Participació de Les Marines a les Proves Cangur

El passat 16 de març, 31 alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de batx del nostre institut van participar en les XXII Proves Cangur, convocades per la Societat Catalana de Matemàtiques. Aquí trobaràs les fotos de l’alumnat participant.

Taller de… dramatització d’un conte

Pareu atenció! Un conte us explicarem, tan bé com sabrem; si l’escolteu el sentireu, qui no el sentirà no el sabrà. Escoltareu El violí d’en Patrick, escrit i il·lustrat pel britànic Quentin Blake. Blake porta molts anys en el món de la literatura infantil i ha col·laborat, entre d’altres, amb un autor conegut per vosaltres, Roald Dahl.

Concurs de curts “No da igual”

La gala de lliurament dels premis del concurs de curts NO DA IGUAL arribava el passat 10 de març a la setena edició amb un cerimònia que es va celebrar al Teatre Plaza i que va comptar amb més de 200 persones assistents. El certamen se celebra cada any dins del programa de les Jornades de les Dones.

La participació de l’alumnat de l’Institut Les Marines fou reconeguda amb diversos premis:

El primer premi Taques de Maria Brullas Moreno, Marta Arbizu Macanás i Laura Franco Martos de l’Institut Les Marines, dotat de 300€, estatueta i diplomes.

El tercer premi al curtmetratge Fotografías de Marina del Villar Rojas de l’Institut Les Marines, dotat de 100€, estatueta i diplomes.

Respecte les mencions especials es van donar estatuetes i diplomes per als guanyadors:

Millor escenificació pel curt Todo y ser mujer de Ismael Castillo i Berta Urgellés Mir de l’institut Les Marines.

• Millor fotografia: The Same de Carla Pérez Machota i Celina DiPaulo Bessio del de l’institut Les Marines.

Es va donar dos premis als instituts, un d’ells a l’Institut les Marines per ser l’institut al qual pertany el curt guanyador del primer premi.

Trobareu més informació de l’acte en aquest enllaç i podreu veure els vídeos premiats.

Donem l’enhorabona a tots els alumnes premiats i fem menció especial del professor José Antonio López per la seva implicació amb tot el nostre alumnat que participa en aquest concurs.

Esmena del Plec de prescripcions tècniques del concurs de neteja

En l’import mensual ha de constar 3.715 €, en lloc de 3.375. Podeu accedir al nou plec esmenat,

Plec de prescripcions tècniques, març de 2017

Enhorabona al nostre alumnat

Alguns alumnes de Les Marines van participat en la VII edició dels concurs de curts “NODAIGUAL” convocada per l’Ajuntament de Castelldefels.

Dos dels curts premiats els han fet alumnes del nostre institut:

Taques – 1er Premi NODAIGUAL 2017 per: Marta Arbizu, Maria Brullas i Laura Franco.

Fotografías – 3er Premi NODAIGUAL 2017 per: Marina del Villar, Brian Arambulo i Eudald Castañé.

Aquí trobareu els curts guanyadors: http://www.castelldefelstv.org/tv/societat/igualtat/

Marinada Ràdio 2017

“L’editor vol treure la novel·la el més aviat possible. Sap que hi ha dues obres que estan a punt de publicar-se i que poden suposar una sèria competència”. Si vols conèixer la història d’un Clàssic de la Literatura Universal, fes click en aquest enllaç.

Nou servei de neteja del centre, a partir del maig de 2017

Amb data 6 de març el director del centre ha resolt l’inici i l’aprovació de l’expedient de contractació d’un nou servei de neteja de l’institut Les Marines, per a l’any 2017, a partir del dia 1 de maig. Amb les característiques expressades en els documents adjunts següents:

Anunci de licitació de març del 2017.

Plec de Clàusules administratives particulars de març del 2017.

Jornada de portes obertes (21 de març)

Els proper dimarts 21 de març a les 18:00h tindrà lloc la jornada de portes obertes (ESO) de l’institut Les Marines. L’equip directiu i el professorat del centre rebran a les famílies interessades per tal de explicar el funcionament del nostre institut. Les famílies tindran l’oportunitat de fer una visita guiada en grups reduïts per les differents aules, espais i instal·lacions del centre. Convidem a tothom a assistir a aquestes jornades.

Les Marines a la Lliga de Debat

En el sumptuós marc del Paranimf i l’Aula Magna de la Universitat de  Barcelona, tingué lloc, els dies 20 i 21 de febrer, la Lliga de Debat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats.

Ja us avancem que no vàrem guanyar, però vam gaudir de la veu de locutor d’ Enrique Torres, a l’exordium ; de la empenta del Pau Clavera, a la narratio; de l’ agudesa d’Agustina Santullo, amb la seva elocutio, la síntesi de Júlia Farrero, a la recapitulació de la peroratio i la improvisació  del Gerard Requena amb la seva argumentatio (- inventio).

Els 140 caràcters del tuit no permeten elaborar discursos molt estructurats i convincents, però sense dubte, la bona oratòria esdevé una eina imprescindible per exposar els treballs de síntesi, el treball de recerca, i el treball de trobar feina o conquerir a les persones del voltant, per això hem d’anar més enllà del whatssap  o l’eslògan matusser. Com a èssers socials que som, les nostres relacions depenen de les nostres habilitats i capacitats de comunicació, i això és el que vam practicar en aquesta competició, en la qual van participar els nostres alumnes Agustina Santullo, Júlia Farrero, Gerard Requena, Pau Clavera i Enrique Torres. Aquí trobaràs fotografies d’aquesta jornada.

SERVEI DE NETEJA DE L’ANY 2017 DE L’INSTITUT LES MARINES

Data de signatura: 18 de gener de 2017

Empresa contractista:  SOLINET NETEGES S.L.U. (espanyola)

Import anual:  32.550 € (IVA  exclòs)