Curs 2010-2011

PRIMERA TERTÚLIA LITERÀRIA -alumnes de Literatura Catalana de 1r de Batxillerat-

L’ alumnat de 1r de batxillerat vam anar durant el primer trimestre del curs 2010-11 a una tertúlia literària a la Biblioteca de la Roca del Vallès, com a complement  a la matèria de literatura catalana. L’obra comentada va ser Visions i cants, de Joan Maragall.

La dinamitzadora de la tertúlia es deia MON i va ser una experiència molt engrescadora perquè va organitzar activitats molt interactives relacionades amb els poemes llegits a classe.

Aquí teniu una opinió feta per la Isabel Herrero, una alumna que va assistir a aquesta primera tertúlia.

“Un dia situat al primer trimestre ens adreçàvem a la biblioteca on la Mon ens tenia preparada una tertúlia  en què parlava de Joan Maragall, un autor cabdal de la poesia catalana moderna.

Per introduir l’autor vam estar parlant-ne durant una estona: les característiques, el context, obres seves, particularitats de la seva vida… Però com que d’això ja en teníem prou informació, ens va proposar fer coses noves. Ens va donar el poema titulat El cant de la senyera i el vam retallar paraula per paraula per tal que nosaltres, amb la nostra ment d’estudiants de  batxillerat, mostréssim una composició nova del poema. La veritat  és que van sortir coses interessants i textos bastant treballats.

Vam llegir el poema segons les nostres afeccions: alguns van fer un rap, altres van dramatitzar el poema o el van llegir mentre corrien per tota l’habitació.

Finalment, vam acabar comentant com havia anat la tertulia i la veritat és que ens va agradar bastant a cadascú de nosaltres.
Va ser interessant, animat i també didàctic; poques vegades es troba una tertúlia d’un poeta tan divertida.”

Per acabar, us deixo penjades unes fotografíes perquè us en pugueu fer una idea!

SEGONA TERTÚLIA LITERÀRIA

Uns mesos després, el dia 10 de març, vam poder assistir a una segona tertúlia literària, després de l’èxit de la primera, amb la mateixa dinamitzadora, la Mon.

En aquesta ocasió els textos comentats eren de Pere Calders, concretament el seu volum de contes Cròniques de la veritat oculta. Com que era un autor que ens havia despertat molt interès, la tertúlia va ser molt interessant ja que vam fer d’autors imitant algunes de les tècniques de Calders.

De nou, el joc, la sorpresa, la interacció entre els assistents a la tertúlia van ser els protagonistes d’una activitat que esperem repetir.

A continuació us deixo les fotografíes d’aquesta segona tertúlia literària.

t2-1 t2-7 t2-4 t2-5 t2-3 t2-2