Experiències A2

Reptes al cicle mig: capses d’aprenentatge.
Lidia Rodriguez (Escola Paco Candel. L’Hospitalet de Llobregat)

Cada capsa consta d’un repte pautat, que han de resoldre els alumnes en grup. Per tal de dur a terme la tasca, amb l’ajuda de les tablets i els ordinadors portàtils, han d’accedir a la informació que trobaran seleccionada a partir d’enllaços i codis QR.
Tot i que durant tot el procés de treball estan presents (presentació, desenvolupament i elaboració del producte final) els recursos digitals, és en l’elaboració del producte final quan han de desenvolupar de manera autònoma la seva competència digital creant el repte que se’ls hi demana en cada capsa.

Crear apps, robots, videojocs i construir web cooperant 4-5-6.
Cèlia Ganga (Escola Riera de Ribes. Sant Pere de Ribes)

Tecnologia i robòtica al Segon Cicle i al Primer Cicle.
Volem promoure el pensament analític amb intercanvis de coneixements i estratègies entre els nens i les nenes. Que es marquin objectius i preparin la seqüència per arribar. I acabar fent un treball cooperatiu que permeti enllaçar l’interès de tots i de totes.

Caminant per la xarxa de la mà del Quixot.
Àngels Gallego (Escola L’Antina. Torredembarra)

Es tracta de treballar en equips, en grups cooperatius per crear entre tots un espai de difusió del treball realitzat en el Projecte Quijote, que fem cada curs a l’escola a sisè. Els models que hem utilitzat els darrers cursos han estat la creació d’un blog http://proyectoquijotelantina20152016.blogspot.com.es/ que van gestionar els mateixos alumnes, i la creació de la Ruta Quijote Barcelona 2017 en google my map, que està en aquests moments en procés de creació.