Monthly Archives: July 2008

Identitat del moviment de sensibilització social per la justícia

Tenim en un principi identitat jurídica. Participem al voltant del programa de CERADAI Institut cooperant: PROTOCOL.just, amb el lema “Pau i Justícia”.

“La pau és el camí més just”

CERADAI Institut cooperant és l’agència sostinguda per CERADAI de Catalunya, la qual és defineix com associació per a la investigació sociopsicopedagògica de les noves necessitats educatives emergents del segle XXI.

http://blocs.xtec.cat/ceradai

Som una iniciativa cooperant i diferent amb la de Justicia i Pau. Justícia i Pau és una altra identitat que fins i tot cooperem en temes puntuals com en altres entitats i iniciatives ciutadanes.

A aquest moviment promou la creació d’una agència, l’Agència Catalana de Pau i Justícia (ACPIJ) la qual tendria per funció aglutinar les entitats i institucions de Catalunya a favor de la justícia i dels drets humans, a més d’observatori social de la justícia i l’educació.

 CERADAI de Catalunya segons l’assemblea del dia 31 de juliol de 2008 promou la figura de voluntariat d’agents de pau.

Hi pot pertanyer a Agents de Pau de CERADAI qualsevol persona major de 18 anys i pot sol.licitar treballar en xarxa amb nosaltres.

Les finalitats de l’Agents de Pau CERADAI són:

1.- Sensibilitzar a la població que hem de participar en la cultura cooperant de la pau per entrar en conversa i diàleg sobre l’apreciació de justícia. “En el camí de la pau trobarem la justícia i no al revés”

2.- Orientar sobre els drets humans i els drets de la ciutadania davant la justícia preventiva. La construcció de protocols d’actuació de responsables d’associacions i de la ciutadania sense entrar en el món empresarial i laboral, evitaria denúncies per delictes del codi penal i del codi civil, ja que s’evitarien malentesos i facilitaria la prevenció, la comunicació i la resolució de problemes el més aviat possible.

3.- Cal estudiar el comprotament humà, facilitar l’enteniment del creixement de les persones i en els seus judicis sobre el que és just i el que no ho és, segons les pròpies apreciacions i creences, facilitar el diàleg intercultural i l’atencióa la diversitat. I impulsar la complicitat i la participació en temes de conflicte col.lectiu.

4.- Promoure el voluntariat en agents de pau pels pobles i pels barris.

5.- Identificar errades i processos que calen millorar a la fi d’aportar solucions a la diversitat de convivències i a l’administració de justícia que comença per l’educació i el treball en les famílies i en l’entorn. Tenint també l’escola i l’institut un paper important per a fomentar i col.laborar en l’entorn en processos de mediació de tota classe que faciliti el creixement de les persones i la llibertat i la tolerància, dins del procediments democràtics de participació i de convivència.

Ara ja pots contactar amb nosaltres:

agentsdepau@gmail.com

Agents de Pau CERADAI

Agents de Pau  és una secció de CERADAI-Institut cooperant que s’ha marcat els següents objectius entre 2008 i 2011: 

Treballar per a la millora de la justícia en general. Tan en lleis, com en protocols així com en pràctiques preventives.

Col.laborar en la identificació de fets injustos i mirar de prevenir per a que en una altra situació no torni a succeir, posant els mitjans de coneixements, bones pràctiques, ús de protocols d’actuació, debats i diàlegs, etc.

Col.laborar en l’organització en campanyes de sensibilització per a facilitar el desenvolupament dels drets humans en tota la seva globalitat.

Aprendre tota la cultura necessària de Jutge de Pau (resolució de conflictes, registre civil, judicis de faltes i compliment de les sentències) i tot el referent en el camp de la mediació RENEGÒCIA  http://blocs.xtec.cat/renegocia