Lot de llibres relacionat amb valors humans..

Hola, lectors i lectores de la biblioteca “La bruixa de la catedral” de l’escola Montjuïc. Recentment hem adquirit un lot de llibres molt interessant. L’objectiu principal és passar una bona estona llegint-los però reflexionant sobre valors que se’n desprèn dels mateixos.
Per als nens i nenes d’infantil, en especial P-5, tenim els següents:
L’Aleix i en Rampó tenen una missió
L’Aleix, en Rampó i el manual “Forapors” i quatre preciosos àlbums del Ratolí Blanc:
“Si us plau”; “Gràcies”; “Ho sento” i “Te’l deixo!”
Per als nens i nenes de Primària, tenim els següents llibres:
“UF, Quin fantasma!”; “En Pepo i el dofí rosa”; “El Memoriàpode”; “L’Andrea i L’Andreu”; “El guix màgic de l’avi Joan”; “Quan sigui gran”; “La casa de les quatre xemeneies”; “En Poli i la bruixa esbojarrada”; “La masia encantada”; i “Animal de companyia”. Tots de l’editorial Queralt Edicions, S.L.
La lectura que en farem en grup serà al voltant d’aquests llibres. Esperem que passeu una bona estona compartint la lectura amb els companys i companyes i reflexionant sobre els valors humans.
No cal dir que a la biblioteca disposem de llibres molt divertits, a través de les seves lectures aprenenm d’una manera lúdica a reflexionar sobre valors i que us en podeu emportar a casa com a préstec.

Endevinalles del mes

Des de fa un parell de setmanes tenim penjat al passadís el nou concurs d’endevinalles. Ja sabeu que cada mes en fem un concurs. Els guanyadors rebran una agradable sorpresa a final del curs. Les endevinalles d’aquest mes són les següents:
1. Volo sense ales, et toco i no em veus, parlo sense boca i camino sense peus.
2. Una cosa blanca, blanca, que s’agafa i no s’aguanta.
3. Què és allò que espanta tant, que en fuig tothom a l’instant?
4. Un ramat d’ovelles pasturen de nit i no duen esquelles.
5. Qui és el qui es lleva més de matí del món, i al vespre és el primer que
s’adorm?
6. Vaig sempre de viatge sense maleta ni bastó, de vegades semblo un
formatge, i d’altres un tall de meló.
Ja sabeu que podeu escriure les vostres respostes i desar-les a la bústia de la biblioteca.

Visita de l’escriptor Josep Maria Fonalleras

El dia 6 d’abril  l’escriptor Josep Maria Fonalleras ens va visitar. Gràcies a Jan Nadal, un alumne de cinquè qui va contactar amb ell i qui juntament amb les mestres va organitzar la visita. Tot va començar quan a la biblioteca varem llegir i comentar alguns llibres d’aquest autor; El que més varem comentar a la biblioteca va ser el de  “Les galetes del saló de te Continental” però també ens va agradar molt  “El Mag del frac” i  “La final d’en Gorka”. Per a tot nosaltres var ser un regal i una sort poder comentar i parlar amb l’autor els seus llibres. Ens va sorprendre la seva manera tan propera de parlar amb nosaltres i el seu tracte tan familiar. Ens va regalar amb algunes anècdotes de la seva infantesa i varem aprendre molt amb els seus consell de com arribar a ser un bon escriptor o escriptora. Una ocasió única que vam viure i de la que estem tots molt agraïts i agraïdes.

P1120327 P1120317 P1120313 P1120310 les galetes del salo de te continental el mag del frac la final d'en Gorka

Apadrinament lector

Els alumnes de sisè són padrins dels alumnes de P5 en el procés lector. Els hi guien en la descoberta del “Gust per la lectura”. Les sessions es fan a la biblioteca de l’escola, un cop cada quinze dies.  Prèviament a la sessió la mestra bibliotecària els hi dona les pautes que ells han de seguir durant la sessió de lectura. Cada padrí  ha triat un fillol o fillola que apadrinarà durant el trimestre. En acabar-ho podrà triar un altre alumne si ho desitja. Quan acaba la sessió els alumnes de sisè emplenen una fitxa d’avaluació de com ha anat l’estona d’apadrinament amb el seu fillol o fillola. Aquestes fitxes es donaran a la mestra tutora de P5.

Bibliopati a l’escola.

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El curs 2014-2015 vam començar un nou servei a l’escola. Cada divendres a l’hora del pati disposem d’un racó per oferir als alumnes la possibilitat de mirar / llegir contes i revistes. L’experiència va ser molt positiva i aquest curs 2015-2016 tornem a tenir el Bibliopati el divendres.

Bon dia bons lectors.

A punt de començar el nou curs 2015-2016? La Bruixa de la Catedral us espera a la biblioteca de l’escola per explicar-vos moltes històries interessants. Ella us hi espera amb impaciència i desitja que aquest curs sigui molt profitós per a tots.

A reveure i bon començament de curs per a tothom!