El nostre alumnat d’intercanvi visita Barcelona

On Tuesday 24th and Wednesday 25th, the Danish students who take part in our exchange project enjoyed different visits and activities in Barcelona: Sagrada Família and other monuments by Gaudí, Barrio Gótico, Boquería Market, Ramblas, Cosmocaixa, harbour, Maremágnum, etc. Although the weather was not very good, they have fallen in love with Barcelona and the wonderful opportunities that this city can offer them.

Aquest dimarts 24 i dimecres 25, els alumnes de l’intercanvi amb Dinamarca  han gaudit de diferent visites i activitats a Barcelona: Sagrada Família i altres monuments de Gaudí, Barri Gòtic, Boqueria, Rambles, Cosmocaixa, port, Maremàgnum, etc. Encara que els temps no els ha acompanyat gaire, s’han enamorat de Barcelona i de totes les meravelles que aquesta ciutat els pot oferir.

IMG_20150325_122450 (3) Sta.Maria del Mar (1)

L’alumnat d’intercanvi danès visita Montserrat

On Monday 23rd, the group of Danish students went to Montserrat. There, they visited the Abbey, the museum and they listened to the boys’ choir. In the afternoon, they went up to Saint John by cable car and they went for walk around the natural park in Montserrat.

Your will find more information and photographs on the exchange project in our tab GEP.

El dilluns 23, el grup d’estudiants danesos van anar a Montserrat. Van visitar l’Abadia, el museu i van sentir l’escolania. A la tarda van pujar a Sant Joan amb cremallera i van fer una caminada pel parc natural de Montserrat.

Podeu trobar més informació i fotografies de l’intercanvi a la nostra pestanya GEP.

Còpia de IMGP6139

CELEBRACIÓ FESTA CANGUR

El passat dijous 19 de març hem celebrat a l’Institut una nova edició de les proves Cangur, convocada a Catalunya per la Societat Catalana de Matemàtiques. Es tracta d’una activitat de divulgació matemàtica que es fa simultàniament a diversos països d’Europa amb l’objectiu d’estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. La prova està preparada per l’associació Kangorou Sans Frontières.

Estudiants de tercer i quart d’ESO i de Batxillerat del nostre Institut han tingut una cita amb l’àlgebra, el càlcul i la geometria i, també, una trobada de convivència amb l’alumnat que ens ha visitat de l’Escola Cooperativa El Puig.

Alhora, un grup d’alumnes de 2n ha ajudat en l’organització. Aquests futurs cangurets estaven molt orgullosos de passejar-se per l’institut amb la seva “credencial” d’Organització Cangur 2015 … i de servir l’esmorzar als nois i noies tant grans (n’hi havia de Batxillerat! deien …).

Moltes felicitats a tot el grup participant!

Dibujo

XERRADA M.CARME ROCA, AUTORA DEL LLIBRE “EL FAEDOR DE MENTIDES”

Avui ens ha visitat al nostre centre l’escriptora M.Carme Roca autora del llibre “El faedor de mentides” que han llegit els nostres alumnes de 1r ESO.
La xerrada ha estat molt profitosa i enriquidora ja que l’autora ha explicat la seva experiència personal de com ha arribat a ser escriptora, com es va inspirar i treballar en la creació de la novel•la i com el passat 4 de març de 2015 ha assolit la publicació de 50 de les seves obres literàries.
A més els alumnes li han pogut preguntar els seus dubtes i inquietuds respecte a la novel•la i la seva feina.
Xerrada escriptora

L’INSTITUT EL CASTELL, FINALISTA DEL PREMI ENSENYAMENT DEL CERCLE D’ECONOMIA

El nostre centre està d’enhorabona! El projecte presentat per l’Institut El Castell ha estat preseleccionat com a finalista al Premi Ensenyament del Cercle d’Economia entre les 57 candidatures presentades enguany. El dia 20 de març rebrem una visita del Jurat per acabar de decidir el veredicte final. Aquest es coneixerà el proper 6 de maig, en un acte a l’Auditori de CaixaFòrum.

El nostre Institut ha presentat un treball basat en el seu Projecte Educatiu, exposant la concreció durant el període de direcció actual. Si voleu més informació la trobareu clicant el logotip del premi:

cercle

NOU PREMI PER ALS NOSTRES TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT

A més de la publicació del llibre «Fèlix Figueras. Alcalde d’Olesa afusellat pel franquisme», escrit pel Guillem Figueras i Bartés, del treball de recerca tutoritzat per la professora Blanca Mampel, també ha estat premiat amb el

Premi Recerca Jove per fomentar l’esperit científic del jovent (PRJ) 2015

I ja van quatre premis, Moltes felicitats a tots dos!

PREMI BALDIRI REIXAC 2014
PREMI DE RECERCA VILA D’OLESA
PREMI IRLA DE RECERCA HISTÒRICA

foto bona blancaLLIBRE_FelixFigueras

Alumnes de l’Institut El Castell a la VIII Marxa del Montserratí

El passat diumenge 15 de febrer alumnes de 4t d’ESO i de Batxillerat del nostre centre van participar a la VIII Marxa del Montserratí.

Aquesta marxa és una caminada no competitiva que és realitza a Esparreguera, organitzada pel Club Excursionista Esparreguera, que té com a objectiu conèixer l’entorn del Massís de Montserrat i en la que és pot optar per dos circuits, un de curt d’11,4 km i 410 m de desnivell positiu i un de llarg de 21,1 km i 969 m de desnivell positiu.

La marxa sortia de Can Comelles i passava pels llocs més emblemàtics de l’entorn d’Esparreguera, les Roques Blaves, l’Ermita del Puig, la Serra de Rubió, Can Estruch, Les coves de Salnitre, l’ermita de la Salut i d’aquí tornàvem cap a Esparreguera passant de nou per la Serra de Rubió. Alguns alumnes van optar pel circuit curt i els més valents és van decidir pel llarg.

Felicitem a tots els alumnes que van participar i animem a la resta a seguir fent activitat física i a gaudir de la muntanya!

20150215_084903 20150215_083944