Una mica més de Futbol Flag!

Nois i noies, anem a tastar un esport alternatiu als que coneixem… el Futbol Flag.

Aquest últim trimestre coneixerem en què consisteix i provarem de posar-lo a la pràctica a la nostra pista, en format d’iniciació amb el Mini Flag.

Però parlem del Futbol Flag:
És l’esport del Futbol americà però sense contacte. Això vol dir que no hi ha placatges i per tant es juga sense proteccions. En comptes d’això s’utilitzen uns “mocadors” lligats a un cinturó (flags) que cal estirar en interceptar un contrari… Aquí teniu la pàgina amb més informació.

De moment, per començar a entendre de què va, dir que és un esport col·lectiu sense risc. Per a totes les edats, mixt (poden jugar nois i noies barrejats), per tant, coeducatiu i pot jugar-se en qualsevol espai, fins i tot al pati de l’escola.

Un resum de com jugarem nosaltres Mini Flag, per anar avançant el tema:

            • Cada equip disposa d’un mínim de 10 jugadors i n’ha de tenir 5 a la pista en el moment d’iniciar el partit.
            • La possessió inicial es determina mitjançant sorteig.
            • L’equip atacant inicia el joc davant la seva zona de touchdown (línia de 5 iardes).
            • L’equip atacant té tres oportunitats o jugades per creuar el centre del camp. Si els jugadors aconsegueixen travessar el mig camp, l’equip té tres oportunitats més per aconseguir touchdown. Si no aconsegueixen marcar, la pilota canvia de possessió  i li toca jugar a l’equip contrari.
            • Es perd una oportunitat sempre i quant:

– Un defensor pren el flag a un atacant que té la pilota.
– Una passada incompleta de l’equip atacant: si la pilota cau a terra o és interceptada.
– En el moment d’iniciar una jugada d’atac, un jugador s’avança a la pilota.
– Un jugador atacant impedeix que el seu defensor li tregui el mocador.

Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *