ATENCIÓ!! CANVI DE BLOC

Hem canviat d’adreça! Si el navegador web no us hi redirigeix, seguiu aquest enllaç.

Sereu redirigits al nou lloc en 5 segons. Feu clic aquí per cancel·lar la redirecció.

Les matemàtiques al parvulari

Darrera de totes les rutines i el treball docent a l’etapa de l’educació infantil hi ha una càrrega pedagògica molt important. Els infants assoleixen les bases dels aprenentatges matemàtics a partir d’un plantejament global, lúdic i basat en la manipulació i l’experimentació.

Aquí us deixem una mostra amb imatges de com es treballen les matemàtiques aplicades a la vida diària dels infants a la nostra escola.

GRANJA P3

Els nens i nenes de les classes dels cuquets i les papallones vam anar a la granja Can Pidelaserra.

A la granja vam veure conills, gallines, cabres … les monitores d’allà ens van explicar un munt de coses interessants dels animals i ens els van deixar tocar tots.

Vam donar de menjar a la vaca, que ens agafava el pa amb la seva gran llengua.

El poni Pin ens va portar a fer una volta amb el carro.

Ens va encantar passar el dia junts, vam compartir moltes coses plegats, vam aprendre moltes coses i ens ho vam passar molt i molt bé.

IMG-20150413-WA0040

Colònies cicles inicial i mitjà: Primer dia

Els nens i nenes del cicle inicial hem fet una excursió pel bosc on ens han explicat els noms d’algunes plantes. lletosa, romaní, farigola, esparraguera, plantes que no es poden tocar…i, la més important, la planta que camina!

Caminant, caminant, hem arribat al poble de Vilopriu i allà hem berenat pa amb xocolata…boníssim!!!

La casa és molt bonica i està envoltada de bosc i ens agrada molt.

Els nens i nenes del cicle mitjà hem fet quatre grups amb els noms dels colors. Cada grup havia de llegir unes targetes amb pistes per poder trobar un lloc on havíem de fer jocs.Si superàvem la prova, conseguíem les peces d’un puzzle.

Avui hem dinat macarrons amb amanida i croquetes, estava tot molt bo.

Al vespre hem fet jocs de nit pel bosc amb les nostres llanternes, era ben fosc…

Després d’un dia intens, hem anat a dormir.

Fins demà!

ESMORZAR COMPARTIT I CONSUM DE FRUITA

L’escola la Sardana ja fa uns anys va pensar  que era necessari donar importància a l’espai  destinat a  l’esmorzar i a vetllar per la qualitat d’aquest. Fent incidència en una alimentació saludable i en els bons hàbits (rentar-se les mans, mastegar tranquil·lament, seure correctament, mantenir net l’espai…)

Qui no se’n recorda  de quan era petit i els nostres entrepans sortien volant pels aires? Qui no se’n recorda d’haver llençat algun dia el seu entrepà per poder anar a jugar sense tenir res que et fes nosa a la mà?

Així doncs, vam pensar que potser donar importància aquest petit espai de temps compartit amb els companys, assegut a taula i mastegant amb certa tranquil·litat ves per on no fos un gran invent.

I d’aquesta manera vam començar a dedicar 10’ a un fet tant vital com l’alimentació dels nostres alumnes. A l’hora, també seria un espai on poder aconsellar als nostres infants allò que seria més saludable i tot d’una recomanar que la fruita és un bon aliment per aquest moment del dia.

Ara a la Sardana el dijous és el dia de la fruita! No és una tasca fàcil i encara falta molt camí per recórrer però si mirem enrere és veritat que cada cop són més famílies les que s’afegeixen i ens ajuden a fer-ho possible.

Un cop al mes l’escola també participa en el Pla de consum de fruita. Rep fruita de qualitat, de temporada i de proximitat amb la finalitat d’oferir als nostres alumnes l’oportunitat d’assaborir aquest aliment tant ple de vitamines!

D’altra banda, i aprofitant la celebració del dia de l’escola la verda  vam poder presentar la nostra pròpia cançó que ens anima a menjar fruita. Ha estat un procés laboriós: aconseguir la base musical, adaptar la lletra de la cançó, contactar amb ràdio Badia per garantir la part tècnica… Volem felicitar  a totes les parts que ho han fet possible i especialment a les 3 nenes de 5è que es van engrescar per portar-ho a terme, la Carla, la Sara i la Ivet.