DINAMITZACIÓ LECTORA

No m’agrada llegir, els llibres són avorrits, no serveix per a res llegir…

Aquests són els primers símptomes que denoten que encara no s’ha trobat la lectura adequada. No s’ha experimentat el plaer de la descoberta d’un bon llibre, d’una història que ens captivi  pàgina rere pàgina fins a desitjar que no acabi mai.

Perquè aquesta patologia és transitòria i perquè estem segurs que una experiència lectora positiva fa créixer com a persona, ajuda a crear una imatge positiva d’un  mateix i obre camins de comunicació quan la compartim, hem decidit focalitzar la dinamització lectora de l’alumnat  amb més dificultats o rebuig a la lectura en un seguit de llibres especials per la qualitat de la història i l’edició. Intentant que el text no sigui una dificultat per a la comprensió.

En col·laboració amb la Biblioteca Municipal de la Roca del Vallès fa uns quants cursos que treballem en aquesta línia de manera paral·lela als clubs de lectura juvenil dels alumnes que no necessiten cap estímul. I hem aconseguit amb esforç i constància que ja sigui un clàssic participar-hi i que els nostres alumnes se sentin orgullosos de LLEGIR i visitar la biblioteca.

Convertit el projecte en realitat L’Associació Lectura Fàcil va atorgar un accèssit a la Biblioteca Municipal de la Roca en la convocatòria de Bones Pràctiques 2013.

De Dinamització: Llops dins les parets