Valoració

Competència digital docent: Curs bàsic.

Valoració

Al llarg de les setmanes i mesos que he participat en aquest curs de compètencia digital, la millora que he experimentat tant en l’agilitat per utilitzar les eines digitals com el nivell de coneixements al voltant del blog i d’altres eines digitals ha estat molt important. Per això la meva valoració és globalment positiva.

Les guies d’ús de les diferents eines són molt completes i autodidactes. A més a més,
el feedback és immediat de forma telemàtica. L’eina del fòrum de dubtes és molt àgil encara que no la he utilitzada però he vist a companys que li han tret profit.

Per altra banda donada la temàtica del curs, considero aquest format molt adequat, ja que t’obliga des del primer moment a fer ús de les eines informàtiques i aprendre segons els tutorials i l’ajuda dels companys i el professor/@.

Què faig?

APLICACIÓ KINE MASTER

Aplicació que he utilitzat per fer el meu vídeo de com fer endevinalles en llengua francesa utilitzant exemples dels aspectes gramaticals treballats a classe. Com exemple, he posat el vídeo d’una de les meves alumnes de 3r d’ESO.

Aquesta aplicació ens serveix per editar vídeos, fotografies, etc. , d’una manera molt fàcil. A nivell escolar és molt útil perquè té molts efectes (on gaudeixen més els alumnes) i és molt intuïtiva. Els alumnes poden treure-li molt de suc. Kine Master està disponible per a mòbils i tauletes.

Aspectes a destacar. Intuïtiva, fàcil d’utilitzar, hi ha molta varietat d’efectes, transicions, filtres. Pots incloure gravacions de veu, o petites gravacions… es pot realitzar infinitat de coses. Respecte a altres aplicacions que vaig donar-lis un cop d’ull, és la que em va agradar més.

Adjunto enllaç del vídeo:

Proposta didàctica on s’integri l’ús de la tecnologia a l’aula.

La meva proposta didàctica és fer un bloc de francès paral·lelament al mateix temps que vaig fent aquest curs. Vaig revisar el vocabulari i gramàtica dels llibres que estem fent servir a l’ Institut. Aleshores, vaig enllaçar vídeos del Youtube amb el vocabulari corresponent a cada lliçó, d’aquesta manera els alumnes poden revisar i ampliar els seus coneixements a nivell de pronunciació/ comprensió oral i escrita. També, he exposat el tema gramatical a partir d’unes fitxes de gramàtica segons els curs amb les seves solucions per a què els alumnes s’ho corregeixin.

A més a més, els he posat també un apartat de cançons amb exercicis on poden escoltar-les, cantar-les amb la seva lletra i després fer uns exercicis relacionats amb la cançó i segons nivell.

Un altre punt afegit ha sigut el tema de jocs revisant els aspectes gramaticals, expressions franceses, ràdios i premsa francesa on line. Per finalitzar, també els hi he afegit unes pàgines amb tràilers de pel·lícules en francès per la comprensió oral.

Com podeu comprovar es poden treballar les quatres parts més importants de les llengües estrangeres: comprensió/producció oral i escrita. L´única cosa que penso que li faltaria seria una espècie de xat o fòrum on els alumnes poguessin intervenir tots ells en un horari per practicar la llengua francesa.

Aquí us deixo l’enllaç per si voleu comprovar:

Us aniré informant.

Merci beaucoup!

Jordi

L’école du futur, sans professeurs ?

En France, le ministère de l’Education Nationale veut faire entrer l’école dans l’ère du numérique. Tableaux interactifs et tablettes tactiles devraient, d’ici 2020, remplacer progressivement la craie et les cahiers. Ce bouleversement inquiète les professeurs qui craignent un repli sur soi de l’enfant en classe, où le rapport au savoir ne se ferait plus par la communication avec les autres, mais à travers un support. Pour les firmes informatiques, cette évolution représente un marché colossal, évalué à 100 milliards d’Euros à l’échelle mondiale. Sur les 12 millions d’élèves que compte l’Hexagone, seulement 10% travaillent actuellement à l’aide d’un matériel informatique à l’école. Les journalistes ont notamment enquêté en Corrèze, premier département à avoir équipé tous les collégiens d’une tablette numérique.Imatge de previsualització de YouTube

Font d’origen de la notícia: https://tv.onopia.com/lecole-du-futur-sans-professeurs-ecole-futur/

Qui sóc?

Hola! Em dic Jordi Oliva, llicenciat en Filologia Francesa en la UAB, he estudiat Licence de Lettres Modernes en la Universitsat de Toulouse Le Mirail i Langue Étrangère Appliquée en la Universitat de Perpignan amb un conveni amb la UAB entre Universitats Catalanes, Master Professorat Secundària en la UB i Master Comunitat Sorda en Llengua de Signes Catalana en la UB. En aquests moments sóc professor de llengua francesa i d’anglès en un col.legi de secundària a Mataró.

Les meves aficions són l’esport i viatjar. M’agrada molt anar a nedar i passejar pel passeig marítim, també la pràctica d’altres esports com el bàsquet, futbol, paddle…També m’agradar visitar nous llocs i conèixer noves cultures.

M’encanta la meva feina ja que estic en contacte amb les llengües estrangeres que a mi m’agraden i amb els adolescents de secundària on intento cada dia que aprenguin i s’ho passin bé i trobin una estimulació en l’aprenentatge de les llengües estrangeres en un futur immediat treballant la comprensió i producció oral i escrita interaccionant entre ells i el professor, entre d’altres. A més a més, treballem el 1*1 i utilitzem dintre de les nostres matèries llibres digitals, google drive, Microsoft Office, Movie Maker, Youtube, Prezi…