L’ARC DE SANT MARTÍ

La mirada de l’infant a partir d’una càmera

LA MIRADA DE L’INFANT A PARTIR D’UNA CÀMERA

Els infants cal que experimentin i investiguin per poder fer un aprenentatge global i significatiu, per tal d’interioritzar els continguts que ens proposem com a mestres i afavorir-los noves competències bàsiques del currículum digital.

Per tant, és important  planificar, actuar, observar, analitzar i reflexionar els processos d’ensenyament-aprenentatge dels infants.

Com a educadors, hem de tenir molt clar, que aprendre a enquadrar amb una càmera és molt difícil per un nen/a ja que la seva mirada és global.

A tall d’exemple, al demanar als alumnes que dibuixessin un bodegó amb varies peces, unes tapaven a les altres, i els nens ubicats en cercle, tots dibuixaven el mateix tot i que tenien els punts de vista diferent. Ells posaven els objectes un al costat de l’altre.

Això en fa pensar que hem d’ aprendre a entrenar el punt de vista que té, per tal de fer la foto o gravar allò que veu. Tasca força difícil.

Enquadrar és retallar la realitat. Decidir per on es retalla per un nen és indestriable per que la realitat és tot el que veu, el que sap que veu no és el que realment veu.

Aprendre a enquadrar i aprendre els punts de vista és important per entendre que fem quan fem una foto.

Després tenim un altre recurs, que és la càmera de vídeo o la càmera de fotos connectada a un monitor en forma de circuit tancat. Els nens es veuen a la pantalla i volen sortir. Però no cerquen la font de la imatge fins que no veuen que per més que es posin davant el monitor no surten, llavors els més espavilats busquen la font de la imatge on és la càmera i no davant del monitor, seria un aprenentatge interessant per discernir la font de captació de la pantalla projectora.

Altres recursos, com les tauletes o mòbils són perfectes per ajudar a entendre que és enquadrar i com destriem el que capturem.

I per últim, considero que també són molt importants les mides en relació a les distàncies dels objectes a la realitat i a la foto. Una cosa gran pot voler dir que la tenim aprop, una cosa petita pot voler dir què està lluny.

i per concloure:

El/la  millor mestre/a, és el que et mostra on buscar, però no et diu el què has de veure.

ENDEVINALLES

Escolteu i endevineu:endevina, endevineta

GANXETS I GANXETES DE P5….

CLIQUEU DAMUNT L’IMATGE I,….SORPRESAAA!!!

Inici curs

JA SOM A P5!!!

NOTÍCIES FRESQUES:

Sol, Solet

Realitzar per l'Elisabet

Realitzar per l’Elisabet

L’Escola

el passadís central

Els Ganxets

Un cop carregades les bateries, després d’un estiu, començo el nou curs, en un altre realitat, nova escola, noves criatures, nou claustre, nous ànims i noves il·lusions.
Aquí estic a l’escola, Els Ganxets de Reus, nivell P5, a càrrec de 26 nens/@s. L’escola és d’una línia de P3 a 3r i de dues de 4rt a 6è.
No tenim edifici, estem ubicats en barracons.