PREMIATS PER SANT JORDI

El passat dia de Sant Jordi es van repartir els premis del Concurs de Fotografia Matemàtica i de les proves Cangur.

Els premiats són:

FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

1r ESO: ETNA HERNÁNDEZ amb la fotografia TORRES RUBIK

2n ESO: ZINEB BRIQA amb la fotografia LA RESPOSTA ÉS A LA SABATA

4t ESO: DIANA GARCÍA amb la fotografia ESFERES NATURAL

1r BAT: MARTA TAMAYO amb la fotografia MÚLTIPLES TRIANGLES

2n BAT: EULÀLIA INGLÈS amb la fotografia SOTA EL DOMINI D’UN PONT DE FUNCIONS CÒNCAVES

PROFESSORAT: MARTA ESTRADA amb la fotografia ARGILES QUADRICULADES

PROVES CANGUR

1r ESO: JÚLIA AGUADÉ HERNÁNDEX

2n ESO: ANTONIO ARCAS PONS

3r ESO:  DANIEL PEÑALBA CALERO

4t ESO: IAGO VACAS FERNÁNDEZ

1r BAT: ISMAEL ALVARIÑO PASO

2n BAT: ALEXANDRA RIGAL CARRERAS

Moltes gràcies per participar i enhorabona als guanyadors. A final de curs donarem els premis del projecte LLEGIM MATEMÀTIQUES i del PROBLEMA DEL MES.

Us convido a veure el video de les fotografies presentades!!

PROVES CANGUR 2018

El dijouas 15 de març, van tenir lloc les proves Cangur de Matemàtiques.

Com ja és tradició el nostre centre participa en tots els nivells. Les proves de 1r, 2n i 3r d’ESO es realitzen en el mateix centre i les de 4t i Batxillerat les fem a l’UPC de Vilanova.

Aquest any hi han participat 66 alumnes. La jornada va ser molt bonica i els alumnes van estar 90 minuts pensant uns exercicis que val a dir que no són trivials.

Esmento especialment els alumnes de 2n de BAT que han assistit a totes les proves de cada any.

Enhorabona a tots per participar! Us esperem l’any vinent amb més ganes de pensar!

Us deixo unes fotos de la jornada!

cangur 412 2018

cangur 123 2018

Breu Història del temps

Aquesta setmana ens ha deixat el científic Stephen Hawking després de lluitar quasi tota la seva vida contra una malaltia degenerativa.

Podeu trobar molts articles i biografies sobre el científic que us recomano que llegiu, però a mi m’ha cridat l’atenció un article de la Gemma Marfany (Breu història del temps) a on es fa una reflexió molt interessant sobre el que som a la vida i el que decidim ser.

Font article: elnacional.cat

CONCURS DEL METRE CÚBIC

Al llarg d’aquests dies heu vist en l’entrada de l’institut un cub ple de cubs més petits construïts pels alumnes del centre.

El cub gran té exactament un metre de costat i els petits tenen 1 decímetre de costat.

N’hem fet uns 300 de petits i entre tots els que heu participat hem sortejat una càmera fotogràfica.

El guanyador ha estat Andreu Arbiol de 1r A.

També hem donat un premi al cub més ben fet, la guanyadora ha estat Elena Chaychuk de 4t A.

Enhorabona a tots dos i gràcies a tots per participar!!!