Colònies de 2n – Can Maiol

Un any més, les i els alumnes de segon i les seves mestres, han pogut gaudir d’unes esplèndides colònies a Can Maiol.
Mireu i veureu: l’espai, els monitors, les activitats creatives, la imaginació que desperten, el companyerisme i el bon tracte rebut i donat per part de tots …
UNA BONA VIVÈNCIA!!!

Dibuix-St-Jordi

LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Un any més els alumnes de segon de la Vila, han interpretat la llegenda de Sant Jordi.

Imatge de previsualització de YouTube

A més a més també ens varen obsequiar amb unes danses que han treballat aquest curs a música.

Les BLEDES del nostre HORT

Gaudir d’unes bledes plantades, regades i cuidades setmana a setmana per ells mateixos, veient i celebrant com van creixent, és una bona manera de valorar el treball conjunt de tot el cicle i el que significa una alimentació saludable i respectuosa amb el medi i amb nosaltres mateixos.
També és una oportunitat motivadora per descobrir com viuen les plantes, què necessiten, quines parts tenen i per a què serveixen… i una bona excusa per escriure tot allò que van descobrint o una recepta.
Uuuuummmmmm que bones!!!

PLANS de TREBALL a Cicle Inicial

Aquest curs hem començat a treballar a Cicle Inicial amb la metodologia de “Plans de Treball”; de moment ho estem fent només amb propostes de matemàtiques i llenguatge.
Aquesta manera de fer, consisteix a presentar als alumnes les tasques de la setmana, escrites en un full, on ells marquen amb una creu les propostes que van fent, triant l’ordre que volen de realització; també poden associar-se amb altres companys per realitzar-les i/o ajudar-se.
Amb això pretenem que l’alumnat agafi protagonisme en el seus aprenentatges, esdevingui més autònom i millori la confiança en sí mateix i en la seva capacitat d’organització. Les/els mestres, per descomptat, hi som acompanyant en el procés i afavorint l’autocorrecció sempre que calgui.

Tot plegat esdevé una bona manera d’aprendre i els hi encanta.

Dijous Llarder

El dia 23 de febrer tot el Cicle Inicial vam anar d’excursió al Parc de la Draga per celebrar el Dijous Llarder. Vam dinar tots plegats i després d’una estona de joc lliure vam participar en diferents jocs que havíem preparat les mestres.
Els jocs eren peixos a l’aigua, lladres i policies i la cadena partida.

Va ser un dia de lleure i de compartir amb tots els alumnes de 1r i 2n.

Aquí teniu un recull de fotos per vosaltres.

Padrins lectors a 1r

Des de fa 3 dimarts, a les 9.05h, venen els alumnes i les alumnes de 6è a les classes de 1r i ens acompanyen amb la lectura.
El primer dia vam fer un punt de llibre i ens vam conèixer.
El segon i el tercer dia vam llegir plegats.
Ho farem fins a finals de maig.

Amb els padrins lectors, aprenem i agafem gust a la lectura.

Moltes gràcies alumnes de 6è, us estem molt agraïts.

Dia de la Pau

El passat dimarts, 31 de gener, vam celebrar el dia de la Pau. Cada classe va escriure 2 o 3 paraules i els de 6è van presentar-les a tothom. També vam cantar cançons: Somnis d’Infant, la Festa de la Pau i la Música.

Gràcies a tots i a totes per fer possible un moment tan bonic com aquest.

1r trimestre de 1r

El primer trimestre de primer és pura intensitat!
És un moment important on canvien algunes de les rutines i en coneixen de noves. Fer deures, anar a un pati més gros, tenir uns grups de treball,… són alguns dels canvis que durant aquest primer trimestre han anat coneixent.
A continuació us fem un recull fotogràfic de les diferents activitats que hem fet.

Esperem que us agradi!!

EXPERIÈNCIES, una bona manera d’aprendre i ser protagonistes.

Vet aquí una petita mostra de moments en què  els alumnes de 2n, observen, pensen, fan prediccions i hipòtesi… es fan preguntes i busquen respostes, tot experimentant a l’aula de ciències  o a la seva aula.

Gaudeixen fent servir  pautes del mètode científic, alhora que esdevenen més competents,  perquè aquestes pautes els ajuden a adquirir  hàbits i actituds que els són útils per resoldre  situacions de la vida quotidiana.

De vegades surten al pati per conèixer i anar observant les característiques i l’evolució dels arbres del pati de l’escola, segons l’estació en què es troben i, també, per tenir cura de les plantes de l’hort, aprenent a valorar i estimar allò amb el que s’impliquen i a ser respectuosos i agraïts amb la natura i els recursos que ens ofereix. Res tan bo com menjar el que ells, amb molta il·lusió, han conreat !

Tot plegat:  “ una bona manera d’aprendre  i ser protagonistes “.

JA TENIM EL BLOC!!

Ja tenim a punt el BLOC de Cicle Inicial de l’Escola de Baldiri Reixac!! A diferència del curs passat, estrenem bloc i per això l’hem estat preparant.

A partir d’ara anirem actualitzant el bloc més sovint, d’aquesta manera els i les alumnes i les famílies podran veure les activitats que fem.