolis!

És un museu que es troba a Terol, i sabeu què? La Sandra i l’Àlex també hi havien anat!

Tots tres ens han explicat la seva experiència i hem descobert que en els museus s’aprèn moltíssim!

Voleu veure fotos del museu? Doncs aquí les teniu!

Si hi ha més nens i nenes que han anat a Dinópolis, no dubteu en portar-nos més fotos divertides per mostrar.

ELS DIFERENTS TIPUS D’ANIMALS

EXTRA EXTRA!!!!! HEM FET UN DESCOBRIMENT!!!!!!

Relacionant els nostres animals preferits amb els diferents tipus abans explicats vam tenir un problema… No sabíem on posar als crancs i als musclos…

Investigant varem descobrir que hi ha més tipus d’animals, entre ells els crustacis i els mol·luscs.

Mares, pares, ens preguntem… Hi ha més tipus d’animals? Si en coneixeu expliqueu-nos-ho!

Volem saber més i més!

____________________________________________________________________________________________

Durant el matí treballàvem en el nostre projecte quan… hem rebut una visita inesperada!!

Dos alumnes de 2nC, la Hanna i el Gabriel, s’han quedat una estoneta amb nosaltres i ens han explicat que estan estudiant les característiques dels animals!

De seguida les llimones ens hem interessat i hem pensat: podem aprendre dels altres? I tant!! Ens hem dit… Els hi hem fet una entrevista i ens han explicat que hi ha 6 tipus d’animals: AMFIBIS, RÈPTILS, MAMÍFERS, AUS, PEIXOS I INSECTES.

Tots plegats hem intentat buscar una característica comú de cada tipus d’animal i durant la tarda hem fet un joc per tal que no se’ns oblidi. Pregunteu als vostres fills i filles a veure què us expliquen!

Moltes gràcies Hanna i Gabriel! Hem après molt amb vosaltres.

PANGEA

LES LLIMONES SEGUIM FENT HIPÒTESIS!

Hem projectat una foto de com era pangea per fer hipòtesis sobre els canvis en els contienents. Què es convertirà en Europa, quina part acabarà sent Oceania?

Tot i això ens costa entendre com aquests canvis es fan presents amb el pas del temps.

Què volen dir 65 milions d’anys? Com podem entendre que la humanitat només ha existit durant uns milers? Què vol dir que la línia del temps és infinita?

Volem continuar aprenent moltes coses a segon! Estem molt motivats…

 

_________________________________________________________________________________________________________

Durant el projecte ens ha cridat molt l’atenció el fet que evolucionem dels ximpanzés. Com hem explicat, el procés evolutiu no acaba mai i ens anem adaptant al medi tenint en compte les necessitats de l’espècie.

De la mateixa manera, hi ha espècies mil·lenàries! Que fins hi tot van conviure amb els dinosauries. És el cas d’alguns animals com els cocodrils, els llimacs, els escorpins i les gambes.

Aquesta informació l’hem extret de visites a museus, llibres enciclopèdics i documentals. És feina dels alumnes, ells han descobert el coneixement i l’han compartit amb tot el grup.

evolució cocodril

____________________________________________________________________________________________________

Uooo!!! Pares i mares! Estem meravellats i meravellades… Ja sabem què és Pangea!

Sabieu que abans, a la era dels dinosaures, només hi havia un supercontinent que ho englobava tot?

Fixeu-vos! Així és com es va desintegrar Pangea per convertir-se en el que avui és la Terra.

Però, com va tenir lloc aquest gran fenòmen de la natura? S’accepta l’ajuda de qualsevol que vulgui contribuir al nostre aprenentatge!

____________________________________________________________________________________________

Avui hem continuat llegint llibres per resoldre les nostres inquietuds, i mireu què hem trobat!

P5050068 P5050077

 

Ara sabem que Pangea (el gran super continent) es va desintegrar durant les tres eres dels dinosaures:

  • Triàsic: En la era més antiga dels dinosaures Pangea encara estava unida.
  • Jusàssic: En la era de més esplendor dels dinosaures els continents van començar a separar-se. Primer es van separar Amèrica del Nord i Àfrica.
  • Cretaci: Es van acabar de separar tots els continents (Amèrica del sud es va separar d’Àfrica, Europa va agafar forma junt amb Àsia i l’Antàrtida es va separar d’Oceania) fins arribar a com ara coneixem la Terra.

Sort que durant el curs ens hem estudiat els continents, sinó no podríem entendre tota aquesta informació!

Sabíeu que aquesta transformació encara no ha parat? Tota la Terra i els seus habitants estem en contínua evolució i canvi!!

 

EL NOSTRE DINOSAURE!

La nostra tasca com investigadors no s’acaba aquí… A casa hem tingut l’ajut de les famílies, i ens han ajudat a buscar la informació que necessitàvem. Però hi ha hagut una notícia inesperada… CANVI DE DINOSAURE! Tornem a investigar però aquest cop treurem la informació dels nostres companys. Aprenem de la feina dels altres.

Si a 1r hem d’aprendre a llegir i a comprendre allò que llegim, en el nostre projecte hem practicat de valent!

Observeu les fotos: primer tots i totes varem explicar la informació portada de casa, després varem canviar de dinosaure (quina emoció que teníem…), amb l’antiga fitxa vam investigar de nou i observant les fotos vam pintar nosaltres mateixos el nostre nou dinosaure.

Quina feina més extensa… Podreu veure els resultats però també el procés, que és on nosaltres aprenem!

________________________________________________________________________________________________________

Hem tingut la gran idea de que tots i totes serem un dinosaure diferent. Haurem de saber com és per poder comportar-nos com ell. Serà carnívor o herbívor, bípede o quadrupede?

Ens agrada quan tots som diferents però igual d’importants, quin millor aprenentatge que aquest?

Però… quin dinosaure ens tocarà? A veure…

 P4100002

D’acord! L’atzar va ser qui va decidir per nosaltres. Però…, qui serà el velociraptor? I el triceratops?

Ara ja ho sabem, i aquests són els resultats de la nostra tasca!

P4300066

Oi que està tot molt remanat? És per tal de deixar-vos amb l’intriga, ja que aviat tindrà lloc la gran demostració. Estigueu atents i atentes!

FEM DE PALEONTÒLEGS!

ENS ACOMIADEM DEL PROJECTE JUGANT I INVESTIGANT!

Quan hem arribat al matí ens hem trobat una gran sorpresa!

Ous de dinosaures fossilitzats!!!!!!!! Ens hen passat tot el matí jugant i acomiadant-nos del projecte. Atenció a com va quedar el terra… Però les llimones som molt endreçades i molt netes, en 5 minuts ho teniem tot ben net! 

______________________________________________________________________________________________________

A la classe han portat fòssils de veritat!! Serà possible veure un autèntic ullal de dinosaure? Doncs mireu les fotos i opineu vosaltres mateixos!


_________________________________________________________________________________________________________

Estem tan motivats amb el projecte dels dinosaures que tots els nens i nenes hem portat fotos, llibres i ninos per poder obtenir informació, i per aprendre!

Amb aquesta cerca d’informació que fem ens han sorgit moltes més inquietuds:

  • Com va evolucionar l’èsser humà des del ximpanzé?
  • Com es busquen els fòssils?
  • Què és Pangea?
  • Què volen dir les eres dels dinosaures: triàsic, juràssic i cretaci?
  • Què va extingir als dinosaures, un meteorit o un asteroide?

Uf!! Tenim molta feina oi? Doncs no parem de mirar llibres i investigar, sort que encara ens queden ganes de jugar!

 

EXPLIQUEM LA NOSTRA INFORMACIÓ

A poc a poc les llimones estem explicant tota la informació que hem cercat sobre els dinosaures. En només una setmana hem après molts conceptes que per nosaltres semblaven difícils, però que ara ja estem familiaritzats amb ells.

Amb els dinosaures estem aprenent moltes característiques dels éssers vius, sobretot dels animals. Per exemple, el concepte de vertebrat i invertebrat, mamífer i rèptil, bípede i quadrúpede, ovípar, carnívor i herbívor, fins i tot sabem què vol dir omnivor! I molts conceptes més…

El que més ens agrada és que ho hem après entre tots. Ens encanta fer de mestres!

A mida que anem fent afegirem la resta de fotografies, tots sortirem!

BENVINGUTS AL MÓN DELS DINOSAURES!

DURANT AQUEST TRIMESTRE I PER MAJORIA, LES LLIMONES HAN DECIDIT QUE EL TEMA ESTRELLA PEL NOU PROJECTE SIGUIN ELS DINOSAURES!

SDC13113

JA ESTEM COMENÇANT A EXPLICAR TOTA LA INFORMACIÓ QUE ESTEU CERCANT I CADA VEGADA TENIM MÉS INQUIETUDS! QUINES PARAULES MÉS ESTRANYES! OVÍPAR, RÈPTIL, BÍPEDE, ETC.

PARES I MARES, AJUDEU-NOS!