IMPRESSIONS MUSICALS

El passat 29 de novembre, els alumnes de 1r i 2n d’ESO van fer una sortida a l’Auditori per assistir a un concert de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). En aquesta sortida, programada des de l’àrea de música, es van poder escoltar diverses peces. Tres d’aquestes peces, que trobareu en vídeo tot seguit, han donat lloc a una sèrie d’impressions. L’Agustí Delgado, el professor de música, ens ha fet arribar alguns dels redactats dels alumnes de 1r.

1 – Danza del fuego del ballet El amor brujo; Autor: Manuel de Falla (fins al minut 4:23). Aquesta dansa serveix per trencar un embruixament. Una dona va tenir un amant que va morir. Quan temps després es troba amb el seu nou pretendent, el fantasma d’aquell altre s’apareix entre els dos i no els deixa tranquils. Una amiga s’ofereix per seduir el fantasma amb la dansa del foc, cosa que aconsegueix i així el fa desaparèixer per sempre més.

CLIQUEU PER LLEGIR LES IMPRESSIONS DELS ALUMNES

Imatge de previsualització de YouTube

2 – Obertura de l’òpera Les noces de Fígaro; Autor: Wolfgang Amadeus Mozart. Amb l’obertura, s’inicia aquesta òpera que és una comèdia de passions.

CLIQUEU PER LLEGIR LES IMPRESSIONS DELS ALUMNES

Imatge de previsualització de YouTube

3 – Ària de la Suite en re major; Autor: Johann Sebastian Bach. Una suite és una sèrie de danses. En aquesta suite, trobem una peça que no és una dansa i que es diu ària, on el compositor expressa un sentiment íntim i profund.

CLIQUEU PER LLEGIR LES IMPRESSIONS DELS ALUMNES