SETMANA DE LA CIÈNCIA

Entre els dies 20 i 24 de novembre, el Domus d’Olivet celebra una de les setmanes més importants del centre. Parlem de la setmana de la ciència. Com cada any, tot va començar el dimarts 21. A l´última franja horària de les classes (12:30-14:30) aturem l’horari ordinari per donar pas a unes activitats noves. El primer cicle de l’Eso, que correspon a primer i segon, visualitzen la pel·lícula “yo robot” relacionada amb la teconologia. Per altra banda, els alumnes de tercer i quart marxen a campalots a una xerrada sobre la llum i els efectes òptics. Sempre fent èmfasi en la seva utilitat dins la ciència.

El dimecres 23, tot el centre realitza una sortida al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa. Per fi, arribem al dia més esperat de la setmana, el dijous.  Tot el centre finalitza els preparatius que donen pas a la gimcana de la ciència. Els alumnes, amb ajuda de la brúixola  han de trobar els amagatalls dels professors. Aquests, estan ocults pels voltants de l’institut.  Una vegada trobats els professors, per poder passar de pista han de passar una prova.

A l’institut, els alumnes de 4t de l’ESO preparen experiments i al final del dia es realitza el lliurament dels premis on s’inclouen diverses categories.

La figura de la TIS

Hola de nou

Una altra de les novetats del Domus, com bé s’ha esmentat en la entrada anterior, és la figura de la TIS. Els alumnes de l’optativa de Revista han sigut els encarregats de fer-li unes preguntes amb la intenció de saber més sobre ella i la seva tasca al centre.

Ella és Paula Gilabert Sellés.

• Has treballat alguna vegada? Sí, he  treballat en un altre institut com a integradora social i a més  he fet d’educadora social en dos  centres que són d’acollida.

•  Quina és la teva funció a l’institut? Jo m’encarrego de  vetllar pel programa d’ absentisme, de portar control d’assistència,  de fer resolució dels problemes/conflictes, donar suport l’àmbit pràctic, atendre als alumnes que ho necessitin i portar comunicació amb les famílies.

• Com resols els problemes dels alumnes?  Depén molt de cada alumne. Hem de tindre en compte que no podem fer servir els mateixos metodes per igual per a tothom. Sempre intento utilitzar tècniques adapatades a la necessitat de cadascú i arribar amb ells a un acord.

• De quina forma els motives?  Depén de l’alumne, és molt important intentar extreure el seu potencial i aplicar-lo al dia a dia. És clau conscienciar-los que s’han de treure l’ESO per poder treballar, encara que és molt cert que de vegades no és gens fàcil.

• Et trobes a gust al centre? SÍ, estic molt bé aquí. Des del primer dia  he sigut molt ben rebuda per tot el professorat. Pel que fa als alumnes, crec que estic sent una gran ajuda per ells i a poc a poc estem creant més unió i confiança entre tots. Així com a l’àmbit pràctic, un nou projecte també nou per mi, que penso que està descobrint les habilitats dels alumnes pels treballs manuals.

Novetats al Domus d’Olivet

Bon dia a tots i totes,

Aquest nou curs el Domus d’Olivet obre les seves portes  amb algunes grans novetats. Amb els alumnes ja habituant-se de nou al ritme  escolar, posem en marxa un gran projecte: L’ àmbit pràctic. Dirigit  als cursos  de 3 i 4 d’ESO, més concretament als alumnes amb  una major destresa a l’hora de realitzar activitats de caràcter pràctic i que no acaben d’encaixar dins del programa del sistema educatiu ordinari.

Es tracta d’un grup reduït,  d’uns 8 alumnes, que amb l’ajuda d’alguns professors  i de la figura de la TIS, una altra novetat al centre, fan que sigui possible realitzar aquestes 10 hores setmanals de tasques dirigides a la millora de l’IES. Pintar la sala d’aula oberta, penjar els taulers dins les aules o començar a posar les tanques per la creació d’un hort, són algunes de les activitats que realitzen els alumnes.

Hem parlat amb un dels alumnes que forma part d’aquest projecte i que també cursa l’assignatura de la revista del centre, Mahamadou Samajari

.imatge_persona.php

Mahamadou opina  que es troba molt agust a l’àmbit pràctic, ja que creu que es tracta una molt bona oportunitat que el centre els està oferint per treure’s L’ESO i que no s’ha de desaprofitar.

Per altra banda, com s’ha esmentat abans, una altra novetat molt important és la figura de la Tis, Paula Gilabert Sellés.  Realitza diverses tasques al centre i és una de les encarregades de dirigir l’àmbit pràctic.

A poc a poc us anirem oferint altres novetats que són també de gran interés. Amb  tot açò concloem la primera de les entrades  de la revista del Domus D’olivet.

Fins aviat.