Parlem-ne!!

Aquest curs escolar a l’escola hem engegat el Projecte Parlem-ne!!

Un projecte que neix de la voluntat de fomentar la participació de l‘alumnat i crear les condicions perquè pugui ser una realitat quotidiana en la vida de l’escola.  A l’hora ajudarem al nostre alumnat  a desenvolupar competències personals per formar persones responsables i una ciutadania compromesa i solidària.
Així doncs, el primer que hem fet aquest primer trimestre, ha estat escollir i nomenar els delegats de classe de 3r a 6è i realitzar les primeres assemblees de classe a tota la primària.

Ara ens toca participar en lassemblea d’escola que tindrà lloc al gener. Esperem tenir moltes estratègies i trobar acords comuns que afavoreixen el compromís de l’alumnat en l’activitat educativa i propiciïn la seva formació en els hàbits democràtics de convivència.

A l’educació infantil també s’inicia aquest projecte mitjançant l’activitat “conversa a la rotllana“.

 La participació educativa és el camí per avançar en processos comunitaris de treball i d’aprenentatge en xarxa, orientats a l’èxit educatiu, a l’afavoriment de la convivència i a la millora de l’entorn.

Aquí us presentem els delegats de classe!!

Cada classe de 3r a 6è va escollir un delegat/delegada d’aula. Aquest delegat/delegada té una missió molt important, recollir totes les idees i propostes que han sortit de les assembles d’aula de la seva classe i presentar-les a les assemblees d’escola juntament amb les Coordinadores de cicle d’educació primària i l’Equip directiu. Els cursos de Cicle Inicial no escullen delegat d’aula però la seva coordinadora és la responsable de portar totes les propostes que els nens i nenes de 1r i 2n han debatut a la seva aula.

I així fem les assemblees de classe, mireu!!

 

El tema de la primera Assemblea va ser “Les paraulotes i els insults”. A cada classe d’educació primària vam fer dues assemblees d’aula on vam parlar i debatre sobre com podem aconseguir que els nens i nenes no diguem paraulotes ni utilitzem l’insult com a eina per a resoldre els conflictes.

El passat dijous 1 de febrer vam portar a terme la primera assemblea d’escola, on es van escollir les millors propostes d’entre totes les sorgides a les aules del primer tema assembleari. Els nens i nenes havien fet una gran tasca i realment ens va costar força escollir les millors propostes perquè n’hi havia moltes i de molt bones.

Ara, els delegats d’aula hauran de fer el retorn a la seva aula. Aquestes properes setmanes explicaran a la seva classe quines són les propostes que tota l’escola portarem a terme i com ho farem.

D’aquí ben poc, una vegada acabat el treball cooperatiu d’aquesta primera assemblea d’escola, començarem a debatre a les assemblees d’aula el segon tema d’aquest curs. Un tema que segur els agradarà molt a tots els nens i nenes i que necessitarem l’ajuda de les seves famílies!

El primer agent de socialització per a l’infant és la seva família, el seu entorn més proper per mitjà del qual aprendrà les primeres paraules i les primeres pautes de conducta. Posteriorment, en una segona fase de la seva sociabilitat, intervendran altres agents social com és l’escola, els companys i companyes i els mitjans audiovisuals.

Us deixem aquí sota unes quantes fotografies de l’Assemblea d’Escola del passat dia 1 de febrer.

Al llarg del segon i tercer trimestre hem treballat conjuntament a les assemblees d’aula el segon tema d’aquest curs:

“Com m’agradaria que fos el meu pati”

Ha estat un gran tema on tots els nens i nenes hi han participat activament i han aportat grans idees que hem posat en comú a la segona assembles d’escola.

Després d’un temps de reflexió i una posada en comú conjunta veurem els resultats d’aquest gran tema tant important com són els patis de l’escola.

Espereu i veureu………………………….

Us deixem aquí sota les fotografies de l’Assemblea d’Escola del passat dia 7 de juny.