Setmana de les telecomunicacions
29 09 2009Activitats que es realitzaran el dia 2 d’octubre al Cosmocaixa. Hi assistiran els alumnes de primer i segon de batxillerat tecnològic: ![]()
Les activitats didàctiques (previst / provisional):
Dies 30 de setembre, 1 i 2 d’octubre de 2009
De les 9.00h fins les 18.00h
Al CosmoCaixa
Cada Escola d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació que hi ha a Catalunya (dotze escoles en total) ha preparat una unitat didàctica on s’explicaran, de forma clara i pràctica, temes relacionats amb les telecomunicacions. Aquestes unitats didàctiques són les activitats en les quals hi participaran els estudiants de batxillerat inscrits a la Setmana’09. Aquests assistiran en grups de 25 a 30 i participaran a dues activitats diferents, d’uns 25’ de durada cadascuna. A continuació aniran a l’Auditori, on es visionarà un vídeo documental sobre el món de les telecomunicacions i les TIC. Tot seguit, es generarà un debat per animar els assistents a què facin la seva aposta de futur cap el món de les enginyeries de telecomunicacions i TIC. A continuació, els participants visitaran les diferents exposicions.
Les activitats didàctiques organitzades són sobre els següents temes:
- Processat d’àudio, gravació i edició d’un “podcast”, esteganografia… (EUETIT – UPC)
- Robots programables (Enginyeria i Arquitectura La Salle – URL)
- Manipulat de So. Fes sostenible el mòbil. (Dept. Electrònica – UB)
- Control de motors via web / transmissió vídeo per fibra òptica (ETSE – UAB)
- Maqueta biomètrica (EUPMT – UPC)
- “Maqueta de sensorització i actuació a distància” (EPSEM – UPC)
- Domòtica / determinació mitjançant GPS (EPSC – UPC)
- Sistemes d’informació geogràfica i geotelemàtica “Galileu et necessita” (ETT – UOC)
- Tractament de so i música (UPF)
Les Exposicions ( previst / provisional):
Dies 1 i 2 d’octubre de 2009, reservat pels estudiants participants a les activitats didàctiques.
Dies 3 i 4 d’octubre, obert al públic en general.
De les 9.00h fins les 18.00h
Al CosmoCaixa
Hi haurà diferents exposicions de temàtiques diverses, totes elles relacionades amb el món de les Telecomunicacions i les TIC. Aquestes seran les següents:
- Hi haurà un totem d’on es podrà descarregar via bluetooth alguns serveis innovadors (ORANGE)
- Cinema accessible (especialment adreçat a persones amb discapacitat visual i auditiva). També hi haurà una projecció d’un curt en 3D.
- Un sistema de TV en 3D que és força espectacular (INDRA)
- Un plató de TV, emissió, transmissió i recepció TV (TV3 – ABERTIS)
- Llançament, estabilització i seguiment (transmissions i recepcions) dels satèl·lits de telecomunicacions (ABERTIS)
Setmana’09 online de les Telecomunicacions
A partir del 15 d’octubre i fins el 15 de novembre, els estudiants que així ho desitgin podran participar a distància a la Setmana’09. Ho podran fer de forma online i les activitats estaran per poder-hi participar de forma individual.









Comentaris recents