Informacions CESIRE setembre

Un curs més el CESIRE de l’àmbit de matemàtiques (CREAMAT) us vol acompanyar donant-vos suport a la feina que, dia a dia, desenvolupeu a les vostres aules. Us fem arribar, de forma breu, algunes informacions que poden ser del vostre interès.

• El proper dissabte dia 30 de setembre, a l’IEC, se celebrarà la Catorzena Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques organitzada per la FEEMCAT, SCM, XEIX i AL-KHWARIZMI, amb la col·laboració del CESIRE-CREAMAT. El tema central d’enguany gira a l’entorn de les Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l’educació matemàtica (més informació).
  • Com cada inici de curs us convidem a mirar, per tal d’organitzar el curs, el nostre calendari d’activitats matemàtiques per a alumnes on teniu una relació dels diferents concursos matemàtics, tallers, etc. (calendari)
  • La primera setmana d’octubre s’obrirà la inscripció al vídeoMAT 2018. Ben aviat us enviarem un correu específic amb més informacions (Web vídeoMAT)
  • Seguint el seu web o twitter (@MMACA_cat) hem d’estar atents a les properes activitats del MMACA (tallers a Cornellà, exposició a La Bisbal, dia de Martin Gardner… (més informació).
  • La XX Jornada d’ABEAM es farà a Barcelona el dissabte 4 de novembre amb el lema Emocionar per aprendre i ensenyar matemàtiques (més informació)
  • La FEEMCAT organitza de nou el Programa Bojos per les matemàtiques, curs adreçat a alumnat de 1r de batxillerat. La inscripció està oberta fins el 23 d’octubre. (més informació). També FEEMCAT organitza els tallers Anem x + matemàtiques per a alumnat de 4t d’ESO. Alguns ja tenen la inscripció oberta, com els gestionats per ABEAM, APAMMS o ADEMGI (més informació)
  • Les proves Cangur es realitzaran el 15 de març de 2018. El període d’inscripció, per a tots els nivells, romandrà obert de mitjans de novembre de 2017 a mitjans de gener de 2018. Trobareu més informació, així com de l’Olitele, els Problemes a l’esprint, la Marató de problemes o l’Olimpíada Matemàtica, al web del Cangur (http://www.cangur.org/preanunci1718.php)
  • Ja podeu descarregar el Calendari matemàtic 2017-18 elaborat per Societat d’Educació Matemàtica Al-Khwarizmi (descàrrega)

Bon estiu !

Estimats alumnes,

arribem al final de curs, i cal recordar les tasques d’estiu a realitzar:

Has de recuperar les Matemàtiques al setembre ? fes el dossier que trobaràs a l’apartat de DOSSIERS DE RECUPERACIÓ

No has de fer recuperació al setembre ? Et recomanem que realitzis el dossier corresponent que trobaràs a FEINES D’ESTIU 2017.

Us desitgem que passeu unes bones vacances i carregueu les piles pel proper curs!

View post on imgur.com

Resultats proves Cangur 2017

Ja han sortit els resultats de les proves Cangur que enguany es van celebrar el passat 16 de març de 2017 al centre i a la seu de la UPC a Vilanova i la Geltrú.

Els nostres millors classificats han estat:

1r ESO: Gisela Vacas ( posició 659 ) i Nicolás García ( posició 669 ). En total hi han participat 20.460 estudiants.

2n ESO: Eric Ruiz ( posició 327 ). En total hi han participat 18.100 estudiants.

3r ESO: Elena Chaichuk ( posició 1443 ).En total hi han participat 16.700 estudiants.

4t ESO: Ismael Alvariño ( posició 1051 ). En total hi han participat 9.600 estudiants.

1r BAT: Alexandra Rigal ( posició 43 ). En total hi han participat 5.860 estudiants.

2n BAT: Jordi Beltrán ( posició 1712 ). En total hi han participat 3.760 estudiants.

Moltes felicitats a tots els participants!

Concurs Fotografia Matemàtica 2017

El passat St. Jordi es va fer entrega dels premis de Fotografia Matemàtica, en la següent presentació podeu veure les fotografies presentades:

Els guanyadors de la present edició han estat:

1r ESO: Núria Puertas

2n ESO: Xavi Cobo

3r ESO: Aya el Soussi

4t ESO: desert

BAT: Isabel Pozzan

Professors: Marta Estrada.

Moltes felicitats a tots els guanyadors!!!

Fins l’any que bé!

Proves Cangur 2017 i Fem Matemàtiques

El passat 16 de març molts dels nostres alumnes van participar a les proves Cangur, en total 58 alumnes de 1r, 2n i 3r de la ESO les van realitzar a la cantina del nostre centre i un total de 37 alumnes de 4t, 1r i 2n de BAT es van desplaçar a la seu de la UPC de Vilanova a fer les proves.

I per primera vegada al nostre centre hem tingut 4 alumnes de 1r de la ESO que han superat la primera fase del concurs Fem Matemàtiques i el passat 29 de març es van desplaçar a Gandesa per realitzar la segona fase. Esperem que la superin amb èxit i seguixin fent camí! Moltes felicitats nois!