Qui som?

Som una escola pública, petita i acollidora, que es troba al barri de Gràcia en un edifici que és patrimoni històric de la ciutat. Era una antiga fàbrica de seda i d’aquí el seu nom. Es va aconseguir la seva rehabilitació després d’una llarga reivindicació veïnal a finals dels anys setanta.

Estem al costat d’una plaça, “la nostra placeta”, espai segur i acollidor,  que afavoreix les relacions entre els alumnes i famílies a l’hora d’entrar i sortir de l’escola.

L’Escola d’Educació infantil i primària “La Sedeta” és un centre d’una línia que imparteix els tres cursos de parvulari (de 3 a 6 anys) i els sis cursos obligatoris de l’ensenyament primari (de 6 a 12 anys) repartits en tres cicles: inicial, mitjà i superior.

El nostre alumnat durant la seva escolaritat rep, si cal, assessorament psicopedagògic per part de l’E.A.P. de la Generalitat de Catalunya i de la mestra d’Educació Especial de l’escola.

Els/les nostres alumnes quan acaben l’etapa d’Educació Primària tenen continuïtat per cursar l’E.S.O. a l’I.E.S. La Sedeta, I.E.S. Príncep de Girona o a l’I.E.S. Secretari Coloma.

La nostra comunitat està integrada per l’alumnat, l’equip de mestres, el personal no docent, així com les famílies i l’equip de monitors encarregats de l’atenció i cura de l’alumnat al menjador i en les diferents activitats extraescolars gestionades per l’AMPA.

La finalitat del nostre centre és proporcionar a tot l’alumnat una educació que els permeti desenvolupar les capacitats personals i les habilitats socials necessàries per afro

ntar els reptes que se’ls presentaran en el futur.

L’escola es defineix per:

•  PLURALISME: Tolerància i respecte a la diversitat.
  • VALORS I RESPECTE: Presents en tot el que fem.
  • MILLORA: Progrés personal, col·lectiu i acadèmic.
  • APRENENTATGES: Competencials i multidisciplinars.
  • TREBALL: Responsabilitat, esforç i autonomia.
  • PARTICIPACIÓ: Coresponsabilitat família-escola-societat.