CAP D’ANY XINÈS: 31 DE GENER. ANY: 4712

A la Xina, tenim molts animals de bona sort te aplare dos animals de el trag i el chi lin. Quan celebrem el cap d’any també mirem un concert de la tele i les families tentra L’any nou xinès

L’any nou xinès tambè es diu la festa de la primavera o cap d’any lunar. Aquesta festivitat se celebra en altres països.
Aquest any es l’any del cavall.

Celebració: has de donar un quants diners als nens
I tenim dotze animals cada persona te un animal de l’any que ha nascut

Menjars:
aquest es el nián nián you yú.

aquesta es el jiaozi.

aquest es el chi lin

aquesta es el drac

By:Lucas

VISITA DEL L’OMAR

Ens ha vingut a visitar l’Omar.
Ens va agradar perquè ens va parlar de com podem superar-nos en la nostra vida.
Vam saber coses de Senegal: com anava buscar, l’aigua lluny de casa seva…
El futbol és important per a la seva vida.
Encara té dificultats perquè no té papers.
En una fase en la seva ha tingut de menjar porc.
Per aprendre molts idiomes has mirar la tele i llegir diaris.

bom natal!! e feliz ano novo (Fabio, Brasil).

buon natale omar, feliz anyo nuevo (Lucas, Xina-Itàlia)

Aquí teniu les fotos:

VISITA DE L'OMAR

“>

EXCURSIÓ A L’ESTARTIT

Vam arribar a l’Estartit a les 9.00 del matí. Unes monitores ens van ensenyar plantes (algues) i animals (botifarra de mar, crancs, estrella de mar…) que viuen arran de mar.
Nosaltres vam veure barques.
Vam jugar al mar.
En Fabio va mullar el mitjó de la Isabel i van posar sorra al mitjó.
Jo vaig pujar al lloc del vigilant del mar.
Nosaltres vam jugar a voleibol.
Vam marxar a un quart de tres.

Fusaine

De moment aquestes fotos (qui tingui fotos que les porti!!!):

L'ESTARTITmaig2013

GIMCANA A TORROELLA

A la sortida vam anar a l’ajuntament, vam visitar l’alcalde, que ens va explicar quants treballadors treballen a l’ajuntament, i ens va ensenyar on fan les reunions. Després vam anar al Museu de la Mediterrània, li vam fer preguntes, per exemple, quants habitants hi ha entre Torroella i l’Estartit.
Després ens van deixar temps per esmorzar, després van visitar les sales on hi havia objectes de la prehistòria. Quan vam acabar de visitar totes les sales vam sortir pels carres contestant algunes preguntes. A dos quarts de dues vam tornar a la plaça de la vila, vam corregir les preguntes. Quan vam acabar de tot ens van donar un pin amb l’escut de Torroella.

Juan José

Aquí teniu les fotos:

29 d’abril de 2013

JORNADA ESPORTIVA DE DIVERSITAT 2013

El passat dia dimecres 17 del 04, es va fer el torneig de futbol al camp del Baix Ter.
Aquest torneig es fa des de 6 anys, competint les classes de la UEC, la USEE i l’aula d’acollida, participant-hi diferents pobles, en aquest any varen ser: els de l’IES Montgrí, els alumnes de St. Feliu, la Bisbal i Palafrugell.
Aquest torneig consistia en fer jugar equips de diferents instituts, competint per als tres primers llocs, i com a premi tres copes, de mida pujant al 1r lloc.

La unió d’aquests instituts consistia en fer una trobada de diferents instituts i una activitat conjunta on els alumnes es permetien veure, experimentar, conèixer coses noves, i veure’s amb persones noves.
Aquest any, va guanyar el nostre institut, concretament la classe de l’aula d’acollida i l’USEE, que es van esforçar molt i van arribar a emportar-se la copa més gran com a trofeu i record a l’institut.

Guanyadors: INSTITUT MONTGRÍ!!
Felicitats.