Mesurem!!!

Com podem saber quan mesura l’estanteria de la classe? Amb aquesta va començar el taller de mesura que hem fet a matemàtiques. Vam dir que ho podíem mesurar amb un regle, amb persones, amb les mans… Vam veure, com una eina de mesura podia ser el nostre cos i vam mesurar diferents coses amb pams, passes i peus, triant quina era la forma més adequada de mesurar cada objecte. Per exemple vam veure que per mesurar un llibre o la pissarra era millor fer-ho amb pams, però per mesurar el passadís o la pista de futbol era millor fer-ho amb passes.

Un cop que tots els grups vam mesurar, vam ficar els resultats en comú i vam veure que els resultats eren semblants, però no eren els mateixos. Ens vam adonar que no tots teniem els pams de la mateixa mida, o que no tots obríem la mà igual. També vam veure que no tots fèiem les passes igual de grans. Llavors, com podíem fer-ho per obtenir els mateixos resultats quan mesurem? Amb un metre!!!! I així ho vam fer. Vam tornar a mesurar les mateixes coses amb regles, metres i cintes mètriques.

 

 

Fem castells!!!

Avui ens hem aventurat a fer castells, però no amb el nostre cos, sinó amb escuradents!!! Ha sigut una activitat molt divertida. Primer teníem que fer la pinya, i després pensar de quan seria cada pis i acabar amb els dosos, l’acotxador i l’enxaneta. Pot semblar fàcil, però no ho es tant. Hem aconseguit fer diferents castells: un 4 de 6, un 3 de 5, pilars…

Aquí teniu les imatges!!!!!

 


Investiguem les nostres idees sobre els castellers.

Ja hem començat el projecte sobre els castellers!!! Fa uns dies vam dir el que cada un sabia i ho vam anar anotant en un paper. Però com no sabíem si allò que nosaltres pensàvem era cert o no, vam decidir investigar-ho. Ens vam ficar en grups, i amb la informació que vam portar cada un de casa, vam començar a llegir i a descobrir si allò que havíem dit era veritat. A més a més vam descobrir noves coses que també vam apuntar. Una altra cosa molt important és que vam treballar en grup, escoltant-nos i aprenent els uns dels altres. Ho vam fer tant bé que la Yessica ens va felicitar. Mireu, mireu!!!!!


L’aigua

Als tallers de medi vam treballar tres aspectes relacionats amb l’aigua i la seva contaminació:

DEPUREM L’AIGUA.

Després de parlar sobre com ens arribava l’aigua a les nostres cases i com en sortia, ens vam adonar que l’aigua s’ha de depurar abans de que torni als rius. Vam fer un experiment, on vam depurar aigua que prèviament nosaltres havíem “embrutat”. Les nostres hipòtesis van ser que al passar per les pedres i la sorra l’aigua encara sortiria més bruta, però ens vam adonar que no era així. Aquí us deixem unes fotografies!


L’ILLA DE LA BASURA

Després de veure un vídeo sobre una illa que s’ha creat al pacífic formada per deixalles que aboquem al mar, vam fer un experiment i vam crear la nostra pròpia illa de “basura”.


TOVALLOLETES HUMIDES

Quina diferència hi ha entre les tovalloletes humides i el paper de bater? Es desfan les tovalloletes quan les llancem pel bater? Vam fer l’experiment i ho vam comprovar. El paper de bater amb l’aigua es desfà en canvi les tovalloletes no!!!


UNS EXPERIMENTS MOLT DIVERTITS AMB ELS QUE HEM APRÉS MOLTES COSES!!!!

RACONS MATEMÀTICS

Els nens i nenes de  Segon, hem començat el trimestre amb nous racons matemàtics que aniran variant en les pròximes sessions.
De moment us deixem un petit tastet de:
– Racó experimental de SIMETRIA
– Racó de numeració amb les tauletes.
– Racó de jocs de taula i lògica  .

ANEM A VEURE ESCULTURES DE MOLT A PROP!

El dijous passat els nens i nenes de segon A vam rebre una altra visita: La mare i la padrineta de la Isolda.

La padrineta de la Isolda es diu Lorena Garcia Matges i va estudiar Belles Arts. Ens va explicar que és la carrera que estudien les persones que volen ser artistes: pintors, dibuixants, escultors…

A ella li agrada més la pintura però també ha fet diferents escultures. Una d’aquestes escultures es troba al seu mas i la mare de la Isolda, la Montse, ens va proposar poder anar-hi a veure-les.

Vam dir que sí de seguida perquè està molt a prop de l’escola.

L’escultura que ens va ensenyar es diu FOC i representa una foguera amb flames. Ens va explicar que va utilitzar el ferro per fer-la perquè, com està exposada al carrer, la pluja i el sol la van oxidant a poc a poc i li van donant el color rogenc, semblant al foc.

L’escultura ens va encantar!

Després la Montse ens va donar una sorpresa! Ens va preguntar si volíem veure una sitja (Cavitat subterrània destinada a guardar-hi productes collits del camp, especialment cereals) i a nosaltres ens va semblar una idea genial. La sitja que tenen al mas és molt antiga, potser té més de 300 anys! Va ser molt interessant baixar!

En definitiva, va ser una petita sortida que va donar molt de sí!

Gràcies, Montse i Lorena!!

(Música del vídeo: Los Mambo Jambo amb la cançó “Fuego Cruzado”)

Sortida al mas de la Isolda by Slidely Slideshow

APRENEM ELS SINÒNIMS

 

QUÈ SÓN LES PARAULES SINÒNIMES?

Són les paraules que volen dir el mateix, que tenen el mateix significat.

Exemple:

Els nens i nenes de segon les hem treballat d’una forma divertida al mateix temps que fèiem expressió oral.

Aquí deixem uns enllaços per poder practicar els sinònims de diferents paraules. Endavant!

PARAULES SINÒNIMES

PARAULES SINÒNIMES 2

MOTS ENCREUATS DIFÍCILS

ENS VISITA UN ESCULTOR

 

Avui ha estat un matí especial perquè els nens i nenes de segon hem rebut una visita mooooolt interessant.

Com a la classe de segon A treballem el projecte de les escultures vam convidar a un escultor, que és el tiet de l’Elisenda, perquè ens pogués fer una xerrada sobre el seu ofici. Per convidar-lo li vam escriure entre tots un correu electrònic i la senyoreta ens va explicar com enviar-lo. Ens va contestar ràpidament i va acceptar encantat la nostra proposta.

Els companys i companyes de segon B i segon C, tot i que treballen un altre projecte, s’han volgut afegir a la conferència i han fet també preguntes força interessants.

L’escultor es diu Sr. Josep Maria Turell Durant i ens ha explicat moltes coses sobre les escultures. Nosaltres ens vam preparar unes quantes preguntes i ell ens ha contestat a totes amb molt carinyo.

Ens ha portat algunes escultures que ha fet: una mà d’escaiola, una vaca de fusta i una cara feta de ciment Portland; aquestes eren petites i les podia transportar. Després ens ha ensenyat, mitjançant un PowerPoint, d’altres escultures que ha creat de gran tamany. La que més ens ha agradat ha estat la d’un unicorni, semblava de veritat!

També ens ha portat eines que ell fa servir. Ens ha fet molta gràcia una mena de pinces que tenia i que serveixen per mesurar l’amplada dels objectes que vol reproduir, per exemple un cap.

Hem après moltes coses i ens ha obert més camins per continuar treballant sobre el nostre projecte. Fins i tot ens ha donat idees per decorar la nostra porta de la classe. Ja ho veureu, quedarà espectacular (almenys ho intentarem!).

Ens ha encantat conèixer a una persona tan amable que ha vingut des de Sant Martí de Maldà, on hi viu i té el seu taller, per poder compartir part dels seus coneixements amb nosaltres.

CLIQUEU A SOBRE DE LA IMATGE PER VEURE MÉS FOTOS.

ROBERTO Y EL ESCULTOR DE NUBES

Els nens i nenes de segon ja fa dies que hem començat el nostres projectes. El de Segon A es diu: “Les millors escultures de Lleida i Alcarràs”. Hem fet diferents activitats i l’última ha estat el visionat d’un conte sobre un escultor de núvols que ens ha encantat. Els escultors han de tenir molta imaginació per crear les seves obres i aquest conte ens ensenya que la millor forma de treballar i fer gran la nostra imaginació és llegint. Als contes pot passar qualsevol cosa!!!

Aquí us deixem la història de Roberto. La voleu veure i escoltar? Segur que us agrada!