NANUQ

El divendres passat vam viure una jornada ben especial! Els infants d’I5 vam anar fins al Mercat de les Flors de Barcelona per veure l’espectacle de dansa Nanuq. A l’escola, els dies previs, havíem treballat el significat del títol i vam descobrir que Nanuq vol dir “ós polar” en la llengua dels inuits, un detall que va despertar molta curiositat i que va ajudar els nens i nenes a endinsar-se millor en la proposta.

L’obra ens va transportar a un univers poètic, inspirat en la natura i en els paisatges freds, i els infants la van seguir amb molta atenció, deixant-se captivar pel moviment, la música i la llum.

Després de l’espectacle, vam anar a dinar al Parc Nou del Prat, on vam gaudir d’una estona de joc, natura i convivència. Va ser un moment perfecte per compartir, córrer i observar l’entorn.

Va ser una sortida molt enriquidora, que ens va permetre apropar-nos a la dansa contemporània i, alhora, gaudir d’un espai natural privilegiat. Els infants van tornar a l’escola contents, emocionats i amb moltes coses per explicar!

               

FEM MOST

Aquesta setmana hem viscut una experiència molt especial: hem fet most a la classe! Els infants han pogut descobrir de ben a prop com es transforma el raïm fins a convertir-se en most.

Primer de tot, vam observar els grans de raïm i vam parlar de com són, quin color tenen i d’on venen. Els passos que vam seguir són:

  1. Piquem el raïm amb morters

Van agafar morters i van començar a picar el raïm. Ha estat una activitat molt sensorial: hem escoltat com esclataven, hem olorat  i hem vist com es formava el suc.

  1. Colem el raïm amb un colador

Quan ja teníem el raïm ben aixafat, l’hem passat pel colador per separar el suc de les pells i les llavors. Tothom ha ajudat i hem vist com el most començava a aparèixer!

  1. Opcional: premsar el raïm amb els peus

Per acabar, qui ha volgut ha pogut viure l’experiència tradicional de premsar el raïm amb els peus. Ha estat molt divertit i ens ha fet sentir com si fóssim a un celler de veritat!

Ha estat una experiència molt enriquidora i plena de descobertes. A la nostra classe aprendre vol dir tocar, experimentar i gaudir!

                               

TINTA MÀGICA

La setmana passada a la classe vam fer un experiment molt especial que ens va encantar: hem pintat amb llimona per descobrir dibuixos secrets amb la calor!

Primer de tot, vam començar experimentant amb les llimones: vam descobrir que són àcides i ens va fer molta gràcia veure com en sortia el suc. Amb aquest suc, vam omplir petits pots i vam preparar els pinzells.

Després, cadascú va poder pintar lliurement sobre un full blanc: dibuixos, lletres, formes… tot allò que se’ls va acudir! Semblava que el paper quedava en blanc, però els infants sabien que hi havia un missatge secret amagat.

Quan la pintura de llimona es va assecar, va arribar la part més emocionant: aplicar calor. A poc a poc, i amb molt de compte, vam anar veient com els dibuixos començaven a aparèixer com per art de màgia!

Ha estat una experiència molt divertida i sorprenent, que ens ha permès descobrir que la ciència també pot ser artística. Els infants han gaudit molt veient com els seus dibuixos “invisibles” prenien vida!

UNA EXPERIÈNCIA ARTÍSTICA DIFERENT A I5

 

Relacionat amb el nostre nom de la classe aquests dies hem viscut dues sessions molt especials que han despertat la curiositat, la creativitat i l’expressió artística dels infants d’una manera ben original.

  • Pintar amb els ulls tapats

Amb un antifaç als ulls  i un retolador a la mà, els nostres artistes van començar a crear sense veure res! La consigna era dibuixa una casa, un sol…
Ens vam deixar portar per les emocions, els moviments i la sensació de no veure res.

Què vam descobrir?
Que quan no podem veure, altres sentits com el tacte o la intuïció prenen el protagonisme. I que cada traç té un significat encara que no el vegem.

  •  Pintar sense mans

Aquest cop, el repte era encara més divertit i sorprenent: pintar sense fer servir les mans!
Els infants van experimentar amb altres parts del cos com els colzes, els peus i fins i tot la boca per sostenir el retolador.

Què vam aprendre?
Que l’art no té límits i que podem expressar-nos de moltes maneres diferents. També vam reflexionar sobre les dificultats que poden tenir algunes persones, i com s’adapten amb imaginació i esforç.

Aquí teniu un recull d’imatges.

           
                     I5A                                                               I5B

JA TENIM NOM!

Aquesta setmana ens ha arribat una carta misteriosa d’un vigilant de museu molt preocupat! Ens explicava que havia perdut els quadres del museu i ens demanava ajuda per trobar-los.

Ben decidits i amb moltes ganes d’ajudar, hem sortit a fer un joc de pistes per tota l’escola. Hem buscat aules, passadissos, racons amagats… i finalment hem trobat els quadres! Un cop a la classe, els hem observat amb molta atenció i hem començat a descobrir coses sobre els pintors i pintores que els havien creat.

Ens hem fixat en els colors, les formes, les tècniques… i també hem conegut una mica més qui eren aquestes artistes tan especials. Ens ha encantat veure com cadascú tenia un estil diferent!

Després de parlar-ne molt, hem fet una votació per decidir quin pintor o pintora volíem ser aquest curs. Ha estat un moment molt emocionant, i ja tenim guanyador/a…

            JACKSON POLLOCK                                                  JOANNA SANTAMANS

BENVINGUTS I BENVINGUDES A I5

Comencem un nou curs escolar ple d’emocions, descobertes i aprenentatges! Després d’un estiu ben merescut, tornem amb les piles carregades i moltes ganes de retrobar-nos, compartir moments i continuar creixent junts.

Aquest curs és molt especial, ja que fem l’últim pas dins l’etapa d’educació infantil.

La Laura i l’Esther us volem donar la benvinguda a totes les famílies.

Benvinguts i benvingudes a I5… Comencem!