L’INSTITUT EL CASTELL, FINALISTA DEL PREMI ENSENYAMENT DEL CERCLE D’ECONOMIA

El nostre centre està d’enhorabona! El projecte presentat per l’Institut El Castell ha estat preseleccionat com a finalista al Premi Ensenyament del Cercle d’Economia entre les 57 candidatures presentades enguany. El dia 20 de març rebrem una visita del Jurat per acabar de decidir el veredicte final. Aquest es coneixerà el proper 6 de maig, en un acte a l’Auditori de CaixaFòrum.

El nostre Institut ha presentat un treball basat en el seu Projecte Educatiu, exposant la concreció durant el període de direcció actual. Si voleu més informació la trobareu clicant el logotip del premi:

cercle

NOU PREMI PER ALS NOSTRES TREBALLS DE RECERCA DE BATXILLERAT

A més de la publicació del llibre «Fèlix Figueras. Alcalde d’Olesa afusellat pel franquisme», escrit pel Guillem Figueras i Bartés, del treball de recerca tutoritzat per la professora Blanca Mampel, també ha estat premiat amb el

Premi Recerca Jove per fomentar l’esperit científic del jovent (PRJ) 2015

I ja van quatre premis, Moltes felicitats a tots dos!

PREMI BALDIRI REIXAC 2014
PREMI DE RECERCA VILA D’OLESA
PREMI IRLA DE RECERCA HISTÒRICA

foto bona blancaLLIBRE_FelixFigueras

Alumnes de l’Institut El Castell a la VIII Marxa del Montserratí

El passat diumenge 15 de febrer alumnes de 4t d’ESO i de Batxillerat del nostre centre van participar a la VIII Marxa del Montserratí.

Aquesta marxa és una caminada no competitiva que és realitza a Esparreguera, organitzada pel Club Excursionista Esparreguera, que té com a objectiu conèixer l’entorn del Massís de Montserrat i en la que és pot optar per dos circuits, un de curt d’11,4 km i 410 m de desnivell positiu i un de llarg de 21,1 km i 969 m de desnivell positiu.

La marxa sortia de Can Comelles i passava pels llocs més emblemàtics de l’entorn d’Esparreguera, les Roques Blaves, l’Ermita del Puig, la Serra de Rubió, Can Estruch, Les coves de Salnitre, l’ermita de la Salut i d’aquí tornàvem cap a Esparreguera passant de nou per la Serra de Rubió. Alguns alumnes van optar pel circuit curt i els més valents és van decidir pel llarg.

Felicitem a tots els alumnes que van participar i animem a la resta a seguir fent activitat física i a gaudir de la muntanya!

20150215_084903 20150215_083944

El Castell Olímpic

Divendres 6 de febrer, 8 alumnes de primer de Batxillerat científic del nostre centre van participar en les 6es Olimpíades de Geologia.
Els dos equips formats van haver de desplaçar-se a la seu de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), on van competir amb alumnes d’altres 8 centres, provinents també d’Esparreguera i de Manresa, Berga, Navarcles, Artés o Solsona.
En total 75 participants, dels que dos alumnes del nostre centre, Xavier Cabot i Judit Queralt, van ocupar lloc entre els deu primers classificats a l’esmentada seu. Tot un èxit per primer de Batxillerat Científic.

Enhorabona!

20150205_11495820150205_11491920150205_134505

CAP DE SETMANA MUSICAL I TEATRAL

Aquest cap de setmana, alguns dels nostres ex alumnes actuaran en dues de les propostes de l’oferta musical i teatral d’Esparreguera:
D’una banda hi ha l’obra de teatre “Déu”, de Woody Allen, a la qual actuen la Sandra Lorenzana, Imanol Segura, Laura Villanueva, Marta Donoso i Paula Barberán, tots ells van acabar els seus estudis de Batxillerat fa un o dos anys i actualment cursen estudis universitaris.
També tenim un concert del conegut grup Music Vox, on hi actuen  també els ex alumnes Adrià Garcia, Adrià Bernal i Marta Babot, als que segurament ja haureu vist al concurs televisiu “Oh Happy Day” de TV3.
No hi falteu!
  DEUmv