BENVINGUTS!

Hola a tothom, benvinguts al bloc TIC-TAC A LA VILA.

Aquest és un espai on els mestres i els alumnes de l’escola hi compartirem recursos, inquietuds i experiències relacionades amb les Tecnologies de la informació i la comunicació, de l’aprenentatge i el coneixement. Altrament conegudes com les TIC i les TAC.

1. cropped-viñeta-bytes-de-memoria-evolucion-de-los-soportes-de-almacenamiento-1.jpg

Per tots aquells que estigueu interessats en les App’s educatives per treure suc de la vostra tablet o telèfon mobil. En aquesta pàgina hi trobareu les millors aplicacions, ordenades per nivells i perfectament explicades.

images

A L’ESCOLA DE LA VILA TREBALLEM LA PROGRAMACIÓ I LA ROBÒTICA A TRAVÉS DEL CODE, SCRATCH I ELS BEEBOTS.

Perquè hauríem d’ensenyar a programar als nens?

En un món cada dia més digital, saber programar és una habilitat molt important. Avui en dia, no n’hi ha prou sabent utilitzar un ordinador, editar textos, plantilles o navegar per internet. Els nens haurien de saber com funcionen les eines que utilitzen a diari.

Aprendre a programar no només és útil per als nens que volen dedicar-s’hi de grans, sinó que també pot ajudar a desenvolupar altres habilitats com la resolució de problemes, el raonament lògic o contribuir a altres ciències relaciones com la matemàtica. A més a més, programar pot ser molt divertit!

Què és Code.org?

Code.org és una organització sense ànim de lucre, fundada pels germans Hadi i Ali Partovi, que te com a objectiu incentivar a la gent, en especial als estudiants de les escoles  a aprendre sobre les Ciències Computacionals. Aquesta organització s’encarrega de donar lliçons gratis de programació, a través de la seva pàgina web.

code_logo_rgb-300x300

Què és Scratch?

Scratch és un projecte educatiu de llenguatge de programació creat pel grup Lifelong Kindergarten, MIT Media Lab a Massachusetts, sota la direcció de Mitchel Resnick. Ofereix de forma gratuïta una eina de programació en línia als usuaris majors de 6 anys que s’hi registrin. Està basat en el llenguatge de programació LOGO i serveix per aprendre a programar a través del joc i l’experimentació i introduir així el pensament computacional. La seva interfície és senzilla i permet tant crear històries interactives, tutorials, jocs i animacions, com compartir els projectes amb altres usuaris en línia. Els projectes poden ser de temàtica variada, es poden adaptar i orientar a diferents àmbits i objectius. Per exemple, dins l’àmbit educatiu, es pot treballar des de les diferents àrees que recull el currículum de primària.

scratch-day-en-familia-62

Què són els Bee-bots?

Un bee-bot és un petit robot amb forma d’abella, al qual li hem de donar instruccions (avançar, girar, retrocedir…). Les seqüenciant-les correctament perquè el robot arribi al destí que ens hem marcat com a objectiu.

Propòsit: Iniciar els més petits en la programació d’un robot
  • Robot educatiu adreçat a nens i nenes d’entre 3 i 7 anys (Educació Infantil i Cicle Inicial).
  • Programable, 40 passos, endavant, enrere, gir dreta, esquerra, pausa, esborrar programa.
  • Carcasses intercanviables, tapissos que es poden personalitzar…