Curs 2011/2012

El passat dijous deu de novembre els alumnes de primer de Batxillerat vam visitar la biblioteca del poble per gaudir d’una experiència amena i allunyada de la rutina diària, amb l’objectiu d’arribar a conèixer alguns poemes importants de la literatura catalana, així com els seus autors.

Un cop ens vam haver reunit i presentat davant l’encarregada de la tertúlia -que es deia Mon- i vam haver contestat diverses preguntes sobre l’estudi del llibre al qual estava enfocada la xerrada, vam realitzar un seguit d’activitats. La primera va consistir a emparellar unes quantes imatges a fi de trobar la relació que s’establia entre elles i que explicava un aspecte característic d’algun dels autors que apareixien en el conjunt. Durant el segon exercici vam haver de llegir i comprendre els poemes que la Mon va donar a cadascun de nosaltres i, més tard, ens va fer posar drets sobre les cadires, que havíem apartat de la taula amb anterioritat, per practicar diferents maneres de recitar- els fragments que ens agradessin. Després vam “passejar” per la sala i, a cada company amb què ens trobàvem, li vam dir els versos que havíem escollit abans mentre simulàvem que formaven part d’un diàleg quotidià; així mateix, el company també responia d’aquesta forma. Finalment vam transformar aquesta darrera activitat en una autèntica conversa col·lectiva entre tots els allà presents, que, sorprenentment, tenia coherència, la qual cosa va derivar en un munt de riallades.

Susana Rey

Alumna 1r batxillerat

L”opinió personal que tenim els alumnes respecte a aquesta sortida la podeu llegir als comentaris.
Mon Mas ens descriu la sessió a Bibloca, el bloc literari de la BPRV

Si voleu veure el material elaborat per a la sessió, consulteu l’enllàç a Bibloca