It was Christmas time!

We hope you have had an incredible time during your Christmas holidays.

Beimg_9787fore the break, our friends in London sent us some postcards to wish us a wonderful time in Christmas. We really loved the cards!

They were very colourful and had wonderful messagesimg_9796 for all of us. Some of them were written in English but some others had some Spanish. It was very lovely to see the effort the students in London made to write them.

We also sent them some postcards and the true is that we really enjoyed the project! First, we wrote the messages for each of the children in both, Spanish and English and, later, we decorated the postcards and put them inside different colourful envelopes.

Even though we were quite happy with the results, we felt that we needed something else so we decided to create one of the most representative figures for Christmas in Catalonia: the Caga Tió. Wimg_9743e used different materials and the results were amazing!

The students in London received the postcards before Christmas but they opened them on a very special date for us: January the 6th. They were totally surprised with our postcards but the thing they liked the most was to discover our Caga Tió and its story.

Oups! We almost forget! They also received a video in which we wish them Merry Christmas. Do you want to watch it? Just scroll down!

Esperem que les vacances de Nadal hagin anat d’allò més bé.

Abans de marxar, els nostres amics de Londres ens van fer arribar unes postals genials on ens enviaven missatges de felicitació per aquestes festes. Ens van encantar les postals!

Totes elles eren ben colorides i incloïen missatges molt macos per aquestes festes de Nadal. Moltes estaven escrites en anglès però, d’altres, també tenien missatges en castellà.  Ens va agradar molt veure l’esforç que els estudiants de Londres van fer per escriure-les en la nostra llengua.

Nosaltres també els hi vam enviar les nostres postals i la veritat és que vam quedar encantats amb el projecte. Primer, vam escriure els missatges tant en Anglès com en Castellà i, després, vam decorar les postals de manera individualitzada i les vam ficar dintre de sobres plens de color.

Tot i que ens agradava molt els resultat, sentíem que ens faltava alguna cosa i és per això que vam decidir compartir amb ells una de les figures més representatives del Nadal a casa: el Caga Tió. Vam emprar diferents materials i els resultats ens van encantar.

Els nens i nenes de Londres van rebre les postals abans de Nadal però les van obrir en una data ben especial per a nosaltres: el dia de Reis. Van quedar ben sorpresos amb les postals però allò que més els hi va agradar va ser descobrir el nostre Caga Tió i la seva història.

Oups! Pràcticament ens oblidem! També els hi vam enviar una felicitació en forma d’un vídeo ben original. El voleu veure? Doncs només cal que mireu més amunt!