En Blauet, l’amic de les llacunes – 3/11/17

Els i les alumnes de 2n hem fet la primera excursió: En Blauet l’amic de les llacunes.

Hem vist i estudiat les llacunes de l’estany de Banyoles, amb l’Escola de Natura, mitjançant jocs i activitats. Les llacunes es van recuperar a l’any 2006, gràcies al Consorci de l’Estany. Els ocells camallargs, quan emigren per trobar zones càlides, fan una parada a Banyoles a les llacunes.

Us deixem un recull d’imatges de l’excursió!

GRUPS CI: Curs 2017-18

Reactivem el BLOC!!

Comencem per mostrar-vos l’alumnat de les diferents classes de 1r i de 2n.

Us anirem informant de diferents activitats. En els plans de treball us direm quan hàgim fet una nova publicació.

Excursió Transports 1r – Maig 2017

I per acabar el curs… Us passem les fotos de l’excursió dels transports de 1r. Durant el dia vam fer:
– Banyoles-Girona amb bus.
– Girona-Figueres amb tren.
– Figueres-Empúries amb bus. Vam veure avionetes i paracaigudistes.
– Empúries-Roses amb bus. Vam fer una ruta amb barco.
– Roses-Banyoles amb bus. Vam arribar ben cansats.

Us deixem un recull d’imatges perquè veieu com de bé ens ho vam passar!!!

Que tingueu un bon estiu!!

Colònies de 2n – Can Maiol

Un any més, les i els alumnes de segon i les seves mestres, han pogut gaudir d’unes esplèndides colònies a Can Maiol.
Mireu i veureu: l’espai, els monitors, les activitats creatives, la imaginació que desperten, el companyerisme i el bon tracte rebut i donat per part de tots …
UNA BONA VIVÈNCIA!!!

LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Un any més els alumnes de segon de la Vila, han interpretat la llegenda de Sant Jordi.

Imatge de previsualització de YouTube

A més a més també ens varen obsequiar amb unes danses que han treballat aquest curs a música.

Les BLEDES del nostre HORT

Gaudir d’unes bledes plantades, regades i cuidades setmana a setmana per ells mateixos, veient i celebrant com van creixent, és una bona manera de valorar el treball conjunt de tot el cicle i el que significa una alimentació saludable i respectuosa amb el medi i amb nosaltres mateixos.
També és una oportunitat motivadora per descobrir com viuen les plantes, què necessiten, quines parts tenen i per a què serveixen… i una bona excusa per escriure tot allò que van descobrint o una recepta.
Uuuuummmmmm que bones!!!

PLANS de TREBALL a Cicle Inicial

Aquest curs hem començat a treballar a Cicle Inicial amb la metodologia de “Plans de Treball”; de moment ho estem fent només amb propostes de matemàtiques i llenguatge.
Aquesta manera de fer, consisteix a presentar als alumnes les tasques de la setmana, escrites en un full, on ells marquen amb una creu les propostes que van fent, triant l’ordre que volen de realització; també poden associar-se amb altres companys per realitzar-les i/o ajudar-se.
Amb això pretenem que l’alumnat agafi protagonisme en el seus aprenentatges, esdevingui més autònom i millori la confiança en sí mateix i en la seva capacitat d’organització. Les/els mestres, per descomptat, hi som acompanyant en el procés i afavorint l’autocorrecció sempre que calgui.

Tot plegat esdevé una bona manera d’aprendre i els hi encanta.

Dijous Llarder

El dia 23 de febrer tot el Cicle Inicial vam anar d’excursió al Parc de la Draga per celebrar el Dijous Llarder. Vam dinar tots plegats i després d’una estona de joc lliure vam participar en diferents jocs que havíem preparat les mestres.
Els jocs eren peixos a l’aigua, lladres i policies i la cadena partida.

Va ser un dia de lleure i de compartir amb tots els alumnes de 1r i 2n.

Aquí teniu un recull de fotos per vosaltres.

Padrins lectors a 1r

Des de fa 3 dimarts, a les 9.05h, venen els alumnes i les alumnes de 6è a les classes de 1r i ens acompanyen amb la lectura.
El primer dia vam fer un punt de llibre i ens vam conèixer.
El segon i el tercer dia vam llegir plegats.
Ho farem fins a finals de maig.

Amb els padrins lectors, aprenem i agafem gust a la lectura.

Moltes gràcies alumnes de 6è, us estem molt agraïts.

Dia de la Pau

El passat dimarts, 31 de gener, vam celebrar el dia de la Pau. Cada classe va escriure 2 o 3 paraules i els de 6è van presentar-les a tothom. També vam cantar cançons: Somnis d’Infant, la Festa de la Pau i la Música.

Gràcies a tots i a totes per fer possible un moment tan bonic com aquest.