PLEC 1r ESO -curs 2012/2013-

ACTIVITATS 1r TRIMESTRTE

1. Practiquem la lectura. En el següent link teniu una gran varietat d’activitats per entrenar-vos a llegir. Realitzeu-les i feu una còpia de pantalla cada vegada que l’hagueu acabat.

http://www.edu365.cat/entrena/index.htm

2. Recerca sobre un autor: Fotografia, biografia, obres escrites.

3. Elaboració Cartell biblioteca.

4. Fitxa de lectura de com a mínim 1 llibre. Foto portada, dades del llibre (autor, editorial, lloc i any d’edició), resum del llibre, opinió personal.

ACTIVITATS SEGON TRIMESTRE

 1. Posem imatges a un poema. En aquesta activitat cal que busqueu un poema que us agradi. Llegiu-lo tranquil·lament dues vegades. Tanqueu els ulls i imagineu del que us està parlant. Finalment, busqueu les imatges que us venen al cap i poseu-les juntament amb el poema.

2. Fer una recerca de dos llibres que hagin estat fets també amb pel·lícula. Cal fer

– fitxa dels llibres: foto portada, dades del llibre, resum.

– fitxa de la pel·lícula: foto portada, dades de la pel·lícula (director, actors i actrius, lloc de procedència, any…).

3. Fitxa de com a mínim un llibre. Cal que contingui: portada del llibre, dades del llibre, resum i opinió personal.

4. Crear un còmic a partir d’una de les adreces següents:

  • http://www.wittycomics.com/make-comic.php
  • http://www.makebeliefscomix.com/Comix/

 

TASQUES 3r TRIMESTRE

1. Descobrim el pinterest.

Aneu al següent enllaç: http://pinterest.com/beinslaroca/

Navegueu una mica per la pàgina i responeu a les següents preguntes:

– Quants taulells (boards) hi ha? posa’n el nom de 5.

– Quants pins hi ha pujats?

– Quants seguidors (followers) té?

– Hi ha algun taulell que estigui buit? Quins?

– Posa el títol d’un dels llibres de propostes terrorífiques.

– Posa el títol d’una de les revistes del biblioquiosc

– Posa el títol d’un dels llibres del departament de llengua castellana.

– Per què creus que és útil el Pinterest?

2. Com a mínim la fitxa d’un llibre cal seguir el següent model

3. Busqueu la següent informació sobre invents relacionats amb la lectura o l’escriptura:

  • Nom de l’invent
  • Fotografia
  • Nom de la persona que el va inventar
  • Any en què es va inventar
  • Funció de l’invent.
  • Existeix actualment?

4. Llegim fotografies: De les següents fotografies, escolliu-ne dues i redacteu el següent informe:

  • Descripció general del que veieu.
  • Anàlisi del que apareix en primer pla, segon pla, tercer pla…
  • Quins són els objectes que predominen?
  • Anàlisi de les persones, si n’hi ha, que hi apareixen, com van vestides… Actitud, agrupació…
  • Colors que predominen.
  • Sensació que ens produeix la fotografia: tranquil·litat, alegria, pena…
  • Posa-l’hi un títol.

fotografies extretes de http://reflexionesfotografia.blogspot.com.es/ (Bloc d’Alfredo Oliva)

 ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ

1. Fer una recerca sobre Hans Andersen

qui va ser

– fotografia de l’autor

– quines obres va escriure.

– escollir una de les obres, fer un petit resum i plasmar-la en un dibuix.

2. Realitzar la webquest següent sobre Hans Andersen

http://www.juntadeandalucia.es/averroes/sanwalabonso/wqyct/wq_andersen/introduccion.html

3. Fer un booktrailer. Es tracta de presentar, a través d’un vídeo, un llibre que hàgiu llegit i que us hagi agradat. El book trailer el podeu fer amb fotografies, música i utilitzant el movie maker.

Aquí teniu uns Consells per editar un booktrailes

 

 

 

 

Share

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *