L’ús de l’Ipad amb alumnes amb TEA.
Marga Roldan (Escola Taiga – Icària Iniciatives Socials, SAL. Barcelona)

El marc de l’experiència és el d’una de les aules formada per cinc alumnes amb TEA, d’entre 13 i 14 anys, d’una escola d’Educació Especial. La idea és utilitzar l’Ipad com una eina dins de la metodologia cognitiu-conductual que segueix l’escola, principalment en les àrees acadèmiques i de lleure, i també com a reforçador positiu.
Utilitzem apps gratuïtes del mercat dins de l’àrea de llengua, de matemàtiques i com a editor o creatiu.
L’ús de l’Ipad serveix com a autorregulador de conductes disruptives i com a pràctica intensiva i autònoma de la feina que es fa a la classe.

Treballem la composició amb l’app Walkband.
Jaume Vidal (Institut Montbui. Santa Margarida de Montbui)

La proposta és compondre un Blues amb l’app WalkBand usant els diferents instruments virtuals des de l’opció multipista, que permet crear un ritme amb la caixa de ritmes, un acompanyament harmònic amb la guitarra i una melodia amb el teclat. Permet que l’alumne, de forma pràctica i autònoma apliqui molts dels continguts treballats en l’àrea de música. D’aquesta manera, l’alumne, en incorporar per ell mateix els ensenyaments previs, te un control del seu procés d’aprenentatge.

Partint dels interessos dels alumnes per crear una exposició sobre la desembocadura del Besòs.
Meritxell Balcells i Maria Macià (Institut Barri Besòs. Barcelona)

Els nostres alumnes estan molt interessats en els ocells, per això vam fer una sortida al riu Besòs per conèixer una realitat que els és propera. En tornar hem fet diverses propostes digitals per mostrar el que hem pogut observar. Els alumnes amb NEE del centre estan moltes hores a l’aula, però de manera puntual fem projectes que parteixen dels seus interessos, que els engresquen i que afavoreixen la cohesió entre ells a més de treballar les competències.