Sóc inclusiu/va?

La pràctica inclusiva depèn de tots els membres de la comunitat escolar i es construeix dia a dia, en fomentar una actitud correcta, basada en petites actuacions que creen un clima obert i de confiança. Aquestes actuacions són primordials perque el nostre alumnat se senti acollit i integrat a l’aula.

El professorat inclusiu, com a líder i model de la pràctica inclusiva, ha de ser el primer en tenir cura i fer el que pugui per què tot l’alumnat s’integri a l’aula.

Per aquest motiu, el projecte IRIS es va centrar en crear un decàleg sobre la inclusió a l’aula que pogués servir com a recordatori. Aquest document vol arribar a una síntesi del que el professorat europeu ha de tenir present per garantir una activitat d’aula inclusiva.

La nostra tasca ha estat dissenyar un recordatori en forma de punt de llibre,  acompanyat del manual per a la inclusió A punt per aprendre!.

Acollida

Participar i compartir a l’aula

Comunicació

Barreres per a l’aprenentatge i la participació

Nivell de feina i motivació

Valoració i respecte

Responsabilitat

Vivències positives

IEP/PEP (Plans d’Educació Personalitzada)

Amistat i competència social

Entorn – És inclusiva la meva classe?

Enfocament col·laboratiu -He implicat a…?

Com puc adaptar la meva manera d’ensenyar?