Video 2 – Youtube Editor

Avui per acabar la classe hem fet un Running Dictation!!
L’edició del vídeo l’hem fet amb el Youtube Editor. És senzill però útil.

Running Dictation: Per agilitzar l’ús de la llengua, la pronunciació i la transcripció hem fet un dictat corredor. Hi ha textos en anglès per tota la classe i cada parella d’alumnes té un corredor i un escriptor.
El que corre ha d’anar fins al seu text, llegir, memoritzar, tornar al company i dictar-li el fragment que recordi.
Guanya l’equip que hagi reproduit el text més llarg, de la manera més acurada.
Ha estat divertit!!

(Activeu subtítols en Anglès)

Video 1 – Openshot

Hi There!

Today we’ve been creating a video on how to place an order on the phone.

Hem tingut molta feina, però ens hem sabut avenir bé.

Les estrelles de la interpretació han estat: Milady i Blanca

La idea Original ha estat de : Jordi i Pilar

LA gravació ha estat feta per Jairo i Alicia

El guió del diàleg telefònic ha sigut escrit per Miguel i Susana.

Carlos, Àlex i Ana s’han encarregat de repartir les tasques i la supervisió ha anat a càrrec d’Eugeni, Josep i Thalia.

Esperem que us agradi!

Enjoy it as much as we did!


8 Gener 2018

DIGITALITZEM-NOS. Canvis en el mètode

WhatsApp Image 3   WhatsApp Image 2   WhatsApp Image

(Pixlr Edited)

Classe del Segle XXI

El nostre món canvia (de vegades desenfrenat), la societat evoluciona, la nostra manera d’ensenyar no ha de ser menys… o quedarem desfasats.

Enrera queden els mètodes d’aprenentatge  tradicionals de guix, pissarra i professor-centre del coneixement; dels alumnes que subratllen llibres tot seguint com llegeix el professor d’història, la monotonia de les classes innovadores d’anglès, amb el seu radiocasette.

El canvi ha arribat, només hem d’anar-lo filtrant. Ara l’alumne pren un paper actiu en la construcció del seu aprenentatge, ha passat d’escoltar i prendre apunts, a ser el centre actiu de la classe.

Un ordinador, i una xarxa d’internet i se’ns obre un ventall infinit d’avantatges i possibilitats, per al que només necessitem saber sortir de la zona de confort (i un grapadet d’hores).

WhatsApp Image 2017-11-17 at 10.59.13

(Gimp edited)

Si mirem l’aspecte comunicatiu des del punt de vista de l’empresa, veiem que fer ús de la tecnologia comporta beneficis per ambdós costats, el del treballador i el de l’empresari. El treballador agilitza la comunicació interna i externa de l’empresa mitjançant l’ús  de telèfon, e-mail, skype, videoconferències, espais de treball cooperatius… La immediatesa del servei fa que l’atenció al client millori i el client es senti comprès a l’instant. La publicitat també se’n veu beneficiada ja que les xarxes socials, les pàgines web, etc. faciliten la distribució, i allò que és més important, la projecció actualitzada de l’empresa. El treballador veu la seva feina motivadora, i ,per descomptat, l’empresari es veu beneficiat ja que tota aquesta introspecció dins la tecnologia fa que reporti en beneficis i rapidesa, per tant, més productivitat.

A l’aula, simulant el treball de l’empresa, veiem un petit retall d’exemple del que seran després a la societat, fora de l’aula: els alumnes estan implicats en la feina, ja que aquesta no està desbancada del seu ritme natural com a usuaris de la societat, sinó que utilitzen i busquen eines innovadores per ajudar-se, cosa que repercuteix en la implicació de l’alumnat en la matèria i en l’experiència pràctica que han d’adquirir per treballar en una futura feina.

Tot són avantatges que en definitiva engresquen l’alumnat a reproduir la seva tasca i al mateix temps, el fan responsable del seu propi procés i progrés.

Enllaços a la difusió en xarxes socials:

https://www.instagram.com/p/BbuqKkSDyE30aIrYNiBRUsttb2gg7erkBmD-f80/

https://www.instagram.com/p/Bbuqr0ZD5JcrINBzLKqDz564wzftEw7lZEEzWY0/

https://twitter.com/AznarPedret/status/932696913899606016

https://twitter.com/AznarPedret/status/932697330360487939

 

 

Articles consultats :

http://www.readingrockets.org/article/communication-strategies-all-classrooms-focusing-english-language-learners-and-students

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1705977/

http://www.edudemic.com/skype-in-classroom/

http://www.bedu.com/Publications/UMASS.html

https://axerosolutions.com/blogs/timeisenhauer/pulse/284/top-10-business-communication-trends-improve-communication-in-the-workplace

Ús Didàctic del Material Multimèdia

 

A la vida hi ha sempre dues opcions…

Dues opcions, dos camins possiblement oposats que són els que fan determinar el nostre camí particular. De vegades se’ns fa molt difícil escollir, perquè en ambdues opcions hi ha idees atractives.

Per això, igual que en un camí estret en el que no vols que ratllar el cotxe, has de mirar endavant, al fons, per arribar al final sense esgarrapades;  a la vida, per poder triar amb el menor error possible, hem de visualitzar sempre el nostre objectiu final.

La reflexió ve donada, perquè en els meus 11 cursos com a docent i com a ciutadana que segueix el progrés de la societat, m’he adonat que en certs moments de la docència, no vaig visualitzar l’objectiu, i em vaig encallar amb una pedra del camí. Parlo de la “era mòbil”. Quan els meus alumnes de cicles formatius, a meitat classe, treien el mòbil, em faltava temps, per posar-los una sanció. Era estricta amb la prohibició dels mòbils a l’aula, fins que em vaig adonar, una nit d’aquestes que reflexiono en com ha anat la jornada, que ni jo sóc tant prohibitiva, ni estava sent natural respecte al ritme de la modernitat i la tecnologia. Aviat em vaig adonar que estava escollint el camí erroni.

El curs següent vaig fer un canvi d’estratègia, no prohibir, deixar que els alumnes fessin amb normalitat, i la meva alegre sorpresa va ser que els nostres alumnes,malgrat que en un parell de segons revisin l’estat del whatsapp, em demanen a classe de buscar paraules al diccionari online, busquen la ubicació d’una ciutat anglesa que ha sortit al text, i es culturitzen resolent dubtes sobre una actuació de primers auxilis concreta.

Sense paraules! Sort que no he badat molt de temps, perquè estava sotmetent les meves classes a un ancoratge antiquat i estàtic. D’aquí que ara em trobo fent un curs de comunicació digital i estic encetant un projecte e-twinning amb un altre centre italià per enviar-nos correspondència virtual i física, per “actualitzar” tecnològicament el contingut del nostre currículum.

Els meus alumnes estan completament motivats, implicadíssims en el seu procés d’aprenentatge, ja que ells mateixos distribueixen les tasques que tenen, gestionen el temps d’enviament i de rebuda del material de correspondència i posant en pràctica les competències socials i clau.

Així mateix, els alumnes, pel fet d’haver d’enregistrar i intercanviar vídeos de presentació, rebre i saber respondre e-mails sobre la seua empresa, són els seus propis crítics de la tasca que desenvolupen.

La comprensió de la llengua estrangera facilita que els alumnes siguin responsables i al mateix temps conscients de si el seu aprenentatge i desenvolupament de la tasca idiomàtica és efectiu o no. Per tant els alumnes prenen part també en el seu procés d’avaluació.

La reflexió de “la jornada” és que treballar amb continguts multimèdia i cedint un espai a la classe per incorporar la tecnologia, fa que tant els meus alumnes com jo mateixa estem més “desperts” i motivats per fer la tasca diària, i completar un procés d’aprenentatge d’una manera activa des del punt de vista de l’alumnat. És clar, que aquesta actualització constant ens fa estar moltes hores formant-nos, però els resultant són doblement enriquidors i brillants.