Experiències A5

Selfies Inclusives.
Nuri Vilà (CEE L’Arboç. Mataró)

L’acció tan senzilla com la de fer una fotografia o fer-se una selfie, per als alumnes de la nostra escola és una tasca difícil de dur a terme. Gràcies a les noves tecnologies i a l’experiència del dia a dia hem pogut aconseguir la manera que cada un pugui fer-se una selfie i després ensenyar-la als companys, a la família,… i a qui més vulguin. A partir de poder-se fer selfies hem pogut desenvolupar un seguit d’activitats curriculars dutes a terme en diferents èpoques de l’any i en diferents situacions (per carnaval, fer les fotos del grup-classe, fer fotos per utilitzar-les en diverses apps,…)

SK2MT1 “Sóc com tu”.
Prudens Martinez i Maria Masjuan (CEE Les Aigües. Mataró)

Proposta de treball que neix dins el programa mSchools_EDU_Hack, amb l’objectiu d’impulsar una experiència innovadora en l’àmbit educatiu i dins una societat plural i inclusiva. L’objectiu principal és que els alumnes prenguin consciència de la riquesa de la diversitat i de com les noves tecnologies permeten reduir i acostar aquesta diversitat fent possible aprendre de i amb la diversitat.

L’Arqueologia.
Àngels Bosch (Institut Dolors Mallafré I Ros. Vilanova i la Geltrú)

Dins de l’ optativa a Segon d’ESO, l’arqueologia, els alumnes excaven al pati en un simulacre d’un jaciment arqueològic. Posteriorment fan una interpretació mitjançant un treball on utilitzen la tecnologia. per grups cooperatius i on es contemple la diversitat.