Com s’analitza una narració

Aquest power point vol ser una pauta senzilla i pràctica per als alumnes a l’hora d’analitzar un llibre de lectura, un conte. Vol ser una pauta perquè els alumnes reflexionin sobre el que han llegit tan pel que fa a la forma com al contingut. Tot i ser un power point molt senzill, crec que per alumnes de 1r. ESO és una petita aproximació per després poder anar més endavant.

Poesia

Aquest power point sobre poesia és interessant perquè permet llegir algunes poesies en català. Són poesies relativament fàcils, cosa que permet que l’alumnat pugui apropar-se i gaudir de la poesia. Si l’alumnat pot llegir la poesia i entendre-la amb una certa facilitat, s’anima i d’aquesta manera quan li cau a les mans un text poètic no es bloqueja sinó que ho intenta. Crec que aquest power point és una bona introducció.

Maria Mercè Marçal -poeta-

Aquí teniu una presentació de la poeta Maria Mercè Marçal. Descobriu-la i gaudiu de la seva poesia.

Aquest power point permet conèixer una mica qui és Maria Mercè Marça i quina és la seva obra poètica. Maria Mercè Marçal té una doble utilitat didàctica: d’una banda és una gran escriptora, per tant els alumnes tenen la possibilitat de llegir bona literatura, d’altra banda, i el més important si parlem d’alumnat d’ESO, té una poesia que arriba amb facilitat a l’alumnat per la temàtica, la musicalitat… Power Point interessant per començar a descobrir alguns dels grans escriptors de la literatura catalana

T’interessa!

Gràcies a aquest capítol del programa “Un forat a la butxaca” és possible saber com gaudir de la lectura sense gastar gaires diners. A més, coneixeràs una mica més el món dels llibres.
[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/forat_butxaca/001_770688.rm" width="352" height="288"/]

Poesia i música internacional

Vols sentir com sona la poesia recitada en altres idiomes? Aquí en tens l’oportunitat: Alumnes de diferents nacionalitats llegeixen poesies amb el seu idioma matern, promovent el gust per la poesia i potencien el descobriment d’altres llengües i cultures.[kml_rmmovie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/video2007/5m7258.rm" width="352" height="288"/]