UNA MALETA FANTÀSTICA!

Avui la Jordina i la Isolda han compartit amb els nens de segon una maleta de Sant Jordi que han fet amb la seva mare on hi havia:

• Contes de Sant Jordi
  • Personatges fets amb punt
  • Un castell de cartró
  • Un escenari

Quina passada de maleta! Ens ha encantat!

RECORDANT LA MONA A SEGON

Què bé ens ho vam passar fent la mona! Ens va quedar taant bona que no va sobrar ni un bocí!
Ens agrada treballar en equip en moltes activitats de l’escola i fer la mona és una. Cal pactar amb el grup com volem farcir-la i guarnir-la, respectant el gust de cadascú.

EL CICLE DE L’AIGUA

L’experiment que hem fet sobre la pluja ens ha ajudat a entendre moltes coses:

¹ El sol escalfa l’aigua, aquesta s’evapora i puja ⇒ EVAPORACIÓ

² El vapor es refreda i es torna a convertir en gotetes d’aigua ⇒ CONDENSACIÓ

³ Aquesta aigua torna a caure en forma de gotes, neu o calamarsa ⇒ PRECIPITACIÓ

I …. TORNEM A COMENÇAR ⇒ Això és el CICLE DE L’AIGUA

Voleu veure una pel·lícula sobre el cicle de l’aigua? Us agradarà moltíssim!!!

PRACTICANT LES TAULES

Sabeu una cosa???? Cada taula de multiplicar té una forma diferent: pentàgons, estrelles, línies… !!!!

Els nens i nenes de segon ho hem descobert a través d’un quadrat de fusta i una mica de llana. Ha estat una activitat molt divertida i creativa que ens ha ajudat a repassar les taules de multiplicar!  Aquest material el tindrem a la classe per ajudar-nos a practicar.

Exercicis divertits per practicar les taules.

FES CAS DEL MICO

EL RENTACOTXES

LES AVENTURES DEL SENYOR PI

EL CIRC

EL GATO GARABATO

Hace unos días llegó la primavera y hemos aprovechado para ampliar nuestro vocabulario en castellano sobre este tema.

Hemos empezado con un poema de GLORIA FUERTES que nos ha encantado: “La maestra de las flores”, pero también hemos descubierto otros poemas escritos y recitados por ella súper divertidos.

¿Queréis saber quién es el gato Garabato?

FEM DE YOUTUBERS

La setmana passada vam començar el tema de la pluja. En sabem moltes coses però d’altres les volem investigar.

Per saber d’on prové l’aigua de la pluja vam fer un experiment que el Gabriel i la Carla (uns youtubers genials) us explicaran!

Què va passar després de l’experiment??? Doncs la Mama i el Souliman ho expliquen súper bé!!!

FEM COMPARACIONS

Comencem el 3r trimestre a tope!!!

Els nens i nenes de segon hem après que si dues coses s’assemblen es poden fer comparacions, per exemple:

Un fideu és molt prim.           El meu veí és molt prim.

Ho comparem    ⇒

El meu veí és prim com un fideu.

També podem dir:

El meu veí es més prim que un fideu.

Voleu practicar???

COMPARACIONS AMB ANIMALS

LA LILY BRIK ENS CONVIDA A “Fruites Caberol ” PER VEURE-LA EN ACCIÓ FENT UN MURAL!

Aquest mati, els Artistes de la Pau i la Felicitat juntament amb els de l’Aula Acollida hem anat a veure treballar la lily a “Fruites Caberol”. Ahir la Lily ens va convidar a veure la seva obra i com treballa amb els esprais.
Ha estat un matí molt bonic! Mai havíem vist una artista urbana utilitzant els esprais pujada a la grua! A més hem après molt sobre quins tipus d’esprais hi ha i com s’han d’utilitzar! Aquest nou mural representa unes “CIRERES VIATGERES” ja que l’espai estarà destinat a l’embalatge de les cireres que després seran exportades a diferents països del món. Aviat hi haurà 26 dones treballant i podran gaudir del mural de la Lily .
Gràcies de nou Lily per regalar-nos el teu temps i el teu art!

VISITA DE L’ARTISTA ESPORTISTA NEUS ESCARP

Aquesta tarda, els nens i nenes de SEGON, hem tingut una visita molt especial! L’ artista Neus Escarp.
Feia uns dies que ens havíem posat en contacte amb ella a través d’un correu electrònic col•lectiu.
La Neus, és l’autora de l’escultura de l’arbre d’Alcarràs. Una escultura que simbolitza els tipus de fruita que es cultiven al nostre poble. També ens ha explicat que és creadora i dissenyadora de logotips i ens ha ensenyat el procés de creació de l’escultura i dels diferents murals que ha pintat a Alcarràs.
La Neus té la gran sort de poder treballar de les seves dues passions: l’esport i l’art.
A més, ens ha donat un munt d’idees per poder fer el nostre “Banc de la pau i la felicitat”.
Moltes gràcies Neus i fins mooolt aviat!