Lliurament del Premi UB – Ferran Adrià

Aquest dimecres 17 de setembre s’ha lliurat el Premi Menció Honorífica al Treball de Recerca “Higiene microbiologica dels envasos de refrescos” realitzat pels nostres alumnes Hector Díaz i Àlex Medina, tutoritzat per la Y. Eito. La sessió va comptar amb les intervencions del Dr. Dídac Ramírez, rector Magnífic de la Universitat de Barcelona i el Dr. Ferran Adrià, cuiner i doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona, al Campus de l’Alimentació de Torribera. Moltes felicitats a tots dos!!!
Foto amb Adria

CONVOCADES BEQUES PER AL BATXILLERAT 14-15

Beques de caràcter general per a ensenyaments postobligatoris (no universitaris)

Beques convocades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport  per a estudiants que el curs acadèmic 2014-2015 cursen ensenyaments postobligatoris. Les quanties que es poden atorgar són les següents:
a) Quanties fixes
- Quantia fixa lligada a la renda
- Quantia fixa lligada a la residència de l’estudiant durant el curs escolar
- Beca bàsica
b) Quantia variable
- Segons el resultat de la ponderació de la nota mitjana de l’expedient de l’estudiant i de la seva renda familiar.

A qui va dirigit?

A estudiants dels ensenyaments postobligatoris no universitaris

Aquí trobareu tota la informació i podreu sol.licitar l’ajut.

El termini de presentació finalitza el proper 30 de setembre de 2014.

Certamen “Jóvenes Investigadores”

El nostre alumne de 2n de Batxillerat, Jacob Trepat Borecka ha estat seleccionat pel “Certamen de Jóvenes Investigadores” que tindrà lloc a Antequera, Màlaga, del 29 de setembre al 3 d’octubre d’enguany pel seu Treball de Recerca “Estudi sobre l’explotació de la línea de tren d’alta velocitat Barcelona – Perpinyà”, juntament amb altres 39 finalistes de tota Espanya.

Et desitgem molta sort!!

Foto Jacob

ALUMNAT DEL CASTELL SELECCIONAT PER AL PROGRAMA D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA DEL MINISTERI D’EDUCACIÓ CULTURA I ESPORTS 2014

El curs passat 2013-2014 el Ministeri d’Educació, Cultura i esports va convocar unes ajudes per a estades lingüístiques, per a nois i noies de primer Cicle d’Educació Secundària amb l’objectiu d’impulsar la millora  de l’aprenentatge de la llengua anglesa donant prioritat a la llengua parlada. L’alumnat podia optar al programa si tenia una mitjana acadèmica de nivell d’excel.lència; el temps d’estada era de dues setmanes de juliol, en règim de pensió complerta. Les activitats de llengua anglesa es van complementar amb activitats esportives i lúdiques.
Un grup de 12 alumnes de 1r. d’ESO de l’Institut El Castell en van ser seleccionats i van poder gaudir d’aquest programa d’immersió a Espot.

Podeu consultar el blog: http://campamentoglobalinksuperespot.blogspot.com.es/

alumnes campus 2014

MÉS PREMIS ALS NOSTRES TREBALLS DE RECERCA

Premi UB – Ferran Adrià , Menció honorífica, per al millor treball relacionat amb el fet alimentari.

El dimarts, 8 de juliol, va tenir lloc al Campus de l’Alimentació de Torribera - Universitat De Barcelona, la presentació i valoració dels treballs finalistes de la ciquena edició del Premi UB - Ferran Adrià per a treballs de recerca de batxillerat. El jurat va acordar atorgar el premi d'enguany al treball Higiene microbiòlogica dels envasos de refrescos, presentat per l'alumne Hector Díaz Tejada, tutoritzat per la professora Y. Eito. Aquest és un premi per incentivar els treballs de recerca de batxillerat que relacionin les diverses ciències amb les realitats quotidianes de la cuina i l’alimentació. El proper mes de setembre es farà l’acte formal de lliurament amb el Ferran Adrià.

Moltes felicitats!

L’alumnat del Campus Ítaca 2014

campus itaca 2014

Els nostres alumnes de 3r ESO han gaudit un any més d’una estada a la UAB dins del programa educatiu del Campus Itaca.  Aquest Campus els hi ofereix una oportunitat educativa única per començar a pensar en el seu futur acadèmic i professional.

Enguany, l’alumnat ha participat en  el segon torn del Campus (del 23 de juny al 4 de juliol).  Divendres passat, 4 de juliol, es va celebrar l’acte de Cloenda a l’Hotel del Campus de la UAB, i els nostres alumnes van participar activament exposant els seus projectes de recerca que van elaborar durant la seva estada a la universitat.

Els alumnes participants de l’Institut el Castell aquest curs han estat:  Wiam Khairrabi, Maria Segador, Xavier Larrosa, Denís Jiménez, Meritxell Zamora, Ainhoa Valverde, Alvaro Ansó i Joan Fons.

A tots ells els volem felicitar per la seva implicació i participació en el Campus Itaca 2014.