Banda sonora

Banda sonora:
Optativa 4t Eso

Pràctica 1

1.Buscar a internet un fragment d’una pel·lícula de pocs minuts de durada i amb poc diàleg.

2.Capturar aquest fragment i convertir-lo en algun dels formats admesos pel windows movie maker com per exemple WMV, AVI, MPEG (jo he fet servir la web video.online-convert.com/convert-to-wmv )

3.Inserir la imatge capturada al programa windows movie maker

4.Pensar tres cançons que podrien servir com a banda sonora per modificar-ne el significat.

5.Buscar a la xarxa aquestes tres cançons i capturar-les en format mp3. (Jo he fet servir la web www.youtube-mp3.org )

6.Muntar les tres cançons amb el windows movie maker tenint en compte els moments on cohincideixi la imatge amb la música.

7.Anomenar i desar el projecte.

Un cop acabada la pràctica cal adjuntar una breu explicació de quines són les cançons i quin era l’efecte desitjat.

Treball sobre Ray Charles

RAY CHARLES
Després de veure la pel•lícula Ray sobre la vida del músic Ray Charles i d’haver treballat un qüestionari a classe, prepara un power point seguint les següents indicacions:
1)La seva vida:
-Data i lloc de naixement i mort.

-Aspectes rellevants: origens, dificultats amb què es va trobar etc…

2) La seva música:

-Estils, instruments, grans èxits…

-Trajectòria: projectes, carrera artística, evolució, discogràfiques etc

3)Escull una cançó interpretada per Ray Charles i digues:

– A quin gènere o sub-gènere musical pertany la
peça que has escollit.
-Enumera els instruments que sonen.
-Busca informació sobre la cançó: a quin disc pertany,
quin any va ser gravada.
-Fes un breu resum de la lletra.
-Explica per quin motiu l’has triada i perquè t’agrada.

Pots treballar en grups de 2 o 3 persones.
Després haureu de fer una exposició a classe de la vostra feina.

Pràctica 4t. La música en directe

Música. optativa 4t d’Eso

Treball individual: Música en directe.

Opció A:

Anar a veure una activitat de música en directe.

  1. Explicar de forma general el concert. Artistes, lloc, hora, festival, cicle etc.
  2. Qüestions tècniques, so, llums, escenari, espai, prova de so i altres (en cas que sigui possible entrevistar els tècnics i demanar-los les característiques principals del concert).
  3. Qüestions de contractació, qui s’ha posat en contacte amb qui, de quina manera han contactat qui son els representants del grup i del concert (en cas que sigui possible entrevistar algú de l’organització i algú que s’encarregui del managment del grup).
  4. Descripció del concert pròpiament. Posada en escena, descripció musical, instruments musicals utilitzats, actitud dalt l’escenari, duració del concert etc.
  5. Elabora una breu crítica del concert tenint en compte qüestions musicals, tècniques, organitzatives i la teva opinió i el teu gust musical.

     

Opció B.

Busca tres crítiques d’un mateix concert a tres mitjans de premsa escrita diferents(s’accepten diaris digitals, blogs i webs de música).

  1. Descriu breument cada una de les crítiques. Expliquen l’autor, la font que la publica i quin tipus de crítica és: Descriptiva, opinió, general, breu.
  2. Compara-les entre si: elements que coincideixen, elements que no tenen res a veure.
  3. Fes tu una crítica del concert partint del que has llegit a les tres crítiques (també pots buscar a internet si trobes imatges del concert en qüestió o d’algun de semblant per comprovar-ho.)
  4. Finalment digueu quina de les tres crítiques et sembla més encertada i perquè.

     

Opció C:

Busca un vídeo a internet d’un concert on almenys hi hagi dues cançons (o diferents vídeos del mateix concert).

  1. Busca tota la informació sobre les imatges escollides. Quin lloc, quina ciutat, quin any.
  2. Busca informació sobre la gira: Nom de la gira, alguns músics que hi participen, quina és la proposta musical.
  3. Comenta també qüestions extra musicals, posada en escena, dansa, vestuari, espectacle en general so i llums.
  4. Amb tota aquesta informació elabora una crítica del concert, inclou-hi també la teva opinió.

     

Avaluació.

Les opcions A i B s’avaluen exactament igual, mentre que la C es valorarà una mica menys degut a que requereix menys esforç. Igualment si es realitza l’opció C de forma correcta es podrà obtenir la màxima nota.

L’objectiu dels tres treballs és fer una crítica breu que s’haurà d’entregar al professor i explicar a classe. L’explicació a classe pot tenir el format i la durada que l’alumne vulgui, sempre i quant no passi de 7 minuts. Es podran projectar fotos, vídeos i audió si es creu convenient.

El treball és individual excepte l’apartat A que es podrà fer en parelles amb el consentiment del professor. Els punts que es proposen a cada opció són orientatius i es poden modificar en funció del tipus de treball i de forma pactada.

 

 

 

2n eso.Pràctica grups i estils

 

Pràctica grups i estils:

 

Passos a seguir.

1.Formar un grup de tres persones. Escollir un estil musical dels disponibles. Triar algun grup musical o solista que sigui representatiu d’aquest estil.

2.Llegir atentament els punts obligatoris A, B i C que s’han de tractar a la presentació de classe. (els trobareu més avall)

3.Un cop llegit ja es pot començar a buscar informació a internet sobre els tres apartats. Pregunteu al professor qualsevol punt dels tres apartats que no s’entengui. Recordeu que val la pena contrastar la informació a més d’una web per tal d’assegurar major fiabilitat. Un bon començament pot ser entrar a la web oficial del grup o artista, a la wikipedia i a webs de fans del grup. També és molt recomanable mirar videos per obtenir informació sobre els concerts del grup

4.Amb la informació buscada ja pots començar a fer la presentació. Aquesta presentcaió ha de tenir els tres apartats A,B i C i cada apartat l’ha de presentar un dels membres del grup. L’ordre no ha de ser estrictament el mateix dels aparts obligatoris. La durada aproximada és de 15 diapositives i l’exposició ha durar al voltant dels deu minuts, uns tres per persona.

Punts Obligatoris:

 

A Biografia del grup:

-Origen: País o zona d’on son els seus components i on s’ha format el grup.

-Formació músical: Quins membres formen el grup i si hi ha hagut canvis de músics al llarg durant la historia del grup o solista.

-Trajectoria. projectes anteriors, carrera artística etc

-Característiques principals de la seva música: Com es defineixen ells, els periodistes o els fans respecte l’estil.

-Actualitat: Que estan fent ara i quins plans tenen al futur.

 

B Concerts:

-Característiques dels concerts: (petit format, gran format, duració, per ballar, per escoltar, estadis, teatres, sales petites etc)

-Descripció ultima gira: (Nom de la gira? Llocs per on va la gira, continental, mundial, nacional?

? durada?…)

-Descripció musical: (Quants músics, quins instruments, etc)

-Reacció i vivència del public i de la crítica. (articles diaris, fòrums de clubs de fans etc)

-Espectacle ( llums, escenografia, plataformes etc…)

 

C Treball discogràfic: Escollir un Treball discogràfic.

-Informació general: Nom del disc, any de publicació i segell discogràfic que l’ediata

-Nom del productor artístic i d’alguns músics que hi participen.

-És un disc amb instruments programats o tocats.

– Disseny del disc (portada disc, fotos, extres etc)

-Breu descripció dels singels o les cançons de més èxit del disc.

 

 

 

Cotton Club

Mireu-vos el film Cotton Club i contesteu el qüestionari. No oblideu enviar-lo resolt a sandraserreta@gmail.com abans de l’1 de novembre.

QÜESTIONARI COTTON CLUB

1.-Fes un resum de l’argument en un màxim de 10 línies.

2.-Qui és el director del film? Busca’n informació.

3.-Qui ha fet la Banda Sonora? Busca’n informació.

4.-A quin any i barri de New York se situa l’acció?

5.-Quines feines farà Dixie (Richard Gere) durant la pel·lícula?

6.-Quines diferències trobes entre el local del club de claqué, el club on toca Dixie i el Cotton Club?

Qui té prohibida l’entrada?

7.-Quines aspiracions té Vera Cicerone?

8.-Apareixen dues parelles de germans. Explica la relació que tenen entre ells.

9.-Quina relació existeix entre el cinema de Hollywood i la màfia? Com es dirà la pel·lícula que farà Dixie?

10.-Qui era Al-Capone? Busca’n informació.

11.-A quin any apareix Cab Calloway al Cotton Club?

12.-Com resumiries l’organització de la màfia. Quines són les seves activitats?

13.-Quina escena t’ha agradat més? Quina menys?

El Jazz

Aqui teniu dos vídeos sobre l’esclavatge i la música de jazz. Mira-tel’s i contesta el qüestionari.

Vídeo 1               Vídeo 2



QÜESTIONARI SOBRE EL VÍDEO BLACK MUSIC- DE CADENAS DE HIERRO A CADENAS DE ORO 1-2

1.-Com eren transportats els esclaus fins EEUU?

2.-A quina part d’Amèrica anaven? Com els consideraven?

3.-Cap on fugien els esclaus que podien? Qui els ajudava?

4.-Busca durant quins anys i per què, hi va haver una guerra civil als EEUU

5.-Busca quin any es va abolir l’esclavitud a EEUU

6.-En què va consistir la segregació racial? Quant de temps va durar? Quines prohibicions tenien els afroamericans?

7.-Què era un espectacle Minstrel?

8.-Quin ball van inventar els afroamericans en contraposició al Minuet?

9.-Per a què servia el Blues als músics del sud? Per què se’l considera el primer estil musical americà?

10.-Quins canvis ocasionarà el fet de portar el jazz a la ciutat?

11.-Quin significat li donen al concepte “Jazz”?

12.-Quin paper té Louis Armstrong en el món del jazz?

13.-Amb quin fet històric coincideix l’arribada de músics a Nova York i Chicago?

14.-Qui va ser Duke Ellington? On actuava? Quin tipus de local era?

15.-Què passava a Harlem? Com s’organitzava?

16.- Quina era la música dels anys 20 per la majoria afroamericana?



4t ESO -El BLuEs

Trieu un company per formar la parella de treball en aquesta webquest sobre el Blues. La feina l’anirem fent a classe, un dia per setmana i establirem un calendari d’exposició. Recordeu que aquesta nota farà mitjana amb les notes de classe i les dels controls.

Es valorarà l’autonomia i el treball a classe, però jo seré allà per qualsevol dubte que sorgeixi.

Ànims i sort!!

Teniu dues maneres d’accedir-hi:

1-WEBQUEST

2.-enllaç directe. http://www.xtec.cat/~rllanes/WQ%20Blues/index.htm