PROJECTE CURS – L’ART A EDUCACIÓ INFANTIL

El fil conductor que he triat per a totes les activitats que ara us exposaré és la figura de Wassily Kandinsky, doncs és un dels pintors que volem conèixer i que estem treballant ara a l’escola i penso que és una bona manera d’embastar tots els nous coneixements amb la realitat que tenim a l’aula ara mateix.
Així doncs , passo a exposar-vos el recull d’activitats podríem portar a terme a l’aula ,tenint en compte aquest eix vertebrador.
Aquestes activitats están pensades per dur-les a terme amb el grup de p-5 B de l’escola Ignasi Melé i Farré de Tossa.
tenint en compte que és un grup molt nombrós , ja que són 27 alumnes i no tenim masses estones per poder fer desdoblament.
Algunes de les activitats que us presento serán amb suport d’una mestra a l’aula , d’altres en gran grup i d’altres aprofitarem aquestes estones en que podem desdoblar i fer que el grup sigui menys nombrós.

La primera activitat que m'agradaria presentar-vos és la de visualitzar amb els nens un video molt curtet amb una música molt suau de fons amb una de les obres més característiques de Wassily Kandinsky com a protagonista.
L’objectiu d’aquesta activitat és fer una presentació inicial molt visual d’aquest pintor.Observarem les reaccions dels nens i farem una conversa posterior ,per tal de poder copsar i mantenir l’atenció dels nens.


La següent activitat que m’agradaria proposar-vos és la visualització d’una presentació amb diapositives amb la vida i l’obra de Wassily Kandinsky.
Es una presentació molt visual i cada diapositiva té un petit text que ens pot ajudar a l’hora de fer la nostra exposició a la classe .
Aquest recurs a mi m’ha anat molt bé , ja que , els nens retenen i memoritzen moltes dades , doncs l’activitat els resulta més amena i motivadora .Sense el suport visual , es perden una mica i d’aquesta manera , explicat com una història o un conte s’impliquen molt més en el projecte i l’aprenentatge els hi resulta molt més significatiu.

Ara ja estem preparats per a treballar una mica i d’una manera més directa alguns dels continguts del projecte.
Així doncs , hem traslladat als nens a l’aula de 5è.una aula ample i espaiosa i que està dotada amb una pissarra digital .
L’utilitzem per treballar l’obra de Kandinsky amb un dels recursos que ens proporciona el portal Alexandria.

Una altra de les propostes de treball amb totes les possibilitats que ens ofereixen les noves tecnologies , es treballar diferents aspectes de l’obra d’aquest pintor , mitjançant els recursos que ens ofereix l’ordinador.
Nosaltres , una tarda en petit grup , vàrem practicar amb les activitats del portal JClic ….
Els nens treballaven per parelles , i erem dues mestres a l’aula , de manera que de seguida que tenien algun problema ens tenien al costat per solventar-lo.
Aquesta ha estat una de les activitats que més els hi ha agradat , ja que no tenim gaires estones per treballar en petit grup i per a ells , ser poquets i poder “experimentar” amb l’ordinador , és tot un regal!!!

>ACTIVITATS JCLIC WASSILY KANDINSKY<

Us mostro ara un llibre que he creat amb la idea d’anar-lo ampliant a mesura que anem realitzant activitats a l’aula.Ara el trobareu iniciat amb el primer capitol , on trobareu algunes de les obre més rellevants d’aquest gran pintor.La idea és anar-hi afegint els treballs que anem realitzant entre tots a l’aula.
llibre

Un exemple d’activitat que podríem afegir és la realització de les bosses de Nadal amb una replica de l’arbre de Kandinsky realitzada per nosaltres mateixos.

I com a cloenda , us adjunto l’adreça del meu delicious , on trobareu un “stack” que he anomenaT “WASSILY KANDINSKY”, amb un recull de pàgines web amb informació , activitats i tasques molt divertides per a realitzar amb els més petits .
Espero que us agradi!!!

esterpuig
http://www.delicious.com/stacks/esterpuig

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *