P4070735Del 22 de gener al 7 d’abril diversos centres educatius de Sant Feliu de Guíxols han participat en el projecte “Veure i entendre”, impulsat per l’equip LIC del Servei Educatiu del Baix Empordà.

L’artista Javier Garcés ha cedit temporalment una talla de fusta que ha estat exposada en un lloc estratègic de les escoles i instituts. L’escultura s’acompanya d’un vídeo on es pot veure el procés de creació de l’obra en qüestió.

Els alumnes s’enfronten al conjunt artístic tant en el seu devenir diari per les instal•lacions com guiats pels diferents mestres i professors. D’aquesta manera sorgeixen diferents vivències i visions tant de l’obra en ella mateixa com de la creació i es construeix un diàleg entre els  alumnes i l’obra d’art molt enriquidor. A tall d’exemple paga la pena destacar que a alguns alumnes els feia por, d’altres s’agrupaven en torn a ella i parlaven de les seves pròpies creacions i fins i tot,

P4070738hi havia alguns que estaven totalment fascinats per la peça i que aprofitaven qualsevol moment lliure per mirar-la. Els centres participants van ser l’institut Sant Elm, l’escola Ardenya, l’institut Sant Feliu i l’escola L’Estació.

Volem agrair tant a l’autor, com a l’Àrea d’Ensenyament i la Brigada Municipal de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols la seva disposició per cedir i traslladar l’obra, ja que sense la bona voluntat de tothom no hagués estat possible aquesta iniciativa.