La pau comença a casa.

El treball fet per la professora Lucía Pastor i el grup de l’optativa de coeducació ha merescut el premi Irene 2012 convocat pel Ministerio de Educación. El premi es va lliurar a Madrid el passat mes de novembre. La comunicat Educativa de l’Institut la Pineda comparteix els valors de la coeducació i felicita efusivament a la professora Lucía Pastor i a tots els alumnes participants. Més fotos aquí.
Premis Irene 2012

3ª Jornada de Prevenció de Riscos Laborals.

Una vegada més, l’equip docent del CFGS de prevenció de riscos laborals ha celebrat la jornada formativa sobre la prevenció.
Aquest any, el 16 de maig, van tractar alguns aspectes de les primeres emergències, concretament sobre l’actuació davant d’aturades cardíaques i com utilitzar un extintor.
També van parlar de l’associació catalana de tècnics de prevenció de riscos, finalment va tancar l’acta la Sra Pilar Nus del Departament d’Ensenyament. Vegeu les fotografies.

Logo Prevenció

Taller de grafitti.

L’alumnat de 3r i 4t ha participat en el taller d’introducció al grafitti. En aquest taller vam fer una introducció al món del grafiti. Vam treballar la tipografia, el traç, el color i els efectes especials. El més llaminer! Pintar amb aerosol sobre cartrons. Vegeu més fotos clicant aquí.

Taller grafitti

Distància curta

Visita a CaixaForum

L’alumnat de 4t d’ESO de l’assignatura optativa de Visual i Plàstica va participar al Taller Distància curta, una activitat dins de la proposta educativa de CAIXAFÒRUM i a Modernisme i modernitat, visita guiada a l’edifici de Caixa Fòrum

L’art contemporani ens ofereix una oportunitat única de pensar sobre nosaltres i sobre el nostre present. Veurem com les preocupacions dels artistes se centren en les tensions pròpies del món contemporani i com les expressen tant a través de mitjans tradicionals com també de nous mitjans propis de la cultura visual actual.

Xerrada amb Gemma Lienas

Avui ens ha visitat la Gemma Lienas, autora d’Així és la vida, Carlota. Els alumnes de 2n hem llegit aquest llibre. L’Adrián de 2nD ha fet la seva presentació. A continuació la Gemma ens ha explicat com escriu les seves novel·les. Diu que va agafant coses de la realitat que l’envolta: pren notes, es prepara la vida dels seus personatges, i en tot arreu hi ha una mica de realitat, una mica d’experiència i una mica de ficció. I… comença a pensar les seves històries pel… final! Quan té un final que la convenç, escriu els fets que el precedeixen.

Ens ha contestat preguntes que havíem preparat sobre la novel·la i sobre ella. Ens ha comentat que se sent bastant identificada amb la Carlota que, quan ella tenia la seva edat, era bastant com ella.

Sobre el seu ofici considera que ara la cosa està més difícil que abans, però la seva professió li agrada molt. Prefereix escriu als matins, però va molt enfeinada i ho fa quan pot. Per veure més fotos.

Prevenció de riscos elèctrics.

Aquesta tarda ens ha visitat l’enginyer responsable de seguretat d’ENDESA; Sr. Albert Moreno per explicar-nos els riscos de l’electricitat. Ha estat un xarrada molt encertada i enriquidora. Hi han participat 3 departaments; electricitat, prevenció i manteniment. El tema ha estat molt interessant i molt proper, la sala d’actes estava plena i hi ha hagut molta atenció durant tot l’estona.
De Riscos Elèctrics. 03/2012