Our own song!

Today we want to share with you a wonderful song some students designed. Taking advantage of the vocabulary we were learning in class, some students in 4th grade were asked to start writing the lyrics of a song we could all use to better remember the words we have been studying.

Here, we share with you the fantastic result and, at the same time, we encourage you to sing the song with your children at home!

Don’t forget that music is an amazing and powerful tool that can help us a lot in the process of learning a new language!

Avui volem compartir amb vosaltres la meravellosa cançó que alguns alumnes han estat dissenyant. Aprofitant el vocabulari que s’estava treballant, alguns nens i nenes de 4t van tenir l’oportunitat de començar a crear una nova lletra musical per tal que tots aconseguíssim recordar millor totes les noves paraules que havíem estat estudiant.

Aquí, us deixem el fantàstic resultat i, alhora, us encoratjem a cantar la cançó amb els vostres fills a casa!

No oblideu qeu la música és una eina increíble i ben poderosa que pot afavorir el procés d’aprenentatge d’una nova llengua!