BON NADAL

Bon Nadal

Des de l’INS RODA DE BERÀ us volem desitjar un Bon Nadal i un Pròsper Any Nou. Aprofitem aquestes dates per donar les gràcies a tots i totes els que feu possible que la nostra tasca com a docents pugui repercutir en ajudar els vostres fills i filles a ser millors estudiants, però sobretot millors persones.

L’equip docent.

CÀSTING DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 10 de desembre, a l’Institut de Roda de Berà, es va organitzar un càsting de lectura en veu alta per treballar aquesta habilitat i seleccionar els alumnes que tindran l’honor de representar l’institut en els quarts de final de l’11è Certamen de Lectura en Veu Alta, que es faran a Tarragona pels volts de la primavera.

Els textos, que estaven penjats al Moodle del centre, pertanyien als llibres Wonder (escrit per R. J. Palacio) i Viatge al centre de la terra (obra de Juli Verne). Hi havia diferents categories depenent de l’edat: Corsaris (1r i 2n d’ESO) i Tropa de corsaris (3r i 4t d’ESO). Tant guanyadors com finalistes rebran un obsequi en forma de llibre. A continuació, hi trobareu l’acta del Jurat.

CÀSTING 14

PRIMERA EMISSIÓ DE L’OPTATIVA DE RÀDIO

El passat 16 de desembre, l’alumnat d’Optativa de ràdio (3r d’ESO) va enregistrar el primer programa del curs 2014.2015. Amb la cançó “Fràgil”, que és la sintonia del magazine, es van desenvolupar les tres seccions de què consta: notícies, entrevista i treball de camp.

foto 2

Aquesta vegada ens va acompanyar el Jordi Cervera, cap d’estudis de l’Institut, el qual van entrevistar la Clàudia de José i la Maria Martínez. Abans, però, l’Andrea Fernández, l’Andrea el Valle i el Ceín Mota van repassar l’actualitat del centre en la secció de notícies.

foto 1

Finalment, l’Àlex Martínez i l’Elena Cardo van presentar-nos el resultat de l’enquesta sobre el connsum de tabac. La dada més rellevant és que de 150 persones enquestades, 73 fumaven. Persones que fumaven cada dia n’eren 34; alguna vegada, 39, i les que no fumaven arribaven a 77.  Per tant, arribem a la conclusió que gairebé la meitat de l’alumnat del nostre institut ha fumat alguna vegada i un 22% ho fa cada dia. La Núria, infermera del PAF (programa d’ajuda al fumador), ens va explicar que són dades similars a les referides a la població adolescent en general i ens va aclarir molts dubtes sobre el tabac i les conseqüències de fumar.

DESCOMPTES SOCIS AMPA

Un any més, els socis de l’AMPA poden gaudir de descomptes en els comerços associats.

llistat comerços

Per recollir els carnets us heu de posar en contacte amb l’AMPA

PROJECTE ETWINING

etwinning

El projecte eTwinning és un projecte de la comunitat europea que pretén proporcionar als alumnes la possibilitat de practicar i comunicar-se en llengua anglesa. Planteja un context real on els alumnes poden conèixer altres estudiants de més o menys la mateixa edat, d’altres països. En aquest cas, el nostre projecte es fa amb alguns alumnes de 2n que han volgut participar i que es comunicaran amb alumnes de Polònia, Grècia, Holanda, Itàlia, França, Lituània i també Turquia.

Els alumnes intercanviaran e-mails durant tot el curs sobre diversos temes que la professora ha planificat.

És un projecte molt engrescador ja que els alumnes s’adonen de la importància de la llengua anglesa i de la seva utilitat, a l’hora que obren esquemes de tolerància envers d’altres cultures i costums.

Aquí teniu el link de la web del Twinspace.