L’HORT A CICLE INICIAL

L’Escola la Noguera és una escola verda, on a més de reciclar i reutilitzar tenim un hort. Aquest any hem plantat cigroneres. Primer vam plantar el cigrons  dins d’un pot amb coto fluix i cada dia els anàvem regant. Passades dues setmanes i quan ja havíen sortit les plantes hem anat a l’hort per plantar-les.

Aquí teniu les imatges!

COM ENS AGRADA EL TEATRE!

El passat dimarts 27 de maig vam assistir al teatre organitzat pel projecte Thao. Aquest intenta fomentar en els nens i nenes uns hàbits de vida saludables. A partir de l’explicació de diferents contes vam aprendre maneres per portar una vida més saludable.

AUDICIÓ ESCOLA DE MÚSICA

La música agrada a tothom, nens, adults, avis… Per aquest motiu els nens i nens de la nostra escola que van a aprendre a tocar un instrument a l’Escola Municipal de Música ens van fer una demostració de les seves habilitats amb els instruments. Moltes gràcies companys!

SANT JORDI 2014

La diada de Sant jordi és un dia diferent a l’escola, és un dia per sortir al carrer i sentir l’ambient que hi ha entre les parades de llibres i roses; mirar aquells llibres que ens agraden,  olorar les roses… Per aquest motiu, tots els nens i nenes de l’escola vam baixar cap a la plaça Mercadal i el passeig per donar una volta.

També és un dia literàri i de premis, per això a la tarda vam celebrar el certàmen literàri on vam entregar els premis a aquells nens i nenes que havien guanyat amb els seus cal·ligrames. Els guanyadors van ser: la Clàudia i el Toni de primer, i l’Anfel i l’Èric Gràcia de segon.

Moltes felicitats als guanyadors!

Aquest any, també vam celebrar un concurs de dibuix.

Els guanayadors van ser….

maria 044

Per acabar…només desitjar-vos bona diada de Sant jordi!

20140423_153826

maria 043

COLÒNIES A FLIX

I el dia esperat finalment ha arribat. Marxem de colònies!
Després de despedir-nos dels pares i mares, hem pujat a l’autocar amb destinació Flix. Després d’una hora de viatge arribem.
Primer anem a visitar la reserva natural de cebres. Allí ens esperen un munt d’activitats.
anirem a l’observatori a observar ocells com el blauet, el bernat pescaire, arpelles…

Una altra feina que teniem encomanda era donar de menjar als cavalls de la Camarga. Es diuen així perquè venen d’un lloc de França que es diu la Camarga. Aquests cavalls es mengen els canyissars de la vora el riu Ebre.

Després vam anar a dinar al mas cigonyes on vam poder descansar de la caminada i agafar forces.
Un cop dinats vam anar a observar les cigonyes i aprendre’n coses. Sabem que són ocells que migren cap a Àfrica quan ve el fred perquè aquí no troben menjar.

Després vam continuar caminant fins que vam arribar al mas d’en Director on ens esperava l’autocar que ens portaria cap al lloc per dormir, l’alberg Vilar Riu de Baix. Un cop allí, vam anar a les habitacions per preparar el llit i guardar les motxiles.

Abans d’anar a sopar vam tenir una estoneta per poder jugar i descobrir l’entorn.

Després de sopar tocava l’activitat que tots esperàvem: anar a buscar ratpenats! Tots preparats amb les llinternes ens vam endinsar en la foscor de la nit per trobar ratpenats. Vam estar de sort, en vam veure un parell!

Bon diaaa! Hora d’aixecar-se!

Però quina sorpresa!Què ha passat? Em sembla que durant la nit ens va visitar algú que ens va pintar de blau.

Després d’un bon esmorzar vam baixar caminant fins al poble de Flix. Allí vam visitar un molí d’oli on vam poder aprendre com es fa l’oli i les màquines que s’utilitzen.

Després vam anar a visitar el refugi antiaèri de Flix. On vam podem entrar i saber perquè s’amagaven dins d’aquest refugi durant la Guerra Civil.

Caminant, caminant vam arribar al riu Ebre per veure i pujar al pas de barca. Quina emoció!

Després vam tornar cap a l’alberg. Uf, quina calor que feia! Sort que teniem el riu Ebre aprop per refrescar-nos una mica. Què bé que ens ho vam passar!

Sort que vam poder descansar i fer una migdiadeta a l’autobús!

Només quedar dir, fins l’any que bé!

LA MONA

Com cada any, no podíem despedir el segon trimestre sense fer la tradicional Mona de Pascua. Així doncs, el passat dimarts a la tarda, abans de marxar de colònies, ens vam posar mans a la feina! Aquí teniu unes imatges per veure com ho vam fer.

VISITA AL MUSEU I LA BIBLIOTECA DE BALAGUER

El passat més de gener vam visitar el museu comarcal de Balaguer on vam poder descobrir objectes antics. Després vam visitar la biblioteca Margarida de Montferrat, aprofitant que hi havia una exposició de l’Alicia. Vam aprendre força coses d’ella i del seu autor en Lewis Carrol.

EDUCACHESS

Educachess és un joc que s’emmarca dins d’un projecte del món dels escacs ideat pel professor de matemàtiques de l’IES Ciutat de Balaguer Jordi Prió. Cicle Inicial i l’aula de suport hi participa com a escola col·laboradora. Per saber-ne més podeu clicar l’enllaç.
logoEducachess

JOCS

Si voleu passar una estona divertida aquí teniu diferents jocs.

top_jocs

descarga cavall_fort

CICLE INICIAL US DESITJA….BONES FESTES!

CIMG4893CIMG4916