
Ús del professorat.-
En aquest bloc es pretén posar informació que es pot fer ús a l’hora de tutoria i en el seu aspecte transversal en les matèries que treballen els mateixos continguts i les mateixes competències bàsiques.
El suport a les tutories a més d’aquest bloc tindran els documents digitals següents:
PoTS: Proposta d’orientació a la Tutoria per Setmanes de les activitats que pot proposar a l’aula. En el cas convenient pot tenir una guia més concreta en l’aplicació del nucli d’activitats. Per exemple el sociograma, consultes a l’alumnat, elecció de corresponsal, etc.
També tindrem els N3 i els 2R:
De les aportacions de l’alumnat totes s’introduiran en dos publicacions periòdiques flexibles:
N3 Les Tres Notícies i 2R Els Dos Relats.
Les primeres les N3 seran fins a tres notícies que la corresponsalia de l’alumnat comunica a llarg de les visites externes ( una persona qualificada o una professional ve a la nostra aula per a tractar un tema de valors i/o de convivència), d’activitats i fets de convivència en el centre o a fora d’ell, així com de les sortides externes (el grup surt a un indret proper dins de l’hora de tutoria). Aquí el llenguatge serà més periodístic tant escrit com les fotos.
Les segones les 2R seran relats lliures com poesia, narracions, descripcions. fotos estampa, fotos postal, etc. Aquí el llenguatge serà més d’assaig o literari.
Col.laboració amb la revista Full RAS.-
Al final de curs o de trimestre es pot fer la proposta de publicar un full de síntesi dins de la publicació trimestral de l’institut:
Tasques a fer abans, durant i després de les visites com de les sortides a hora de la tutoria.-
Sobre les visites externes com de les nostres sortides, la sessió anterior ens plantejarem unes preguntes i un guió, per a la sessió de visita o sortida. I a la sessió següent treurem unes conclusions de l’activitat de visitai de sortida, així l’alumnat estarà invitat a fer de corresponsal i escriure relats )
Tot serà possible gràcies a la col·laboració de tots!
A nivell tècnic es seguiran les instruccions de la normativa: http://blocs.xtec.cat/insmartifranques/
