Fem taller de cuina

El motiu que ha impulsat el disseny d’aquesta activitat és buscar una manera d’ensenyar i aprendre lúdica i engrescadora que afavorís la interacció i la comunicació entre els alumnes de la USEE i altres nens de l’escola.

D’una setmana per l’altra es debat quin menjar ens agradaria fer el proper Taller de Cuina.
1.- Fem la llista del què cal comprar i una mica de pressupost.
2.- Comprem els ingredients. Anem al supermercat amb la llista prèviament elaborada. Posteriorment, a l’aula USEE treballem amb el tiquet de la compra quins diners hem gastat, amb quin bitllet hem pagat, quin canvi ens han donat,…
3.- Els alumnes paren taula (tovalles, tovallons, gots, plats i coberts) i també preparen els utensilis i estris de cuina que ens calen. Ho fem normalment a l’espai de la USEE on tenim el forn, el microones i una placa d’inducció.
4.- Posem els ingredients sobre la taula i en parlem ( colors, textures, mides, formes, gust, qualitats diverses…). Olorem i toquem i parlem de les experiències prèvies que cadascú té amb aquells aliments.
5.- Manipulem els aliments: tallant, aixafant, barrejant, batent, ajuntant, …
6.- Observem els canvis que es produeixen i els verbalitzem.
7.- Fem fotos dels passos que hem anat seguint fins al resultat final
(un altre dia ho mirarem a l’ordinador).
8.- Mengem junts i compartim impressions sobre la recepta.
9.- Un altre dia, fem l’elaboració de la recepta escrita i /o amb fotos. Escrivim la recepta per a obtenir un receptari a final de curs de tot el que hem cuinat.

Treballem la competència comunicativa, hàbits d’autonomia personal, habilitats socials, valors per a la inclusió i la convivència (col·laboració, respecte per l’altre, responsabilitat compartida…)
Els infants aprenen també, de manera col·lateral, molts continguts de matemàtiques i medi natural.
OBJECTIUS

    • Adquirir hàbits d’alimentació saludable i estratègies per a comprar els aliments i cuinar receptes senzilles.
    • Eixamplar les relacions interpersonals i adquirir habilitats socials.
    • Millorar la competència comunicativa oral, comprensió i expressió en llengua catalana.
    • Augment del lèxic d’ús quotidià.
    • Adquirir la noció de “procés” per arribar a assolir una fita. Passos i ordenació temporal en la preparació dels menjars.
    • Millorar els hàbits d’ordre i higiene personal.
    • Augmentar la col·laboració i el treball en grup.
    • Augmentar la satisfacció per la feina ben feta.
    • Millorar l’autocontrol i l’autoestima.
    • Augmentar el grau d’atenció davant d’una tasca relativament llarga.
    • Afiançar els conceptes de llenguatge i matemàtiques que es treballen a l’aula.
    • Posar en contacte l’infant amb productes diversos, aliments naturals i manufacturats.
    • Eixamplar el coneixement del medi natural i social.

Pensem que aquesta és una experiència molt positiva. Els alumnes
han millorat molt la seva capacitat comunicativa, gaudeixen i senten que “són capaços”, poden fer coses que agraden als seus companys. Es tracta d’aprendre d’una manera funcional, viscuda i amb el menjar que normalment és un tema que els motiva molt a continuar aprenent.

Creiem que en tenim per molts cursos ja que cap alumne vol deixar de fer aquest taller i tots saben perfectament quin dia de la setmana toca i quants dies falten pel proper.

 

2 comentaris a “Fem taller de cuina

  1. Hola Patrick!!
    Si ja no te’n recordes de com les vam fer, aquí al bloc has d’anar a l’entrada amb títol “galetes de llet condensada”. Allà trobaràs la recepta. Et van agradar quan les vas fer amb nosaltres?
    Sali i Andrea

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *