Experiències A3

x a tu, X a tots!.
Francesca Segarra i Laura Villares (Seminari d’inclusió – ST Tarragona)

Adreçat a alumnes de primària, cicle Superior (5è, però aplicable a qualsevol nivell educatiu obligatori)

Les eines serveixen per facilitar l’accés a la informació per vies alternatives a les compromeses pel handicap de l’alumne, en aquest cas dislèxia, i afavoreixen alhora l’enriquiment i ampliació curricular del conjunt de l’alumnat.

Repensant els espais des de la comunitat.
Tomàs Arroyo i Maica Jiménez (Escola Baró de Viver. Barcelona)

L’experiència vol donar a conèixer un projecte que impulsa les noves tecnologies com una potent eina al servei de la comunitat . Enguany els infants de sisè, han volgut donar resposta a una necessitat comunitària de la pròpia escola i de l’escola Bressol. Des de les diferents entitat (Districte de Sant Andreu, Escola Bressol El Caminet del Besòs i el cicle d’educació Infantil de l’escola Baró de Viver) es fa saber als alumnes de sisè la necessitat de repensar els espais i els materials de treball que afavoreixin l’aprenentatge dels alumnes més petits del l’escola i del barri.

Gimcana digital: Boscos i prevenció d’incendis.
Carolina Trescastro (Escola Carme Guasch i Darné. Figueres)

Des de l’USEE hem preparat una gimcana digital sobre els boscos i la prevenció d’incendis per als alumnes de 4t de primària. Hem escollit aquest tema perquè som una escola verda i aquest any se’ns demana treballar-ho a l’escola. Aquesta gimcana l’han creada els i les alumnes de la USEE amb l’objectiu principal d’empoderar-se mitjançant l’ús dels dispositius mòbils per a la inclusió educativa.