Nou lloc web

Hem canviat d’adreça! Si el navegador web no us hi redirigeix, seguiu aquest enllaç.

Sereu redirigits al nou lloc en 0 segons. Feu clic aquí per cancel·lar la redirecció.

Estrenem nou lloc web. Amb l’objectiu de millorar el servei estem fent el traspàs d’informació al nou lloc web. Podeu accedir clicant a sobre de la imatge.

novaweb

Calendari recuperació matèries pendents d’altres cursos.

Dilluns 16 de març Dimarts 17 de març Dimecres 18 de març
8-9 Català: prova escrita Llengua anglesa: prova escrita  Matemàtiques: prova escrita i treball (s’ha de presentar el dossier del Moodle per poder fer la prova)
10-11 Tecnologia: prova escrita i treball (s’ha de presentar el treball per poder fer la prova) Socials: prova escrita i treball (s’ha de presentar el treball per poder fer la prova) Ciències Naturals: treball

11.30-12.30 Castellà: prova escrita Educació física: treball (si no l’entreguen, hauran de fer la prova escrita) Plàstica: treball
Alternativa i religió: treball Música: treball
Ciutadania: treball

Nota: Per a més detalls, poseu-vos en contacte amb el professor que us imparteix la matèria en el curs actual. L’alumnat que hagi de recuperar Alternativa i/o Ciutadania, ha d’adreçar-se al Jordi Cervera, cap d’estudis.

Xerrada assetjament escolar (bullying)

bulling

El dia 20 de gener l’alumnat de 3r d’ESO vam assistir a una xerrada, organitzada per la Creu Roja, que tractava sobre el bullying. L’Anna, la monitora, ens en va comentar alguns tipus com el mobbing (assetjament laboral), el bullying (assetjament escolar) o el ciberbullying (assetjament a través de les xarxes).

Van explicar-nos com comença i les precaucions i mesures que s’han de prendre si es detecta que s’està patint.

La sessió va començar amb una enquesta per saber els coneixements que teníem sobre el tema i es va tancar amb un vídeo que explicava un cas real d’una nena que havia patit bulliyng.

La xerrada va ser molt interessant, atès que és un tema que afecta persones de la nostra edat.

Beques per estudiar batxillerat al Canadà o als USA

La fundació Amancio Ortega obre el termini d’inscripció a la convocatòria “Beques estudia a Canadà i USA” per als alumnes de 4t interessats a cursar 1r de batxillerat a Nord-amèrica.

Els alumnes podran realitzar la inscripció fins al 9 de febrer a través del web www.becas.faortega.org

Adjuntem Cartell Informatiu

CÀSTING DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 10 de desembre, a l’Institut de Roda de Berà, es va organitzar un càsting de lectura en veu alta per treballar aquesta habilitat i seleccionar els alumnes que tindran l’honor de representar l’institut en els quarts de final de l’11è Certamen de Lectura en Veu Alta, que es faran a Tarragona pels volts de la primavera.

Els textos, que estaven penjats al Moodle del centre, pertanyien als llibres Wonder (escrit per R. J. Palacio) i Viatge al centre de la terra (obra de Juli Verne). Hi havia diferents categories depenent de l’edat: Corsaris (1r i 2n d’ESO) i Tropa de corsaris (3r i 4t d’ESO). Tant guanyadors com finalistes rebran un obsequi en forma de llibre. A continuació, hi trobareu l’acta del Jurat.

CÀSTING 14

PRIMERA EMISSIÓ DE L’OPTATIVA DE RÀDIO

El passat 16 de desembre, l’alumnat d’Optativa de ràdio (3r d’ESO) va enregistrar el primer programa del curs 2014.2015. Amb la cançó “Fràgil”, que és la sintonia del magazine, es van desenvolupar les tres seccions de què consta: notícies, entrevista i treball de camp.

foto 2

Aquesta vegada ens va acompanyar el Jordi Cervera, cap d’estudis de l’Institut, el qual van entrevistar la Clàudia de José i la Maria Martínez. Abans, però, l’Andrea Fernández, l’Andrea el Valle i el Ceín Mota van repassar l’actualitat del centre en la secció de notícies.

foto 1

Finalment, l’Àlex Martínez i l’Elena Cardo van presentar-nos el resultat de l’enquesta sobre el connsum de tabac. La dada més rellevant és que de 150 persones enquestades, 73 fumaven. Persones que fumaven cada dia n’eren 34; alguna vegada, 39, i les que no fumaven arribaven a 77.  Per tant, arribem a la conclusió que gairebé la meitat de l’alumnat del nostre institut ha fumat alguna vegada i un 22% ho fa cada dia. La Núria, infermera del PAF (programa d’ajuda al fumador), ens va explicar que són dades similars a les referides a la població adolescent en general i ens va aclarir molts dubtes sobre el tabac i les conseqüències de fumar.

DESCOMPTES SOCIS AMPA

Un any més, els socis de l’AMPA poden gaudir de descomptes en els comerços associats.

llistat comerços

Per recollir els carnets us heu de posar en contacte amb l’AMPA

PROJECTE ETWINING

etwinning

El projecte eTwinning és un projecte de la comunitat europea que pretén proporcionar als alumnes la possibilitat de practicar i comunicar-se en llengua anglesa. Planteja un context real on els alumnes poden conèixer altres estudiants de més o menys la mateixa edat, d’altres països. En aquest cas, el nostre projecte es fa amb alguns alumnes de 2n que han volgut participar i que es comunicaran amb alumnes de Polònia, Grècia, Holanda, Itàlia, França, Lituània i també Turquia.

Els alumnes intercanviaran e-mails durant tot el curs sobre diversos temes que la professora ha planificat.

És un projecte molt engrescador ja que els alumnes s’adonen de la importància de la llengua anglesa i de la seva utilitat, a l’hora que obren esquemes de tolerància envers d’altres cultures i costums.

Aquí teniu el link de la web del Twinspace i el certificat