Primer

CASAL D’AVIS AMIBA

El passat dimarts, 12 i dijous, 14 de desembre els alumnes de primer vam fer una visita al casal d’avis de la Fundació Amiba del carrer Liszt de Badalona. Allà els avis ens esperaven per pintar amb ells dibuixos de Nadal. La veritat és que pinten igual de bé que nosaltres. Abans de tornar a l’escola els hi vam cantar una nadala i els hi vam recitar un poema de Nadal. També els hi vam regalar unes postals que havíem fet a la classe.

Moltes gràcies al centre per obrir-nos les seves portes i fins l’any que ve…

SORTIDA AL COSMOCAIXA

El passat 1 d’octubre els nens i les nenes de primer vam anar d’excursió al Cosmocaixa de Barcelona. Vam realitzar una visita molt interessant pel museu. En aquest vam veure i tocar coses molt diverses. També vam fer dues activitats. Una al planetari Bombolla on vam descobrir els planetes, les estrelles, constel·lacions. .. I una altra anomenada “Click”. En aquesta vam experimentar amb l’aire, les olors, les construccions, les bombolles, la música, l’aigua…. Vam passar un dia molt divertit i entretingut. Vam descobrir moltes coses noves.

RACONS A PRIMER

Avui us volem explicar què és això dels RACONS. Cada dimarts les classes de primer es divideixen en dos grups per treballar en dues classes diferents. Cada nen al matí escull un racó, del sis que tenim proposats, per fer aquell dia. Quan comença la sessió de racons, cada alumne es dirigeix al racó escollit per treballar-lo.

Els racons poden ser molt variats: de matemàtiques, de català, de jocs, d’art, de percepció, raonament,… Els sis racons es mantenen durant 6 setmanes amb la idea que tots els alumnes passin per tots els racons i puguin gaudir de tots. Ells ja tenen clar que no es poden repetir, doncs cada setmana apunten el que fan i el valoren un cop acabat.

Tenen total llibertat per escollir el racó que volen fer aquell dia, però la condició és fer-los tots.

Cada nen treballa al seu ritme i amb un material adaptat al seu nivell de coneixements, doncs normalment tenim diferents nivells de dificultats dins de cada racó.

Creiem que els alumnes no només gaudeixen aprenent d’aquesta manera més lúdica, sinó que van adquirint tota una sèrie de continguts, habilitats,… sense donar-se compte.

És un moment d’aprenentatge individual fet en petit grup, que moltes vegades requereix de l’ajut d’algun company o mestre que actua d’igual a igual.

Ens expliquem contes de tardor!

Els alumnes de cinquè han preparat una representació de contes per als companys de primer. Entre acords, esforç i molta il.lusió el resultat ha estat molt satisfactori!! Felicitats a tothom!

JA HA ARRIBAT LA TARDOR…..

Ja ha arribat la tardor i amb ella tots els seus colors: marrons, taronges, vermells, verds i grocs.

A classe de primer ja hem començat a ver diferents activitats de tardor per decorar i deixar ben maco el nostre passadís.

Pintures, ceres, paper de seda,… tot és vàlid per crear aquestes manualitats que us deixem veure en les següents fotografies.

Esperem que us agradin.