RECEPTES

 

https://sites.google.com/site/alacuinacompanys/

Com introduir la vostra recepta i les fotografies al google site?

Cal que em doneu el vostre correu (un per parella) i el nom del plat per tal que us pugui compartir  la pàgina de la vostra recepta. Recolliré els correus dimecres o dijous segons la classe. Després heu de mirar d’entrar a la pàgina des de l’enllaç que us sortirà al correu que m’heu enviat.  Si tot funciona bé, podreu veure totes les pàgines, però només podreu escriure en la vostra. Per editar la pàgina haureu de clicar al llapis que surt a la part superior dreta de la pàgina.

QUan cliqueu el llapis, se us obrirà el menú edició.

Penseu sempre a DESAR per guardar les modificacions.

 

Porteu les fotografies i el text en un llapis de memòria.Les fotografies han d’estar gravades independentment del text. També ho podeu tenir al vostre drive.

2n D: dimarts 6 a l’aula d’informàtica 2 (al costat del departament de català).

2n E: dilluns 5 a l’aula d’informàtica 2 (al costat del departament de català).

 

VERBS IRREGULARS SEGON TRIMESTRE 2n ESO

Calendari per practicar a casa aquests verbs. Cada dilluns hi haurà una prova del verb de la setmana anterior. Feu la pràctica a practica de verbs.

2n E

ser /ésser: 22 al 25 de gener  PROVA EL 29 DE GENER

estar: 29 a 1 de febrer. PROVA EL 5 DE FEBRER

fer: 12 a 15 de febrer. PROVA EL 19 DE FEBRER

saber: 19 a 22 de febrer. PROVA EL 26 DE FEBRER

2n D

ser /ésser: 22 al 25 de gener  PROVA EL 5 de FEBRER

estar, fer: 12 a 15 de febrer. PROVA EL 19 DE FEBRER

saber: 19 a 22 de febrer. PROVA EL 26 DE FEBRER

Alumnes de 2n d’ESO

 

Feu les activitats següents

VERBS  >  CORRELACIONS DE T . VERBALS    Activitats Bàsic 1 i Bàsic 2

VERBS >  ACTIVITATS  >   activitats A),  C).  Feu les activitats tantes vegades com vulgueu fins que us surtin bé. Després, farem una prova amb deu oracions de les que surten a les activitats

 

 

Preparació prova reflexió gramatical

Recomanacions:
Estudieu-vos bé els fulls següents:
  • Aspectes de morfosintaxi a recordar
  • Errors de connectors
  • Full de traducció d’oracions: s’hi  practica el que es repassa als fulls anteriors. A més, una de les preguntes conté oracions d’aquest full.
  • full de repàs de pronoms febles i de pronoms relatius (teniu les solucions penjades per si teniu cap dubte)
Del llibre
  • Traducció del “lo” neutre del llibre de text (hi ha una graella amb molts exemples). Surt en una de les preguntes.
  • Fonètica: repasseu les  s i els fricatius i africats palatals (del llibre,  apunts o activitats)

 

I després, si teniu temps, repasseu el següent, per aquest ordre. Si teniu alguna avaluació suspesa o el 1r de batx suspès, aniria bé que us ho miréssiu més per intentar recuperar-ho.

Feu un repàs dels pronoms febles: repasseu el document penjat al bloc

Feu un repàs  ràpid de pronoms relatius

Verbs. Repasseu les condicionals

Com són les preguntes:

Bloc de preguntes com les de la selectivitat
  • identificar funcions sintàctiques en pronoms, complements verbals, CN de l’Adejctiu, oracions subordinades, identificar tipus d’oracions subordinades,
  • completar oracions amb formes verbals
  • completar oracions amb pronoms febles o pronoms relatius
  • identificar determinats sons en una oració (en aquest examen, només les “s” i els fricatius i africats palatals.)
Bloc d’altres preguntes més centrades en els tres fulls que us he dit
  • omplir buits amb conjuncions, determinants, preposició (o sense)
  • corregir errors
  • traduir (oracions del full)
  • escriure equivalències al “lo” neutre.

 

Proves

Farem una prova similar a les de selectivitat.
El temps total serà d’una hora i mitja, com  a les proves de selectivitat. L’haurem de dividir, doncs, en dos dies.
dijous 5 de maig

prova de comprensió lectora  (inclourà preguntes sobre el text, sobre les lectures, referents dels pronoms del text, vocabulari) i d’expressió escrita (estil directe, indirecte;  canvi de temps verbal o qualsevol altra transformació del text,  redacció, etc)

dilluns 9 de maig

Prova de gramàtica