Fem taller de cuina

El motiu que ha impulsat el disseny d’aquesta activitat és buscar una manera d’ensenyar i aprendre lúdica i engrescadora que afavorís la interacció i la comunicació entre els alumnes de la USEE i altres nens de l’escola.

D’una setmana per l’altra es debat quin menjar ens agradaria fer el proper Taller de Cuina.
1.- Fem la llista del què cal comprar i una mica de pressupost.
2.- Comprem els ingredients. Anem al supermercat amb la llista prèviament elaborada. Posteriorment, a l’aula USEE treballem amb el tiquet de la compra quins diners hem gastat, amb quin bitllet hem pagat, quin canvi ens han donat,…
3.- Els alumnes paren taula (tovalles, tovallons, gots, plats i coberts) i també preparen els utensilis i estris de cuina que ens calen. Ho fem normalment a l’espai de la USEE on tenim el forn, el microones i una placa d’inducció.
4.- Posem els ingredients sobre la taula i en parlem ( colors, textures, mides, formes, gust, qualitats diverses…). Olorem i toquem i parlem de les experiències prèvies que cadascú té amb aquells aliments.
5.- Manipulem els aliments: tallant, aixafant, barrejant, batent, ajuntant, …
6.- Observem els canvis que es produeixen i els verbalitzem.
7.- Fem fotos dels passos que hem anat seguint fins al resultat final
(un altre dia ho mirarem a l’ordinador).
8.- Mengem junts i compartim impressions sobre la recepta.
9.- Un altre dia, fem l’elaboració de la recepta escrita i /o amb fotos. Escrivim la recepta per a obtenir un receptari a final de curs de tot el que hem cuinat.

Treballem la competència comunicativa, hàbits d’autonomia personal, habilitats socials, valors per a la inclusió i la convivència (col·laboració, respecte per l’altre, responsabilitat compartida…)
Els infants aprenen també, de manera col·lateral, molts continguts de matemàtiques i medi natural.
OBJECTIUS

    • Adquirir hàbits d’alimentació saludable i estratègies per a comprar els aliments i cuinar receptes senzilles.
    • Eixamplar les relacions interpersonals i adquirir habilitats socials.
    • Millorar la competència comunicativa oral, comprensió i expressió en llengua catalana.
    • Augment del lèxic d’ús quotidià.
    • Adquirir la noció de “procés” per arribar a assolir una fita. Passos i ordenació temporal en la preparació dels menjars.
    • Millorar els hàbits d’ordre i higiene personal.
    • Augmentar la col·laboració i el treball en grup.
    • Augmentar la satisfacció per la feina ben feta.
    • Millorar l’autocontrol i l’autoestima.
    • Augmentar el grau d’atenció davant d’una tasca relativament llarga.
    • Afiançar els conceptes de llenguatge i matemàtiques que es treballen a l’aula.
    • Posar en contacte l’infant amb productes diversos, aliments naturals i manufacturats.
    • Eixamplar el coneixement del medi natural i social.

Pensem que aquesta és una experiència molt positiva. Els alumnes
han millorat molt la seva capacitat comunicativa, gaudeixen i senten que “són capaços”, poden fer coses que agraden als seus companys. Es tracta d’aprendre d’una manera funcional, viscuda i amb el menjar que normalment és un tema que els motiva molt a continuar aprenent.

Creiem que en tenim per molts cursos ja que cap alumne vol deixar de fer aquest taller i tots saben perfectament quin dia de la setmana toca i quants dies falten pel proper.

 

5 comentaris a “Fem taller de cuina

  1. Hola Patrick!!
    Si ja no te’n recordes de com les vam fer, aquí al bloc has d’anar a l’entrada amb títol “galetes de llet condensada”. Allà trobaràs la recepta. Et van agradar quan les vas fer amb nosaltres?
    Sali i Andrea

  2. Bona día a tots i totes !!
    No sé si us recordeu de mi,sóc la Marta (ens van trobar al Mercadona ).Fa molts dies que us volia escriure però he tingut molta feina i no he pogut.
    Us poso la recepte d’una coca que faig amb el meu fill Pau:
    Ingredients:
    -Una paquet de pasta de full
    -Un ou
    -Un bossa d’ametlles a trossets petits
    -Sucre
    Preparació:
    En una safata de forn es posa la pasta de full amb el paper que porta incorporat. Amb un ganivet es fan uns talls de dalt a baix i de dreta a esquerra perqué quedin quadradets. Seguidament es posa l’ou batut per sobre de la pasta de full i posem l’ametlla a trossets per sobre .Per acabar tirem una mica de sucre per sobre.
    Ja podem posar la safata al forn, a 190 graus durant mes o menys 35 minuts.

    Si la feu ,espero que us agradi!!!!
    Molts petons per tots i també per la Cristina i la Vanessa.
    Marta

    • Hola Marta!
      Moltes gràcies Marta per escriure’ns aquesta recepta. La farem al taller de cuina la propera setmana. Pots mirar al bloc de la usee les fotos de com la fem.

      Sali, Andrea i Ferran

  3. Hola Sílvia i companyia!
    Estem mirant el vostre blog de cuina i teniu unes receptes molt apetitoses. Per unanimitat, al taller de cuina farem la vostra recepta de Pastís de Huesitos.
    Ens fa molta il·lusió venir-te a veure a la nova escola i així ens podreu explicar alguna de les vostres receptes.
    Hamza diu que quan vinguem, ens heu de preparar un bon pica pica! 😉
    Hamza, Niko, Faisal, Aitor, Laura i Carla

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *