Novetats curs 2017/18

Benvolgudes famílies,

Ja estan disponibles en la web les següents informacions:

1. Guia del curs 2017-18
  2. Calendari del curs 2017-18
  3. “Temps de llegir”
  4. Llista de llibres del proper curs. Apareixen amb la proposta de compra de l’Ampa, vostès són lliures de optar-hi o de comprar els llibres de segona mà o en qualsevol llibreria.
  5. Les guies de les matèries que s’impartiran.
  6. Tota la informació actualitzada sobre el projecte d’ordinadors que engeguem en 1r i 3r d’ESO.
  7. El calendari de recuperacions de setembre.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

RESULTATS DE LA PRESENTACIÓ A LES PROVES DE L’INSTITUT FRANCÈS: DELF SCOLAIRE B1

Els alumnes de 1r de Batxillerat s’han presentat aquestany a les proves DELF SCOLAIRE B1 que organitza l’Institut Francès amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament.

La preparació s’ha fet al llarg del curs i tots els alumnes participants han obtingut el diploma corresponent amb bones notes. Felicitats a tots!

Alumnes participants: Ian Dosil; Martí Muntanyà; Carolina Ramírez; Natela Sakhayan i Laia Sosa.

Els reportatges de Marinada Ràdio

Parlem amb alguns dels autors guanyadors del Concurs literari i d’assaig Sant Jordi 2017, però abans la coordinadora de les activitats de l’instut, Maria Àngels Cintora, ens explica com va anar l’organització de la diada d’enguany. Podeu escoltar-ho aquí.

Les entrevistes de Marinada Ràdio

El director del nostre centre, Carlos Gómez acabarà el seu mandat a la fi del present curs. Escolteu en aquest podcast visual l’entrevista que ens va concedir

Les dramatitzacions de Marinada Ràdio

“A la plaça major d’Altdorf una pagesa té una parada amb els seus productes del camp, un ceramista treballa amb les mans un vol de fang, un llenyataire carrega un feix de llenya, una dona va amb un cistell de pa, una peixatera, un caçador…). Escolteu l’inici de la llegenda de Guillem Tell.

SERVEI DE NETEJA DE MAIG A DESEMBRE DE 2017 DE L’INSTITUT LES MARINES

Data de signatura: 21 d’abril de 2017

Empresa contractista:  HIGSERGUISS SL, (espanyola)

Import:  21.637,06 € (IVA  exclòs)

XERRADA DE L´EXALUMNA NATALIA GÁLVEZ

El passat divendres 24 de març va fer una xerrada als alumnes de 2n de batxillerat, en la matèria d´Economia d´Empresa, l´exalumna del nostre centre, Natalia Gálvez.

La Natalia està estudiant actualment 3r cursdel grau d´Economia Internacional, íntegrament en anglès, a la Facultat d´Economia i Empresa de la Universitat de Barcelona.

Va explicar als alumnes de 2n de batxilleratels aspectes més importants dels seus estudis, els va ensenyar la plataforma virtual de la Facultat i van tenir l´ocasió de plantejar preguntes i dubtes que la Natàlia va respondre molt amablement.Va ser una sessió diferent on els alumnes van tenir l´oportunitat d´intercanviar opinions i de rebre informaciómolt útil i instructiva.

Agraïm la Natàlia la seva bona predisposició i amabilitat  i li desitgem molt d´èxit tant en el terreny acadèmic i professional com en el personal.

Maribel de Frutos Llovet

Profesora d´Economia. INS Les Marines

TALLERS D´EDUCACIÓ FINANCERA A 4t d´ESO

Durant el curs escolar 2016-17 s´han realitzat al nostre centre tallers sobre economia financera en les matèries d´Economia i Emprenedoria de 4t d´ESO. Aquests tallers s´han fet  cada avaluació per voluntaris de l´associació EFEC que són persones vinculades directament amb els sector bancari.

EFEC ofereix la possibilitat d´impartir educació financera personal bàsica a alumnes de 4t d´ESO. Aquest programa d´alfabetització i educació financera s´emmarca en les recomanacions d´organismes internacionals com l´OCDE.

L´alumnat va participar activament en el desenvolupament dels tallers i l´ avaluació i els resultats han estat molt satisfactoris. Han resultat un complement molt adient per al seu aprenentatge.

Maribel de Frutos Llovet

Professora d´Economia. INS Les Marines

Preinscripció de batxillerat

En aquest link trobaràs tota la informació sobre la preinscripció de batxillerat a l’Institut Les Marines. També pots complementar aquesta informació consultant la pàgina web del Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Premis Sant Jordi 2017

Com cada curs, a Les Marines hem celebrat la diada de Sant Jordi amb la convocatòria d’un concurs literari. Fins el 31 de març alumnat de tots els cursos i nivells ha presentat els seus treballs i finalment, a la jornada que vam celebrar el dia 21 d’abril al Teatre Plaza, vam conèixer els guanyadors i guanyadores de les diferents categories. Aquí us els presentem i també podeu accedir a l’opuscle per gaudir dels textos.

1r i 2n ESO

Poesia en català

Lluitem per un futur millor, Valèria Conte i Martin, 1r ESO B

(La resta de categoria han quedat desertes)