Una pàgina web meravellosa

Evidentment, en aquests temps que corren sempre busquem i trobem a internet noves propostes i idees sobre recursos per a l’aula, activitats, etc.
Suposo que tots tenim els nostres preferits en els marcadors del Mozilla o de l’ Explorer .
Us recomano genmagic.org, un portal de creació i investigació multimèdia on, tot i estar en castellà, també trobem l’opció de veure moltes activitats en català.
Amb el meu grup reduït d’alumnes (alguns amb dificultats d’atenció, altres amb mancances importants en el llenguatge, altres en la lectura i l’escriptura) vam provar l’activitat d’Escriure i ordenar frases. Està molt bé perqué és molt visual, treballa molt la seqüència i estructura de la frase, la majúscula, i la correspondència grafia-fonema.

Casualitats i troballes

Quina troballa!!! Jo no sabia que hi havia editats en forma de llibre les activitats que trobem a l’Endevines? de l’edu365. Jo, avui, els he estat fullejant i de veritat que són molt recomanables. Són una col·lecció de tres llibres de l’editorial Barcanova: M’endevines?, M’endevines un cop més, i M’endevines de nou?. Els tres llibres són molt vistosos i també hi contenen pistes (en forma de geroglífics, trencaclosques, dibuixos, etc).

Abans que res: treballem vocabulari bàsic

Així és com vam treballar el vocabulari bàsic del cos humà amb uns alumnes amb diferents dificultats d’aprenentatge (sobretot a l’àrea de llengua).

Com treure-li suc a una seqüència

A partir d’unes vinyetes que molt amablement em van passar he fet tot un treball força sistmàtic amb un grup reduït d’alumnes amb dificultats per estructurar el llenguatge. Cal ordenar i estructurar una seqüència donada, explicar-la vinyeta a vinyeta i a partir d’aquí podem treballar la ordenació de petites estructures, la separació de paraules, etc.

Fins i tot podem passar a fer un treball de lectura. I per motivar als alumnes… fins i tot podem  gravar-los.

la-punta-del-llapis-sha-trencat

Una d’endevinalles!!!

Per agafar una mica el ritme després de la setmana blanca ens hem posat amb l’Edu365 i l’Endevines?

Sí, sí, aquell que tenim a l’Edu de Primària a llengua catalana.

La veritat és que ens ho hem passat molt bé. Hem anat a la sala d’audiovisuals on hi tenim la pissarra digital i ens hem posat a llegir, a pensar i a comprendre. Gràcies a les pistes poquet a poquet han pogut saber de què es tractava.

Entre tots intentem entendre les paraules difícils

Quan ja entenem ens aventurem a escriure!!

Ata toca comprovar-ho a la pissarra!!!

Ara toca comprovar-ho a la pissarra!!!